Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 450 - DXI nie działa górski

Winnie 22 Jan 2014 07:46 7308 9
Texa Poland
  • #1
    Winnie
    Level 10  
    Witam, szukam informacji na temat hamulca górskiego w Premium 450 DXI 2007r. Działa praktycznie tylko z samym koniem, z naczepą pustą praktycznie nie wiele daje, z ładunkiem żadnej różnicy czy włączony czy nie.

    Proszę o podpowiedzi, dzisiaj zaczynam od diagnostyki i przeglądać auto.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #3
    Winnie
    Level 10  
    Była robiona diagnostyka wcześniej w ASO, po wczorajszych testach wyskoczyły takie błędy:

    MID128-PPID275
    MID128-PSID42
    MID128-PSID46
    MID128-PSID84

    i coś o kończących się klockach, chociaż wcale się nie kończą. Proszę o rozszyfrowanie tych błędów. Czy mogą mieć wpływ na hamulec górski?

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Jeszcze jest taki: MID 136 SID 72 FMI 1
  • #4
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Winnie wrote:
    MID128-PPID275
    MID128-PSID42
    MID128-PSID46
    MID128-PSID84

    Te błędy dotyczą modułu AdBlue (SCR) ,temperatura,podgrzewanie,przerwa w dozowaniu,monitoring NOx,podgrzewacz przewodu 2.
    Winnie wrote:
    MID 136 SID 72 FMI 1

    Tu masz błąd czujnika zużycia klocków lewy tył.
    Winnie wrote:
    Czy mogą mieć wpływ na hamulec górski?

    W/g mnie nie.
  • #5
    Winnie
    Level 10  
    Nie udało mi się sprawdzić tego czujnika okładzin na tym zjeździe. Autko pojechało w trasę. Kierowca informował, że w PL często włączało się odliczanie godzin związane z usterką adBlue - mróz po drodze około -10. Raz nawet włączyła się redukcja mocy. Zgasił auto, odpalił i ponownie odliczanie. Jak wjechał do Niemiec i temp wzrosła do 2 stopni świeciła się dalej kontrolka od adBlue ale zaczeło pobierać płyn.

    Poza tym wzrosło spalanie.
    Wcześniej głównie po PL 34 litry, teraz trochę PL i międzynarodówka średnie 37.

    Wiem już że adBlue nie powinno mieć wpływu ani na paliwo ani na górski. Ale może brak górskiego jest powiązany jakoś ze wzrostem spalania.

    Jakieś podpowiedzi Panowie?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Winnie
    Level 10  
    Witam, wracam do tematu po dłuższym czasie. Udało mi się zmniejszyć spalanie przez ustawienie luzów zaworowych i wymianę zaworka ciśnienia paliwa. Wydaje się, że nie powinienem łączyć spalania z górskim.

    Czujnik zużycia klocków wymieniłem. Adblue miało spalone grzałki. Te problemy rozwiązane, błędy już się nie pokazują.

    Temat górskiego odpuściłem ponieważ diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i w ASO stwierdzili, że "działa prawidłowo i nie jest to retarder więc jest słaby". Nie miałem porównania, ale ostatnio odezwał się do mnie kolega z forum posiadający kilka Premiumek, któremu w jednym aucie górski nie działa. Ma bardzo podobne objawy. Po przeprowadzonej rozmowie z kolegą dowiedziałem się, że prawidłowo działający to jakieś 2/3 - 3/4 mocy retardera.

    U mnie sytuacja wygląda tak, że samym koniem działa bez zarzutu. Z naczępą bez ładunku jest ok, około 10 ton słabo, 24 tony brak hamulca. Auto często jeździ po górach więc hamulce robocze szybko się zużywają i tarcze lubią pękać :(

    Może ktoś poradził sobie już z takim problemem...?
  • #8
    iko01
    Level 10  
    Kolego nie porównuj hamulca VEB + tłumika w kolektorze wydechowym (klapka) do typowego retardera (hamulca olejowego w skrzyni b., ew. elektrycznego (Telma)). To zupełnie 2 inne konstrukcje. W premium moc hamulca ciągłego działania (błędnie nazywanego retarderem) wynosi z tego co pamiętam (w instrukcji pojazdu sprawdzisz dokładnie) około 200 - 300 KM. Natomiast retarder hydrauliczny to hamowanie z mocą rzędu 400-700 kW w zależności od RPM.
    Renault Premium 450 - DXI nie działa górski
  • #9
    Winnie
    Level 10  
    Dzięki kolego za wykres. Wychodzi na to, że jest jednak dużo słabszy. Niestety nie mam porównania do innych premiumek. Pytanie czy poprawnie działający górski przy 24 jest w stanie zwalniać (chociaż częściowo wspomagać hamowanie)? Czy tak jak u mnie kompletnie nic nie daje...
  • #10
    User removed account
    User removed account