Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG

22 Sty 2014 20:39 4752 15
  • Poziom 8  
    Witam.
    Zapaliła się kontrolka engine. Żeby jechać po kosztach zakupiłem interfejs ELM327. Jakoś to wszytko ogarnąłem , podłączyłem i nie jestem pewien co dalej. Żebym nie musiał wymienić "cały układ wydechowy" jak czytałem na postach. Czy to sonda przed katalizatorem czy kat. a może coś innego?Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Mareczny napisał:
    żeby się upewnić,proponuję wykasować błędy i sprawdzić czy się ponownie te same pojawią,potem zaczął bym od sondy.

    A ja od przepływomierza,gdzieś tam,na którymś wykresie, widać że sonda oscyluje.
  • Poziom 8  
    właściwie zapomniałem napisać ze spalanie teoretycznie , pokazywane na wyświetlaczu to min 2x a dochodzi do bardzo wielkich wartości. 45/100 60/100 a i 25 . Zależy od wciśniętego pedału gazu.
    Jednak na gazie średnio nawet obniżyło się schodząc do 8,5. Obawiałem się obserwując wskaźnik ale tankowanie po 328km średnio z kompa 12.6 ale realnie 8.5.
    Do tej pory średnia z kompa była niższa o 20% a tu odwrotnie.
    Błędy z ramek skasowałem już . Nie zapala się póki co.
  • Poziom 38  
    Na podstawie tylu informacji, tylko wróżka może jest w stanie pomóc.
    Wg mnie lepszy do tych celów jest PCMScan. Sprawdził bym czy check zapala się również przy jeździe na benzynie. Jakie są luzy zaworowe, jaka instalacja, jak wyglądają przebiegi LTFT i STFT, na benzynie i na gazie?
    Radzę też zajrzeć na LPG-forum.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Uczulam na sprawdzenie luzów zaworowych, żeby nie było za późno.
  • Poziom 8  
    Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG

    Dodano po 5 [minuty]:

    Luzów w modelu się nie sprawdza. Raczej to wszystko to tak nagle się stało , to znaczy zwiększone zużycie paliwa .
    Co to za przebiegi ? LTFT iSTFT
    Auto i instalacja w bardzo dobrej formie. 180 tys. przebiegu. Na gazie 30 tys
  • Poziom 38  
    michalngk napisał:
    Luzów w modelu się nie sprawdza.

    Są hydroregulatory? Ja mam corollę 1.4 vvt-i z końca 2004 na szklankach i niestety trzeba pilnować luzów. Gaz miałem montowany w ASO Toyoty i obecnie na gazie już przeleciane jest 127 tys.
    michalngk napisał:
    Co to za przebiegi ? LTFT iSTFT

    To są korekty czasów wtrysku, LTFT - długotermnowa, STFT - krótkoterminowa. Porównanie ich przy jeździe benzynie i na gazie daje obraz dopasowania instalacji gazowej do silnika, pod warunkiem, że silnik zasilany benzyną pracuje bez żadnych usterek.
  • Poziom 8  
    gimak napisał:
    Porównanie ich przy jeździe benzynie i na gazie daje obraz dopasowania instalacji gazowej do silnika, pod warunkiem, że silnik zasilany benzyną pracuje bez żadnych usterek.

    Z gazem było wszystko ok. przynajmniej było .
    Chodzi o lampkę Mil. Po podłączeniu do kompa świeci się katalizator , czujnik tlenu, lambda. Która z tych części albo coś innego powoduje trudności? Tak na pewno.
    Jakie dane są jeszcze potrzebne ? Podawane już było przepływomierz -ale te informacje odczytywane są ok. Lambda - ale czy to ten OXygen Sensor Monitoring. Sonda przed katalizatorem ? A jest druga?- za .
    Ogólnie silnik pracuje pracuje i chodzi prawie ok. Może niewielkie od czasu do czasu na luzie wachnięcie obrotów. Tylko info na wyświetlaczu o 14/100 25/100 60/100 robi mi ciarki. Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG Lampka Mil. Toyota Corolla 1.4 vvti 2003 +LPG
  • Poziom 38  
    michalngk napisał:
    Z gazem było wszystko ok. przynajmniej było .

    Chyba nie było, a na pewno nie jest teraz i to mocno. Korekta STFT = 21.1% (par. 05 z zamrożonej ramki) oraz LTFT = 24.2% (par. 06 z zamrożonej ramki) o tym mówią. Nie wiem jaka to instalacja,ale nie zdziwiłbym się gdyby to była instalacja I generacji. U mnie na sekwencji dobrze ustawionej tak zmieniają się te parametry: -8%<STFT<+8% oraz -2%<LTFT<4%, ale najczęściej obydwa parametry bujają się w okolicach zera.
  • Poziom 8  
    gimak napisał:
    Chyba nie było, a na pewno nie jest teraz i to mocno.

