Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie

22 Sty 2014 13:01 3021 20
  • Poziom 9  
    Witam
    Czy istnieje jakiś związek między nr VIN a nr na szybach w Astrze G?
  • Poziom 8  
    Z tego co się orientuję, to na szybach masz cyfrę oznaczającą rok produkcji samochodu, ale może ona się różnić nieco od daty produkcji. Powiedzmy w samochodzie z roku 97 możesz mieć 96.;) ale czy nr vin ma coś wspólnego z numerami na szybach, to już dokładnie Ci nie powiem. Najlepiej porównaj vin i nr na szybach, zorientujesz się czy jest powiązane.:)
  • Poziom 9  
    no właśnie nie widzę żadnego powiązania, ale znajomy który zajmuje się autoszybami mówił że wszystkie szyby w aucie to komplet, tylko że z nr VIN wynika że auto jest LHD czyli kierownica z lewej strony, a na szybie przedniej w bardzo dużym deszczy widać delikatne smugi jakby wycieraczki pracowały w drugą stronę czyli jakby szyba była od RHD, auta z kierownicą po prawej stronie

  • Poziom 15  
    kolego raczej po nr vin dojdziesz najszybciej poszukaj na stronach z nr vin lub podjedz na stacje diagnostyczna tam ci dokładniej powiedzą, czy masz auto po przekładce czy tylko szybę z anglika.
  • Poziom 9  
    auto nie jest po przekładce bo sprawdzałem na róznych stronach nawet raport zamówiłem, auto było LHD od początku, tylko że przednia szyba wygląda jakby od RHD, niepokoi mnie to że wszystkie szyby w aucie stanowią komplet
  • Poziom 28  
    Komplet bo rocznik się zgadza??
  • Poziom 15  
    Witam. Skoro wszystkie szyby masz jednakowe to możesz mieć angola z przebitym numerem vin
  • Poziom 9  
    tzn nie wiem, oglądał to fachowiec i mówił że szyby to jeden komplet
    bardzo możliwe że to angol z przebitymi nr, a jak sprawdzić jeszcze czy to angol? bo lampy/ klosze europejskie są
  • Poziom 14  
    Masz DTL ze sterownikiem EDC15M więc możesz odczytać vin za pomocą interfejsu diagnostycznego, przez obd2. Jeżeli odczytany z kompa numerek inny jest niż ten na budzie jasne jest że twoja asterka jest efektem gerażowej transplantologii. Niestety to sprawdzenie nie jest stuprocentowe bo transplantolodzy mogli również przełożyć pompę i sterownik lub sam sterownik i programować z nową.
    Pozatym informacje takie jak przeznaczenie na rynek np. angielski, opcja elektrycznego sterowania szybami a nawet fabryczne barwienie również zaszyte są w vin.
  • Poziom 9  
    darkomanta napisał:
    Masz DTL ze sterownikiem EDC15M więc możesz odczytać vin za pomocą interfejsu diagnostycznego, przez obd2. Jeżeli odczytany z kompa numerek inny jest niż ten na budzie jasne jest że twoja asterka jest efektem gerażowej transplantologii. Niestety to sprawdzenie nie jest stuprocentowe bo transplantolodzy mogli również przełożyć pompę i sterownik lub sam sterownik i programować z nową.
    Pozatym informacje takie jak przeznaczenie na rynek np. angielski, opcja elektrycznego sterowania szybami a nawet fabryczne barwienie również zaszyte są w vin.


    pisałem wyżej że z vin wynika że auto jest do ruchu prawostronnego (LHD) a co do barwy to się zgadza.
    A vin nie był zapisywany w sterownikach od 2003 roku?
    Posiadam ELM 327 którego używam z poziomu androida, da się jakoś nim sprawdzić vin w sterowniku jeżeli takowy posiada ?
  • Poziom 28  
    Wg mnie przebicie numerów VIN można by wykluczyć w ASO, bo są w stanie podać wyposażenie auta i ewentualnie jakby się coś nie zgadzało to trzeba by się przyglądnąć czy podmieniane coś było czy nie.

    Mam nadzieję że zrozumieliście co miałem na myśli, bo ja sam nie do końca to rozumiem w tej chwili, głowa mi pęka...
  • Poziom 9  
    wyposażenie zgodne z nr bo sprawdzałem
  • Poziom 14  
    BINIOL007 napisał:

    A vin nie był zapisywany w sterownikach od 2003 roku?

    Mam VB DTI 2000r. i czytam vin przez obd fejsem opartym na max232 i ogólnodostępnym softem (amatorsko :D ). Jeżeli chodzi o zabawkę elm pod androidem to sprwdzę później choć temperatura nie zachęca.
  • Poziom 9  
    darkomanta napisał:
    BINIOL007 napisał:

    A vin nie był zapisywany w sterownikach od 2003 roku?

