Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 - DXI nie działa górski

Winnie 22 Sty 2014 07:46 4971 9
  • #1 22 Sty 2014 07:46
    Winnie
    Poziom 9  

    Witam, szukam informacji na temat hamulca górskiego w Premium 450 DXI 2007r. Działa praktycznie tylko z samym koniem, z naczepą pustą praktycznie nie wiele daje, z ładunkiem żadnej różnicy czy włączony czy nie.

    Proszę o podpowiedzi, dzisiaj zaczynam od diagnostyki i przeglądać auto.

    0 9
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 22 Sty 2014 13:46
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 23 Sty 2014 16:52
    Winnie
    Poziom 9  

    Była robiona diagnostyka wcześniej w ASO, po wczorajszych testach wyskoczyły takie błędy:

    MID128-PPID275
    MID128-PSID42
    MID128-PSID46
    MID128-PSID84

    i coś o kończących się klockach, chociaż wcale się nie kończą. Proszę o rozszyfrowanie tych błędów. Czy mogą mieć wpływ na hamulec górski?

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Jeszcze jest taki: MID 136 SID 72 FMI 1

    0
  • #4 23 Sty 2014 20:39
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    Winnie napisał:
    MID128-PPID275
    MID128-PSID42
    MID128-PSID46
    MID128-PSID84

    Te błędy dotyczą modułu AdBlue (SCR) ,temperatura,podgrzewanie,przerwa w dozowaniu,monitoring NOx,podgrzewacz przewodu 2.
    Winnie napisał:
    MID 136 SID 72 FMI 1

    Tu masz błąd czujnika zużycia klocków lewy tył.
    Winnie napisał:
    Czy mogą mieć wpływ na hamulec górski?

    W/g mnie nie.

    0
  • #5 29 Sty 2014 20:49
    Winnie
    Poziom 9  

    Nie udało mi się sprawdzić tego czujnika okładzin na tym zjeździe. Autko pojechało w trasę. Kierowca informował, że w PL często włączało się odliczanie godzin związane z usterką adBlue - mróz po drodze około -10. Raz nawet włączyła się redukcja mocy. Zgasił auto, odpalił i ponownie odliczanie. Jak wjechał do Niemiec i temp wzrosła do 2 stopni świeciła się dalej kontrolka od adBlue ale zaczeło pobierać płyn.

    Poza tym wzrosło spalanie.
    Wcześniej głównie po PL 34 litry, teraz trochę PL i międzynarodówka średnie 37.

    Wiem już że adBlue nie powinno mieć wpływu ani na paliwo ani na górski. Ale może brak górskiego jest powiązany jakoś ze wzrostem spalania.

    Jakieś podpowiedzi Panowie?

    1
  • #6 30 Sty 2014 06:14
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 01 Maj 2014 17:43
    Winnie
    Poziom 9  

    Witam, wracam do tematu po dłuższym czasie. Udało mi się zmniejszyć spalanie przez ustawienie luzów zaworowych i wymianę zaworka ciśnienia paliwa. Wydaje się, że nie powinienem łączyć spalania z górskim.

    Czujnik zużycia klocków wymieniłem. Adblue miało spalone grzałki. Te problemy rozwiązane, błędy już się nie pokazują.

    Temat górskiego odpuściłem ponieważ diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i w ASO stwierdzili, że "działa prawidłowo i nie jest to retarder więc jest słaby". Nie miałem porównania, ale ostatnio odezwał się do mnie kolega z forum posiadający kilka Premiumek, któremu w jednym aucie górski nie działa. Ma bardzo podobne objawy. Po przeprowadzonej rozmowie z kolegą dowiedziałem się, że prawidłowo działający to jakieś 2/3 - 3/4 mocy retardera.

    U mnie sytuacja wygląda tak, że samym koniem działa bez zarzutu. Z naczępą bez ładunku jest ok, około 10 ton słabo, 24 tony brak hamulca. Auto często jeździ po górach więc hamulce robocze szybko się zużywają i tarcze lubią pękać :(

    Może ktoś poradził sobie już z takim problemem...?

    0
  • #8 07 Maj 2014 10:23
    iko01
    Poziom 10  

    Kolego nie porównuj hamulca VEB + tłumika w kolektorze wydechowym (klapka) do typowego retardera (hamulca olejowego w skrzyni b., ew. elektrycznego (Telma)). To zupełnie 2 inne konstrukcje. W premium moc hamulca ciągłego działania (błędnie nazywanego retarderem) wynosi z tego co pamiętam (w instrukcji pojazdu sprawdzisz dokładnie) około 200 - 300 KM. Natomiast retarder hydrauliczny to hamowanie z mocą rzędu 400-700 kW w zależności od RPM.
    Renault Premium 450 - DXI nie działa górski

    0
  • #9 07 Maj 2014 16:30
    Winnie
    Poziom 9  

    Dzięki kolego za wykres. Wychodzi na to, że jest jednak dużo słabszy. Niestety nie mam porównania do innych premiumek. Pytanie czy poprawnie działający górski przy 24 jest w stanie zwalniać (chociaż częściowo wspomagać hamowanie)? Czy tak jak u mnie kompletnie nic nie daje...

    0
  • #10 08 Maj 2014 06:48
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów