Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 2,4T 2001r - Niskie napięcie na wtryskiwaczach / nie odpala

22 Sty 2014 16:16 3216 9
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam taką zagwozdkę od kilku dni. Otóż pewnego poranka moje auto odmówiło działania. Jest to Volvo 2,4T benzyna z gazem, 2001r. Posprawdzałem już wszystko co się dało w domowym garażu sprawdzić i diagnoze mam taka jak w temacie - za niskie napięcie na kostkach wtryskiwaczy benzynowych.

    Po przekręceniu kluczyka w pozycje II jest 8,11V, a podczas kręcenia rozrusznikiem waha się i oscyluje w granicach 5 do 7V. Poz a tym bez rozrusznika dotykając + w kostce a masę na silniku, ów napięcie spada do troche ponad 3V.

    Akumulator jest "wspomagany" i ma cały czas dobre 12V.

    Na kompie jeszcze nie byłem i za bardzo w mojej wiosce nie ma gdzie sie podłączyć. Poradźcie coś bo nie mam czym jeździć.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Po włączeniu zapłonu przez kilka sekund powinieneś mieć 12V na jednym z kabli od wtryskiwacza o ile pamiętam dobrze to zielony , taki sam dla wszystkich wtryskiwaczy a ten drugi w rożnych kolorach. Sprawdź to na początek.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Jeden + po przekaźniku pompy, drugi masa ze sterownika silnika.
    Musisz wypiąć wszystkie wtyczki od wtrysków, bo pomiar nie wyjdzie.
    Na wtryski idzie osobny bezpiecznik.
  • Poziom 13  
    Dzisiaj walczyłęm dalej. Był znajomy z kompem diagnostycznym i w sterowniku zero błędów a w immo troche było ale dały się wykasować, jednak motor dalej nie gada. Po wykręceniu świec, są zalane i pachną benzyną, więc chyba jednak paliwo dochodzi. Sam już teraz zgłupiałem.

    vollvek napisał:
    zielony , taki sam dla wszystkich wtryskiwaczy a ten drugi w rożnych kolorach. Sprawdź to na początek.

    Kable na każdym są innego koloru, tylko masa jest czarna wszędzie. Dałem sobie spokój z pomiarami, bo zwykłym miernikiem tutaj nic nie wymyślę.
  • Poziom 15  
    Masz instalację gazową czyli pewnie masz przejściówki na kostkach wtryskiwaczy dlatego kolory kabli nie zgadzają się. Masa też nie jest wspólna tylko plus. Sprawdź co jest na oryginalnych kostkach wtryskiwaczy. Może instalacja gazowa blokuje sygnał na wtryski albo w samych kablach tych przejściówek jest problem. Zwykły miernik wystarczy i żarówka kontrolna wystarczy.
  • Poziom 13  
    Jakie przejściówki? Wiązka wtryskiwaczy benzynowych jest nieruszana, we wszystkich jest czarny kabel masowy sterowany przez ECU a te kolorowe są stałym plusem od przekaźnika pompy.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę.
    Przejściówki to dodatkowa instalacja wpinana pomiędzy oryginalną instalację wtrysków a wtryski do odcięcia /sterowania wtrysków przez sterownik gazu.
  • Poziom 28  
    Emulator wtryskiwaczy zdechł, albo dokładana wiązka... Wyłącz gaz i podaj 12V na zasilanie wtrysków, powinien zapalić.
  • Poziom 13  
    Wyszło szydło z worka. A raczej niewłaściwy płyn pachnący benzyną ze zbiornika, bo to było przyczyną nie gadania silnika. Teraz jeździ.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Edytuję post ponieważ nie wszystko jest dobrze. Otóż silnik gdy jest zimny na benzynie gaśnie po odpaleniu, chyba że przytrzymam go na gazie. Wtedy jednak bardzo mocno kopci niebieskawo szarym dymem (jakby ktoś włożył świece dymną do tłumika). Kopci z 10sek a później sama para w normalnych ilościach. Jak sie rozgrzeje jest wszystko ok i na gazie też ok. Gdzie szukać? Żadnych błędów nie ma w sterowniku.