Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ducato '08 2,3JTD - Nie podaje paliwa na wtryski

21 Sty 2014 23:09 5889 14

  • Poziom 11  
    Ducato 2,3JTD silnik IVECO po strzelonym pasku, remont silnika, nowy rozrząd, wszystko złożone na tip-top, wtryski po regeneracji, nowe filtry i płyny.
    Pierwsza próba 3 błędy:
    czujnik położenia wałka wadliwe działanie
    czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie
    niska wartość ciśnienia paliwa
    czyli klasyka po strzelonym pasku, reset, bez błędów
    Kręcimy auto nie gada... bierzemy plaka auto sie odzywa i tak długo jak podajemy plaka, auto bardzo ładnie i równo pracuje na niskich obrotach bez jakiejkolwiek reakcji na gaz, można zgasić z kluczyka, bądź przestajemy podawać plaka i gaśnie.
    Diagnostyka zero błędów.... dlaczego????
    Weryfikacja.... i nie ma paliwa na wtryskach, dlaczego??
    Po dłuższych kalkulacjach stwierdzam, że nie podoba mi się załączanie pompy niskiego ciśnienia (pompa paliwa w baku). Czas tłoczenia paliwa jest nieregularny a czasem nawet wcale się pompa nie załaczy po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu i paliwo nie leci choć jest pół baku. Przekaźniki podmieniane, bezpieczniki sprawdzone, w efekcie nie ma paliwa na wtryskach.

    Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 11  
    Nikt nie ma pomysłu??
  • Poziom 17  
    Zrób zasilanie z bańki pompą elektryczną i zobacz jaki efekt.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    A może jednak synchronizacja?

  • Poziom 11  
    2,3 JTD wręcz nie da się źle ustawić rozrządu to raz, gdyż blokady na wałki rozrządu, wał korbowy i kółko wałka nie dopuszczają do błędu, a dwa na źle ustawionym rozrządzie auto nie paliło by na plaka.
    Diagnostyka nadal nie wykazuje żadnych błędów, auto po dłuższym postoju potrafi odpalić od strzała, za chwile gaszone odpala, reaguje na pedał gazu prawidłowo, lecz po pewnym czasie wypada zapłon (głośna, twarda praca silnika) i gaśnie.
    Obstawiam zawór regulacji ciśnienia na pompie wtryskowej, ale diagnostyka powinna wykazać nieprawidłowości w układzie paliwa. Znów wymiana kolejnych części mija się z celem. Jeśli rozwiążę problem to dam znać, a jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to proszę o komentowanie.
  • Poziom 19  
    W całej mojej karierze nie spotkałem aby w 2,3 jtd uszkodzeniu uległ zawór na pompie, a naprawiam je codziennie, no ale tak jak piszesz diagnostyka wykaże nieprawidłowosci. Może zrób jeszcze test przelewowy wtryskiwaczy.

  • Poziom 11  
    A więc tak auto nadal świruje, odpala po dłuższym kręceniu praca twarda i głośna, momentami ustaje i pracuje prawidłowo (cichy, łądna praca). Ciśnienie na pompie niskiego ciśnienia przy zaślepieniu zegarem 9bar. Ciśnienie na zasobniku po zapłonie 0bar (wkręcony zegar0-10bar, podczas kręcenia również 0bar po kilku sekundach zaczyna rosnąć w przeciągu kolejnych kilku sekund rośnie aż do ponad 200bar (wkręcony zegar 0-600bar). Kręce nie dłużej jak ok 10sek jednorazowo. Przelew na wtryskach równy i niewielki. Pozostaje zawór regulacji ciśnienia na pompie, jutro go podmienie i dam znać...
  • Poziom 11  
    kolego miałem to samo
    do wymiany regulator ciśnienia w pompie CR
    kupiłem nowy we Focie za 377 zl
  • Poziom 11  
    mam 2,3 jtd rok 08

    Dodano po 1 [minuty]:

    mechanicy wymyślali rozne historie,ale ja podmieniłem regulator i auto zagadalo
    następnie kupiłem nowy regulator Boscha
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    gallonek napisał:
    mam 2,3 jtd rok 08

    Dodano po 1 [minuty]:

    mechanicy wymyślali rozne historie,ale ja podmieniłem regulator i auto zagadalo
    następnie kupiłem nowy regulator Boscha


    To trzeba zmienić historyków na prawdziwych mechaników:)

  • Poziom 11  
    Powodem usterki był zawieszający/zacinający czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Działał, za chwile nie działał, auto nie pali, podpięty komp wszytko okey, próba odpalania, pali, i tak nieregularnie, auto świrowało. obstawiałem również regulator ciśnienia na pompie CR, wymieniony i nie pomogło. Dziękuje za pomoc i słuszne uwagi koledze Toszunio.