Ja kupowałem wcześniej kilka sztuk w obudowie DIP i wiem że warto spytać się gościa na mail-a czy ma jescze te układy w DIP-ie bo czasem nie ma w ofercie ani na Allegro bo nie podał a na składzie ma. Tak było w moim przypadku.
witam
niesety źródelko w postaci: http://www.andpol.com.pl juz chyba wyschło. Otrzymalem taka odpowiedz:
"Niestety ilość jaka jest w tej chwili na magazynie została zarezerwowana.
Jednocześnie informuję, że interesujący Pana element został wycofany z
produkcji.
Proponowany zamiennik to ATTiny 2313 dostępny za około 5 tyg."
Czy zna ktos jeszcze inna mozliwosc zakupu tego procka ?
Wtam szanownych pianobijców ciągnących ten wątek już prawie rok.
Chciałem napisać parę słów odnośnie wykorzystania Układu ATTINY2313
w interfejsie EUROSCAN.
Parę dni temu uruchomiłem (z ciekawości) EUROSCANA na ATTINY. Przetestowałem w OMEDZE '95r , silnik X20XEV (SIMTEC_56, AIRBAG, ABS). Oczywiście odczyt kodów błędów i ich kasowanie a także odczyt parametrów układu działa bez zarzutu.
Potrzebne pliki znalazłem na tym forum.
Kilka wniosków:
Nie wiem po co komu ""przerabianie"" kodu maszynowego z AT90S2313 na ATTINY2313 jeżeli pod względem kodu maszynowego oba układy są zgodne!!! Ale jak ktoś lubi wyrzucać kasę w błoto czy dawać się łłupić jakimś ""magikom"" to jego sprawa. Moim zdaniem lepiej sie wypałować i dać sobie sokój!!!
Nie wiem po co robić sceny i szukać At90S2313, płakać że go już nie produkują i powtarzać jakieś bzdury usłyszane chyba pod budką z piwem od chłopakóffdresach, jeżeli wystarczy tylko pójść do sklepu, kupić ATTINY za 5 PLN i troszkę pogłówkować jak go ustawić do pracy w trybie zgodności z AT90S2313. (To jest naprawdę proste !!! ).
Niestety samo "wgranie "wsadu" " odniesie taki sam skutek jak wywiercenie w układzie dziury i napełnienie go wsadem owocowym
( polecam truskawkowy:D )
Jeżeli będzie taka potrzeba , to mogę przygotować jakiś kwit o dnośnie programowania fuse bits w ATTINY w wersji łopatologicznej dla opornych.
Info na priv.
Pozdrawiam.
czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego obrażasz ludzi na forum?
Masz takie uprawnienia?Jeżeli posiadasz wiedzę i chcesz się z nia podzielić to to zrób a jezeli nie to nikt cię nie zmusza abyś tutaj na forum radził jak się pałować dla przykładu!!!!! NIE POZDRAWIAM .
W pelni popieram kolege Edwarda. Sluchaj buraczku w dresie - nie bedziesz tu rzucal miesem i obrazal nas wszystkich. Jak masz jakies rewelacje to podziel sie nimi w sposob kulturalny a wszyscy chetnie posluchamy. To nie jest strona o palowaniu tylko o elektronice, a poziom twojej wypowiedzi i "poziom 2" przy twoim nicku swiadczy o tym, ze raczej daleko w swojej edukacji nie zawedrowales... To ze miales akurat przeblysk swojego mizernego geniuszu nie swiadczy ze jestes gosc. Od kazdego z nas moglbys sie sporo nauczyc. Z twojej wypowiedzi wnioskuje ze w dziedzinie diagnostyki samochodowej jestes laikiem i za takiego bede cie uwazal. Odpowiednia adnotacja poszla do admina bo ton twojej wypowiedzi jest nie zgodny z regulaminem, obraza nas wszystkich i razaco zaniza poziom elektrody. Powodzenia na sex czatach o palowaniu. równiez NIE POZDRAWIAM.
A oto moje opracowanie na temat jak zastapić At90 przez Attiny. Wsad pozostaje ten sam i rozklad nóżek tez jest ten sam wiec wszystko pozostaje tak jak bylo tylko podczas programowania trzeba ustawic bity zabezpieczajace tak jak napisalem w pliku. Miłej zamiany koledzy!