    Tablica które załączyłem przedstawiają parametry z pracą na E95.
    Do tego modelu chyba nie da rady instalacji I generacji. Co ty gadasz?
    Instalacja ElpiGaz , sterownik StellaPopularNord, wtryskiwacze I-plus + lubryfikator

    Dodano po 10 [minuty]:

    Mareczny napisał:
    żeby się upewnić,proponuję wykasować błędy i sprawdzić czy się ponownie te same pojawią,potem zaczął bym od sondy.


    Błędy wykasowane. Na razie lampkanie wyskakuje. Ale na laptopie widać na czerwono lub z wykrzyknikiem Katalizator, Lambda, Oxygen sens. tak jak wyżej
  • Poziom 38  
    michalngk napisał:
    Do tego modelu chyba nie da rady instalacji I generacji. Co ty gadasz?

    Napisałem tak, bo nie takim rzeczom Polak dawał radę i nie takie rzeczy profanował, a takich odchyłek na sekwencji raczej się nie spodziewałbym się nie tylko w corolli, ale i w E95. U mnie w corolli przy nie ustawionej instalacji, średnie LTFT wynosiło ok. - 8%.
    To jedna sprawa, a druga - to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie.
  • Poziom 8  
    gimak napisał:
    to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie.

    Wszystkie zdjęcia dotyczą tego auta. Instalacja gazowa nie jest zintegrowana z OBDII.
    Wyniki odczytywane są ze złącza OBD2 .
  • Poziom 38  
    michalngk napisał:
    gimak napisał:
    to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie.

    Wszystkie zdjęcia dotyczą tego auta.

    To jak rozumieć ten cytat
    michalngk napisał:
    Tablica które załączyłem przedstawiają parametry z pracą na E95.

    michalngk napisał:
    Instalacja gazowa nie jest zintegrowana z OBDII.

    Moja również, ale jej ustawienie rzutuje na korekty czasu wtrysku benzyny. Jak jest instalacja dobrze ustawiona to ECU nie ingeruje i korekty pozostają na tym samym poziomie. Tu ingerencja jest radykalna - wydłużenie czasu wtrysku tak radykalne, oznacza wg mnie tylko jedno - bardzo ubogą mieszankę powietrzno-gazową. I znowu moje przypuszczenie (nie jestem guru silnikowym), że korekcja nie skutkuje (o czy świadczą tak wysokie wartości obydwóch) i dlatego zapala się check.
  • Poziom 8  
    gimak napisał:
    że korekcja nie skutkuje

    CZyli twoim zdaniem co mam zrobić. Ogólnie wszystko chodzi ok. W którym miejscu widać tę radykalną korektę? Na którym obrazku.
    Moc silnika i możliwości chyba raczej w porządku. Na gazie -kiedyś miałem dyskomfort-odczucie przy spokojnym ruszaniu bez gazu- gasł. Lekko większy gaz lub przygazówka i ok.
    Czasy wtrysku bezn/gaz kiedyś były o rózne o 1ms jak pamiętam.
    Później grzebałem w gazie, chyba nie zachowałem konfiguracji wczytanej ale jakiejś zaraz po wejściu - nie jestem pewien czy centralka została aktualizowana przed zachowaniem i czy to jest soft wczytany jako pierwszy.
    Jakaś kalibracja na postoju. Ale nie wszystko wg instrukcji do końca. Nie można było podczas kalibracji utrzymać zalecaną prędkość obrotów bez ruszania gazem.
    Katalizator i Lambda , czyjnik tlenu były ok na OBD.
    350km w jeden dzień i CHECK
    W tej chwili czasy wtrysku B/G na biegu jałowym takie same. , mapa na całej powierzchni prawie taka sama. Cyfry 93 . Co one oznaczają? Kto wie niech powie. Mapa z firware którą udało się wczytać to cyfry 120. Pierwsza zachowana to cyfry 187- ale tu coś z tym ruszaniem
    Więc co?
    Lambdę już pakują.
  • Poziom 38  
    michalngk napisał:
    W którym miejscu widać tę radykalną korektę? Na którym obrazku.

    https://obrazki.elektroda.pl/4335040800_1390462088_thumb.jpg
    par. 06. chwilowa korekta wtrysku-Bank1 (STFT) = 21.1%
    par. 07. korekta wtrysku-Bank1 (LTFT) = 24.2%
    Te parametry wg mnie są skrajnie wysokie i to oznacza, że czas wyliczony przez ECU jest wydłużany (wskazania 1 sondy lambda) o prawie 45% (LTFT+STFT) i nie dziwię się, że zapala się check, ale dziwię się, że silnik się nie buntuje, bo mój stanąłby już dęba.
    michalngk napisał:
    CZyli twoim zdaniem co mam zrobić.

