Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz D2011 - Starte pierscienie i tuleje w rok po kapitalnym remoncie.Silnik De

slodki01 22 Sty 2014 22:55 3279 8
  • #1 22 Sty 2014 22:55
    slodki01
    Poziom 9  

    Witam.Mamy w firmie malego walca Bomag z 2008 roku.Jest w nim zamontowany silnik Deutz , trzycylindrowy chłodzony olejem i powietrzem.Model D2011.I jest z nim taki problem ze rok temu o tej porze byl robiony remont silnika.Przyczyna byla taka ze najpierw wypaliło uszczelke pod glowica i bral olej tak ze az mu z wydechu kapało.Po tej awarii zostala wymieniona uszczelka (oryginał Deutz).Jakis czas było ok ,ale znowu zaczol kopcic i brac olej.Ponownie zrywka glowicy ,sprawdzenie na szczelnosc , planowanie i montaż. Efekt taki sam , dymienie i branie oleju.Po czym silnik zostal zdemontowany i po diagnozie wyszlo ze jest krzywy blok.I to dosc duzo.juz niepammietam ile , ale dosc duzo.Zostaly wymienione pierscienie na tłokach (nieorginalne Deutz tylko jakiejs innej firmy,oryginał byl droższy drugie tyle chyba kosztowal komplet na jednego tłoka 150zl netto), uszczelka oryginala deutz,Silnik został złozony i zamontowany z walcu.po uruchomieniu wszytko bylo ok.pracowal cale lato az do wrzesnia chyba kiedy zaczol znowu kocic i ciezko odpalac(bez autostaru niezapalił rano zimny) , i czym blizej konca roku to zapala coraz ciezej az zamilkł na dobre.Przd remontem kopcił ale palij na dotyk.w tym tygodniu zostal ponownie rozebrany silnik i okazało sie ze byl przedmuch na uszczelce, olej dostawal sie do komory spalania na wszystkich cylindrach ale tylko w obrebie uszczelnienia cylindrów i dodatkowo poprzez pierscienie ktore sie poprostu starły(sic!) po roku niecałym uzytkowania,A zeby bylo jeszcze smieszniej to wytarły sie tuleje cylindrow takze teraz ten blok nadaje sie do tulejowania.Zastanawia mnie w tym wszystkim jak sie to mogło stac ze po kapitalnym remoncie rok temu , tak sie mogło stac ze starło pierszcienie i wytarło cylindry i teraz jest owal.Jaka moze byc przyczyna tego??Czy te silniki sa konstrukcyjnie slabe i niewytrzymałe?Dodam ze walec zostal kupuony w 2011 roku i ja go uzytkowale przez miesiac ,chodzil bez zarzutów.Puzniej pożyczyl go zanajomy szefa ,ubijal dwa dni plac i po tym ubijaniu wydmuchalo uszczelke.Za jakis czas znowu poszedł na pożyczke dosc długą , bo gosc budowal orlika i po powrocie dymil ,i bral olej jak cholera.Prosze o jakies opinie na temat tych silnikow czy jest szansa ze po kolejnym remoncie bedzie sprawny .Pozdrawiam

    s

    0 8
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 22 Sty 2014 22:59
    kryststgpom
    Poziom 25  

    Spotkałem się w ciągnikach i innych maszynach z takimi sytuacjami, bywały takie pierścienie, że nie wytrzymywały jednego sezonu i po zmianie na innego producenta można było zapomnieć o remoncie, wszystko zależy od jakości podzespołów.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 23 Sty 2014 10:11
    janusz2008
    Poziom 33  

    Też miałem do czynienia z takimi pseudo pierścieniami w IVECO. Już po roku olejowe są zużyte całkowicie. Będę trzeci raz je wymieniał, a kupowane są w Warszawie w opakowaniu jako oryginalne. Myślę, że są to podróby robione w stodole.

    1
  • #4 23 Sty 2014 11:27
    kkknc
    Poziom 42  

    Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.

    0
  • #5 24 Sty 2014 13:12
    Daro122
    Poziom 28  

    "Czy te silniki sa konstrukcyjnie slabe i niewytrzymałe" - jak najbardziej ,każdy silnik chłodzony powietrzem nie dorówna silnikowi chłodzonemu cieczą. Już na etapie projektowania zakłada się większe luzy montażowe i z góry wiadomo że jego żywotność będzie mniejsza. Kluczową sprawą w twoim wypadku jest zastosowanie do naprawy najlepszych części , oraz przewidziany do tego olej .

    0
  • #6 24 Sty 2014 14:43
    kkknc
    Poziom 42  

    Daro122, Po co zabierasz głos w sprawie, o której nie masz bladego pojęcia? Ten silnik jest chłodzony cieczą pomiędzy cylindrami płynie olej silnikowy. Zgodnie ze starą tradycją Deutz-a silnik chłodzony olejem. A na silnikach chłodzonych powietrzem ta firma zjadła zęby. A ich silnik słynęły z prostoty i trwałości.
    A jak zajrzysz do ich tabel to zobaczysz, że wartości między remontowe dla ich silników są takie same, niezależnie od sposobu chłodzenia, powietrze, olej, woda.

    0
  • #7 26 Sty 2014 23:21
    slodki01
    Poziom 9  

    Po dokladnym sprawdzeniu , okazało sie ze silnik ten jest z 1996 roku,model D1011 l czyli ma 18 lat!.A walec Bomag jest z 2008 roku powinien być model D2011.Doszedłem po numerach silnika ktore sa nabite gdzies na bloku.To tłumaczy jego zuzycie na tulejach(chyba), najlepsze jest to ze ktos zamienil silnik na ten z 1996 r. a pokrywe zaworów przkrecił z tego nowszego.A na porywie zaworów jest tabliczka znamionowa na której są zapisane wszystkie dane silnika.

    0
  • #8 28 Sty 2014 07:48
    kkknc
    Poziom 42  

    Co za różnica ile silnik ma lat. Przecież robiłeś remont kapitalny i chcesz mi powiedzieć że do silnika 1011 o średnicy cylindra 91mm włożyłeś pierścienie od 2011 który ma średnice cylindra 94 i wszystko ci pasowało,a ty nie zrobiłeś zadnego błędu. Może trochę pokory dla własnej niewiedzy.

    0
  • #9 04 Lut 2014 00:34
    slodki01
    Poziom 9  

    Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.

    0