1. W biosie mojej płyty głównej port IrDa ma adres i przerwanie takie jak port RS232 (można regulować). XP potwierdza nastawy (patrz załączony jpg). Czyli robiąc przejściówkę jak na stronie http://www.elektroda.net/dla_kompa/irda.html możnaby załatwić komunikację w laptopach z tym portem. Może ktoś sprawdzić adres i przerwanie IrDy w laptopie z portem podczerwieni:?:
2. Zrobiłem evroscan i łączy się prawidłowo z Corsą z '99 silnik X10XE, wszystkie oczyty on-line, kasowanie błędów (PIN 7 złącza OBD) OK. Podłączyłem evroscan (także zwarte in i out linii K) pod PIN 12 i nic (oprócz krótkich mrugnięć czerwonej diody). Czy do podłączenia się z poduszką używamy innego programu?
Mam tu schemat+wsady do procka i pamięci od Gościa co to produkuje i sprzedaje działają na 100% na ATtiny2313 oraz opis sposobu programowania procka programem Tiger chodzi o Fuse Bits(czyli ustawienie bitów zabezpieczających aby ATtiny poszło jako At90S2313)wsady różnią się trochę od wsadów które mieliśmy od aaru. Interfejs chodzi na Visie1.83 w wersji angielskiej i rosyjskiej.Jak będę miał chwilę to sprawdzę czy na polko_ang też pracuje czy nie. Pliki daję za punkty bo całkiem zbiedniałem.
Panowie,
NAJMOCNIEJ PRZEPRASZAM wszystkich którzy poczuli się dotknięci
czytając mój poprzedni post. Oświadczam że nie miał on na celu obrażenia kogokolwiek i nie był
skierowany do żadnej osoby z forum.
Przepraszam za kilka "ostrych" słów jakie się tam znalazły; poniosła mnie
ułańska fantaza Chodzi mi tylko o to, że po roku czasu i przy takiej liczbie ludzi zajmujących się tematem interfejs Euroscan ani program Visa nie powinny mieć już żadnych tajemnic.
No, ale widzę że wreszcie ktoś chce stosować ATTINY2313 w Euroscanie
Witam! Wreszcie znalazlem troszke czasu i tez udalo mi sie zlozyc i uruchomic euroscana (jeszcze nie testowane na aucie).
Co do "podlaczenia" sie z drugim portem com pod podczerwien w laptopie (o ktorym pisze wyzej kolega fotonik) to numer ten moze nie przejsc (tak przynajmniej mysle) ztego wzgledu ze chyba port irda nie jest "obslugiwany" pod dosem - jesli jest inaczej to prosze poprawic moze jednak cos z tego bedzie?
gdyby ktoś chciał to mam do sprzedania gotowe płytki do uniscana na atmelu złożone zaprogramowane lub nie, w cenie 70zł + koszt wysyłki
prawie wszystko smd, działające sprawdzone
w razie pytań pisać na mototest2(malpa)poczta.onet.pl
Witam po długiej przerwie szanownych forumowiczów!
Dosyć dawno temu wykonałem z pomocą kolegów z forum uniscana,który śmiga do dziś bardzo dobrze>
Postanowiłem napisać parę słów ,gdyż widzę ,że stare towery w warsztacie nie się nie nadają- nadeszła era laptopów niestety wyposażonych w jednego coma lub tylko w USB.
Dlatego znalazłem schemat uniscana pod jednego coma lecz jeszcze go nie wukonałem.Teoretycznie powinien chodzić !! No i pytanie czy wsad do procka może być jak dla wersji z dwoma comami ?
Może ktoś się wypowie !
No to cie zmartwie... podwójnie.
Po pierwsze wymaga dwóch comów (spójrzcie na rozpiske złacza DB9 - w standardzie RS232 masa jest na pinie 5 złacza a tu raz, ze wisi na 1 to jeszcze sposób podłaczenia tych sygnalów jest dziwny od 1 do 5 i to ze sygnaly sa 4 - na 100% 2 COMY)
Po drugie wsad na pewno nie bedzie dzialal bo 80C2051 taki jak jest na schemacie nie ma kodu maszynowego zgodnego z AT90S2313... tu jest jakis wsad przerobiony pod tego scalaczka... - przypadkiem nie masz do niego tego wsadu?