    Nie wiem - nie znam tej instalacji, ale wiem co ja bym zrobił w mojej corolli (silniki i oprogramowanie ECU mamy chyba takie same, więc zachowanie LTFT i STFT powinny być podobne ) i z moja instalacją (prins).
    - na początek sprawdziłbym luzy zaworowe i kompresję (mimo, że silnik poprawnie pracuje),
    - podpiąłbym pod OBD program diagnostyczny (ja wolę posługiwać się PCMScanem, z ustawioną rejestracją wszystkich parametrów), zresetowałbym ECU i przejechałbym trasę min 100 km tylko na benzynie zbierając parametry pracy silnika w formie logu zapisanego na dysku. Po takiej jeździe przeanalizowałbym sobie na spokojnie wykresy korekt i wykresy sond lambda - w jakich zakresach się zmieniają. Wg mnie LTFT powinna oscylować w okolicach zera z niewielkimi odchyłkami (u mnie +/- 2%), a STFT też koło zera ale z większymi odchyłkami (+/-10%). Wg mnie istotna jest wartość LTFT, bo jak się obraca wokół wysokich wartości to moim zdaniem sygnalizuje jakieś niedomagania silnika.
    - dokładnie taką samą operację przeprowadziłbym z jazdą na gazie i porównałbym przebieg korekt jazdy na gazie, z tymi z jazdy na benzynie. Przy dobrze ustawionej instalacji gazowej, przebiegi korekt na gazie i na benzynie powinny być podobne, tzn. wartościowo powinny zmieniać się w tych samych granicach.
    Jeżeli są duże rozbieżności, to powinno się dążyć do ich usunięcia przez zmianę parametrów ustawienia instalacji gazowej - wg mnie przez zmianę mnożnika - tak jest w Prinsie
    michalngk napisał:
    W tej chwili czasy wtrysku B/G na biegu jałowym takie same. , mapa na całej powierzchni prawie taka sama. Cyfry 93 . Co one oznaczają?

    Porównywanie ze sobą czasów wtrysku benzyny i gazu wg mnie nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli już to powinno się dążyć do tego aby czas wtrysku benzyny nie ulegał zmianie po przełączeniu na gaz. Mapa to jest właśnie tablica mnożników, a liczby (np. 93) to jest mnożnik (nie wiem jakie jednostki i jaka skala), o który wydłużany jest wtrysk gazu w stosunku do czasu wtrysku benzyny. Kryteria ich doboru są takie jak wyżej napisałem - czas wtrysku benzyny po przełączeniu na gaz nie ulega zmianie. Rozbieżności między liczbami w poszczególnych kratkach (przy dobrze dobranej mapie) mówi o klasie zastosowanych wtryskiwaczy - ich liniowości. Przy idealne liniowej charakterystyce zastosowanych wtryskiwaczy wszystkie liczby w kratkach powinny mięć tę samą wartość.
    Ustawianiem takiej mapy się nie bawiłem, bo w Prinsie tego nie ma, więc trudno mi się na ten temat wypowiadać. W Prinsie ustawia się jeden mnożnik (nachylenie charakterystyki), dokonuje się to przy pracy silnika pod obciążeniem, a później dopiero dobiera się przesunięcie pionowe charakterystyki, to dokonuje się na wolnych obrotach. Takie rozwiązanie jest możliwe przy liniowej charakterystyce wtryskiwaczy gazowych.
    michalngk napisał:
    Jakaś kalibracja na postoju.

    Kalibracja to wg mnie ustawianie tej mapy i w wg mnie (może się mylę), ustawienie jej w miarę precyzyjnie, bez hamowni jest bardzo trudne. Na ten temat się nie wypowiadam, bo w prinsie przeprowadza się to zupełnie inaczej.
  • Poziom 8  
    Walczę.
    Zmieniłem dwie sondy. Już wiem. Są dwie. Regulacyjna i diagnostyczna. Ale to nie było to. Auto ma już190tys więc wymiana się należała. Żywotność zbliżała się do końca.
    Ale niestety. Na monitorku ELM-a 327auto nie gotowe do testów. Bez zmian. Wykrzyknik żółty przy katalizatorze i czujniku tlenu. Czasami jeszcze włącza się przy podgrzewanie sondy.
    Zmieniłem świece w których elektrody ustawiłem na 0.8. Świeca NGK 2024.[chyba ten numer ale zalecane]
    Obejrzałem kata od spodu ile się dało. Ogólnie wygląda bardzo ok. Wygląda na dobrze chroniony element . Ale zastanawiam sie czy nie użyłem w niego najeżdżając na coś na jezdni. Miałem coś takiego dokładnie 350 km prze lampką MIL.
    Później odniosę się do Gimaka