    Mam VB DTI 2000r. i czytam vin przez obd fejsem opartym na max232 i ogólnodostępnym softem (amatorsko :D ). Jeżeli chodzi o zabawkę elm pod androidem to sprwdzę później choć temperatura nie zachęca.

    byłbym wdzięczny jak byś sprawdził

    Dodano po 33 [sekundy]:

    grala1 napisał:
    Zobacz z której strony świeci Ci z tyłu światło przeciwmgłowe.

    przeciwmgłowe z lewej strony (po stronie kierowcy)

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    ale lampy chyba są od anglika przynajmniej tak mi się wydaje
    tak wyglądają oznaczenia na lewej lampie (kierowca)
    Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie

    prawa lampa (pasażer)
    Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie Opel Astra G 2.0 DTL - VIN a szyby w aucie

  • Poziom 15  
    lampy jak z tego co widzę są polskie bo na górze jest oznaczenie PL.
    Możesz jeszcze podjechać do dobrego blacharza niech ci zobaczy czy auto było malowane, jeśli tak to w którym miejscu było malowane jak masz auto po przeszczepie vin to jakaś ingerencja na pewno będzie widoczna opel po stronie pasażera ma nalepkę z nr vin sprawdź czy się zgadza.
  • Moderator Samochody
    Homologacja E1 czyli Niemcy, PL na kloszu nie ma związku z Polską ;)

    darkomanta napisał:
    Masz DTL ze sterownikiem EDC15M więc możesz odczytać vin za pomocą interfejsu diagnostycznego, przez obd2. Jeżeli odczytany z kompa numerek inny jest niż ten na budzie jasne jest że twoja asterka jest efektem gerażowej transplantologii. Niestety to sprawdzenie nie jest stuprocentowe bo transplantolodzy mogli również przełożyć pompę i sterownik lub sam sterownik i programować z nową.
    ...równie dobrze mógł być wymieniony sam sterownik. Jest w takim miejscu, że przy byle stłuczce się uszkadza, a Vauxhalle są dobrym i tanim źródłem takich części.
  • Poziom 9  
    Wiem że E1 to niemcy, ale wypuszczają też angliki, a ze strzałek wynika chyba że lampy na Anglie szły
    wydaje mi się że pół przodu wymienione ale profesjonalnie że nic nie widać

    Dodano po 6 [minuty]:

    tomekmazepa napisał:
    lampy jak z tego co widzę są polskie bo na górze jest oznaczenie PL.
    Możesz jeszcze podjechać do dobrego blacharza niech ci zobaczy czy auto było malowane, jeśli tak to w którym miejscu było malowane jak masz auto po przeszczepie vin to jakaś ingerencja na pewno będzie widoczna opel po stronie pasażera ma nalepkę z nr vin sprawdź czy się zgadza.


    Autko było malowane, ale z jednej strony
    a lampy są z dwóch stron Angielskie prawdopodobnie
    No ale to PL tak jak kolega wyżej pisał nie ma nic z Polską wspólnego,
    najważniejsze są oznaczenia strzałek
  • Poziom 14  
    tzok napisał:
    mogli również przełożyć pompę i sterownik lub sam sterownik i programować z nową.
    ...równie dobrze mógł być wymieniony sam sterownik. Jest w takim miejscu, że przy byle stłuczce się uszkadza, a Vauxhalle są dobrym i tanim źródłem takich części.


    Przecież napisałem że mogli przełożyć.

    BINIOL007 napisał:
    byłbym wdzięczny jak byś sprawdził

    Sprawdzałem apki Torque i DashCommand, dość pobieżnie z powodu ograniczonego czasu i siarczystego mrozu. Niestety programiki te nie mogą wyłuskać vin-a choć mają osobne zakładki do tego. Być może to kwestia konfiguracji lub dogrania plugina. Podziałam jeszcze i dam znać o efektach. Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    darkomanta napisał:
    Przecież napisałem że mogli przełożyć.
    ...tylko w druga stronę (że mogli zrobić przekładkę anglika i podmienić komputer na taki z wersji LHD), ja z kolei sugerowałem, że komputer z anglika w aucie LHD nie jest niczym niezwykłym.

    Ale w ogóle to po co ten temat, jeśli VIN się zgadza, papiery są ok, to nie ma się co martwić. A jak był kupiony od handlarza to na pewno coś tam było kombinowane i z kilku jest poskładany... ale co z tego?

    VIN jest do odczytania OpelScanem, ale nie ELMem.

    Chcesz mieć w miarę pewne używane auto - odkup z jakiejś firmy kiedy wyprzedają flotę. Nie od banku, nie od handlarza tylko ugadaj się, żeby firma wykupiła auto po zakończeniu leasingu, a ty je od nich odkupisz. Zjeździłem sporo komisów, prywatnych ogłoszeń i handlarzy - wszystko co było sprowadzane było mniej lub bardziej bite i co gorsza partacko naprawione. Samochód z floty ma udokumentowaną przeszłość i nikt go sam czy u "pana Henia w stodole" nie naprawiał, do tego stan licznika odpowiada przebiegowi... a to niestety wielu ludzi boli, bo jak to 3-4 letni Fiat/Ford/Kia z przebiegiem pod 200 tys. km, wolą igła od Niemca 10 letnie VW TDI z przebiegiem 80 tys. km.
  • Poziom 9  
    ok dzięki za sprawdzenie ;)
    no to wiadomo że jak się chce auto sprawdzone to od firmy, tylko że ciężko trafić taki model jak się chce ;)