Reszta schematu to lekko zmodyfikowany EUROSCAN.
Ciekawe rozwiazanie - przyznaje.
Witam szanowne grono,
przepraszam, że moja widomość nie wnosi nic do tematu, ale czy mógłby mi ktoś pomóc i polecić jakiś prosty, skuteczny i sprawdzony układ oraz soft do programowania 90S2313 i 24C32 (próbowałem już dwa takie układy na LPT i jakoś bez rezultatów, 90S2313 w ogóle bez skutku, a do 24C32 coś tam się wgrywało, ale po odczytaniu różniło się od źródła), a uniscan już czeka zmontowany na kostki i wypróbowanie :].
@TREQ
Proponuje ściągnąć materiały od kolegi @Chawek na poprzedniej stronie
Wsad AT90S2313 to ten w wersji *_ang podobno jest lepszym
Lub też poprostu Zaprogramuj ATtiny2313 jak widzisz temat był przerobiony w ciągu ostatnich kilku dni.
Tak wiec zrobilem "gotowca" - programator do zaprogramowania naszej magicznej kostki. Schemat jest sciagniety ze strony http://www.lancos.com i zmodyfikowany troszke - w zalaczniku.
Program do programowania i link do niego: http://www.lancos.com/ppwin95.html (ciagnac wersje V.1.17h).
Po zainstalowaniu wybieramy options -> setup i w opcjach ustawiamy Si Prog API, wybieramy COMa, do ktorego mamy podlaczony nasz programator. W menu "glownym" wybieramy w Dev. Type ->AVR i dalej 90S2313.
Wszystko jest do znalezienia po uzyciu polecenia szukaj lub www.google.pl Jak bede mial troszke wiecej czsu to opracuje jeszcze "gotowca" do programowania pamieci.
Słuchajcie - dostalem prywatna wiadomosc od pana @RCT odnosnie umieszczonego przezemnie pliku "fusebits..." w ktorej twierdzi on, iz cytuje "tak skonfigurowany ATTiny nie ma szans dzialac w euroscanie (o ile mnie pamiec nie myli)". Chcialbym sie ustosunkowac do takiego glosu wobec wszystkich. Oswiadczam, ze nie testowalem czy uklad ATTiny po skonfigurowaniu bitow zabezpieczajacych w sposob podany przezemnie bedzie dzialal poprawnie tak jak AT90. Wszystkie informacje przytoczone przezemnie w wyzej wymienionym pliku pochodzą z ORYGINALNYCH NOT KATALOGOWYCH FIRMY ATMEL i wedlug mnie są poprawne i dzialac to powinno. Niemniej zarówno z ciekawosci, dla pokonania zadania jak i po to by byc wobec wszystkich fair zamierzam zakupic uklad ATTiny, zaprogramowac i wykozystac w euroscanie. Podziele sie doswiadczeniami z tego przedsiewziecia ze wszystkimi.
Do kolegi matkru1:
Jesli chodzi o fiata i zlacze 3 pin to na wczesniejszych stronach sa rozpiski zlacz diagnostycznych (np. plik "diagconn", czy "piny diagnostyczne" boscha).
Co do podłaczenia euroscana do portu lpt - jest to niemozliwe. Na zdjeciu jest euroscan z kablem zakonczonym db9 i db25 - ale obydwa to porty com... Jeden 9 pin drugi w troszke starszym standardzie 25 pin ale czasami spotykanym w starszych komputerach.
Dodano po 1 [minuty]:
Aha- na 3 pinowej wtyczce fiata sa tylko sygnaly K i L oraz masa. Zasilanie trzeba ciągnac dodatkowym kabelkiem od akumulatora.
witam napisze mi ktos moze jaki jest koszt zrobienia euroscanu wiem ze koszt oplytki to jakies 20 zl i chodzi mi o resztze ile was to wyszlo i macie moze wykaz elementow ??