Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz D2011 - Starte pierscienie i tuleje w rok po kapitalnym remoncie.Silnik De

slodki01 22 Jan 2014 22:55 4752 8
  • #1
    slodki01
    Level 9  
    Witam.Mamy w firmie malego walca Bomag z 2008 roku.Jest w nim zamontowany silnik Deutz , trzycylindrowy chłodzony olejem i powietrzem.Model D2011.I jest z nim taki problem ze rok temu o tej porze byl robiony remont silnika.Przyczyna byla taka ze najpierw wypaliło uszczelke pod glowica i bral olej tak ze az mu z wydechu kapało.Po tej awarii zostala wymieniona uszczelka (oryginał Deutz).Jakis czas było ok ,ale znowu zaczol kopcic i brac olej.Ponownie zrywka glowicy ,sprawdzenie na szczelnosc , planowanie i montaż. Efekt taki sam , dymienie i branie oleju.Po czym silnik zostal zdemontowany i po diagnozie wyszlo ze jest krzywy blok.I to dosc duzo.juz niepammietam ile , ale dosc duzo.Zostaly wymienione pierscienie na tłokach (nieorginalne Deutz tylko jakiejs innej firmy,oryginał byl droższy drugie tyle chyba kosztowal komplet na jednego tłoka 150zl netto), uszczelka oryginala deutz,Silnik został złozony i zamontowany z walcu.po uruchomieniu wszytko bylo ok.pracowal cale lato az do wrzesnia chyba kiedy zaczol znowu kocic i ciezko odpalac(bez autostaru niezapalił rano zimny) , i czym blizej konca roku to zapala coraz ciezej az zamilkł na dobre.Przd remontem kopcił ale palij na dotyk.w tym tygodniu zostal ponownie rozebrany silnik i okazało sie ze byl przedmuch na uszczelce, olej dostawal sie do komory spalania na wszystkich cylindrach ale tylko w obrebie uszczelnienia cylindrów i dodatkowo poprzez pierscienie ktore sie poprostu starły(sic!) po roku niecałym uzytkowania,A zeby bylo jeszcze smieszniej to wytarły sie tuleje cylindrow takze teraz ten blok nadaje sie do tulejowania.Zastanawia mnie w tym wszystkim jak sie to mogło stac ze po kapitalnym remoncie rok temu , tak sie mogło stac ze starło pierszcienie i wytarło cylindry i teraz jest owal.Jaka moze byc przyczyna tego??Czy te silniki sa konstrukcyjnie slabe i niewytrzymałe?Dodam ze walec zostal kupuony w 2011 roku i ja go uzytkowale przez miesiac ,chodzil bez zarzutów.Puzniej pożyczyl go zanajomy szefa ,ubijal dwa dni plac i po tym ubijaniu wydmuchalo uszczelke.Za jakis czas znowu poszedł na pożyczke dosc długą , bo gosc budowal orlika i po powrocie dymil ,i bral olej jak cholera.Prosze o jakies opinie na temat tych silnikow czy jest szansa ze po kolejnym remoncie bedzie sprawny .Pozdrawiam

    s
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kryststgpom
    Level 25  
    Spotkałem się w ciągnikach i innych maszynach z takimi sytuacjami, bywały takie pierścienie, że nie wytrzymywały jednego sezonu i po zmianie na innego producenta można było zapomnieć o remoncie, wszystko zależy od jakości podzespołów.
  • #3
    janusz2008
    Level 33  
    Też miałem do czynienia z takimi pseudo pierścieniami w IVECO. Już po roku olejowe są zużyte całkowicie. Będę trzeci raz je wymieniał, a kupowane są w Warszawie w opakowaniu jako oryginalne. Myślę, że są to podróby robione w stodole.
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    "Czy te silniki sa konstrukcyjnie slabe i niewytrzymałe" - jak najbardziej ,każdy silnik chłodzony powietrzem nie dorówna silnikowi chłodzonemu cieczą. Już na etapie projektowania zakłada się większe luzy montażowe i z góry wiadomo że jego żywotność będzie mniejsza. Kluczową sprawą w twoim wypadku jest zastosowanie do naprawy najlepszych części , oraz przewidziany do tego olej .
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Daro122, Po co zabierasz głos w sprawie, o której nie masz bladego pojęcia? Ten silnik jest chłodzony cieczą pomiędzy cylindrami płynie olej silnikowy. Zgodnie ze starą tradycją Deutz-a silnik chłodzony olejem. A na silnikach chłodzonych powietrzem ta firma zjadła zęby. A ich silnik słynęły z prostoty i trwałości.
    A jak zajrzysz do ich tabel to zobaczysz, że wartości między remontowe dla ich silników są takie same, niezależnie od sposobu chłodzenia, powietrze, olej, woda.
  • #7
    slodki01
    Level 9  
    Po dokladnym sprawdzeniu , okazało sie ze silnik ten jest z 1996 roku,model D1011 l czyli ma 18 lat!.A walec Bomag jest z 2008 roku powinien być model D2011.Doszedłem po numerach silnika ktore sa nabite gdzies na bloku.To tłumaczy jego zuzycie na tulejach(chyba), najlepsze jest to ze ktos zamienil silnik na ten z 1996 r. a pokrywe zaworów przkrecił z tego nowszego.A na porywie zaworów jest tabliczka znamionowa na której są zapisane wszystkie dane silnika.
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    Co za różnica ile silnik ma lat. Przecież robiłeś remont kapitalny i chcesz mi powiedzieć że do silnika 1011 o średnicy cylindra 91mm włożyłeś pierścienie od 2011 który ma średnice cylindra 94 i wszystko ci pasowało,a ty nie zrobiłeś zadnego błędu. Może trochę pokory dla własnej niewiedzy.
  • #9
    slodki01
    Level 9  
    Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.