Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T25 wymiana filtrów ?? - Gdzie dolewać olej do T25

rezydent229 22 Sty 2014 23:19 18354 10
  • #1 22 Sty 2014 23:19
    rezydent229
    Poziom 2  

    Witam
    Chciałem się przywitać ponieważ jestem tu po raz pierwszy:)
    Jeżeli temat już się powtarza to przepraszam.

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem T25A, ciągnik nastoletni ale bardzo mało używany 520 motogodzin, odpala pięknie nic niepokojącego się z nim nie dzieje i chciałbym utrzymać ten stan, tu moje pytanie.
    Chciałem wymienić wszystkie płyny, mam tabelę ile wlewać i jaki olej jest najlepszy, tylko niestety nie bardzo mogą znaleźć miejsca gdzie jest korek spustowy a gdzie wlew:(
    Wymieniłem olej w silniku +filtr, olej w pompie wtryskowej, olej w silniku +filtr, umyty filtr powietrza+ wymiana oleju,
    chciałem jeszcze wymienić w podnośniku, skrzyni biegów, zwolnicach i kolumnie kierownicy?
    Kolejne pytanie, gdzie znaleźć smarowniczki aby utrzymać smarowania,
    Najlepiej jakby ktoś zamieścił zdjęcia było by mi najłatwiej:)

    Jeszcze jedno pytanie, czy można wyregulować luz w kierownicy u mnie jest nawet 1/4 obrotu?

    z góry dziękuje za pomoc

    0 10
  • #3 23 Sty 2014 15:34
    rezydent229
    Poziom 2  

    Witam.

    Posiadam już taką instrukcję obsługi, ale chyba dla mnie za trudno napisana. :!

    2
  • #4 23 Sty 2014 20:02
    dyziu777
    Poziom 10  

    Z podnośnika wszystkiego nie spuścisz,zawsze coś zostanie w przewodach.Wyczyść też filtr oleju hydraulicznego.Znajduje się lewej strony korpusu podnośnika.Trzeba wyjąć wkład i przemyć.
    Zapomniałeś o napędzie pompy hydraulicznej,pokazałem na foto jak to zrobić.
    W zwolnicach w zależności od ich ustawienia,spuszczasz korkiem który jest najniżej w wlewasz tym który jest najwyżej.
    Luz kierownicy-odkręcasz nakrętkę zaznaczoną na foto.Wyjmujesz podkładkę zabezpieczającą i wkręcasz lub wykręcasz śrubę na klucz imbusowy.Jednocześnie sprawdzając czy luz się zmniejszył.Sprawdź też luz na drążkach kierowniczych.Jeśli na końcówkach jest luz nie ma potrzeby wymiany na nowe,Wystarczy je troszkę wkręcić i już będzie ściślej.Takie "ruskie" udogodnienie.
    Do smarowania tylko przednie zwrotnice,kalamitki bez problemu zlokalizujesz sam.
    Jak już tak wymieniasz wszystko to nie zapomnij o wyczyszczeniu odstojnika paliwa i wymiany filtrów paliwa ( o ile są :) )
    Masz pytania? Śmiało :)

    5
  • #5 23 Sty 2014 20:21
    mtracz
    Poziom 29  

    Jaki olej silnikowy zastosowałeś?
    Który to rok Władka i wersja? Mało istotne, ale możesz podać, bo są czasem małe różnice.
    Luz w kierownicy https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2567376.html
    Kalamitek jest 3 albo 4, to zależny od rocznika.
    Stare miały tylko 3, czyli po jednej na zwrotnicach osi przedniej i jedną na kolumnie kierowniczej pod kierownicą.
    Nowsze 4 sztuki czyli to samo co poprzednik plus jedna w tylnym korpusie podnośnika do smarowania wału ramion podnośnika.
    Jeszcze nowsze mają także 3 bo maja już inną kolumnę kierowniczą i nie ma tam kalamitki.
    Czeka cie także wymiana oleju w przystawce pompy hydraulicznej i filtry paliwa.

    0
  • #6 23 Sty 2014 22:28
    rezydent229
    Poziom 2  

    Dziekuje Dyziu777 dokładnie o to mi chodziło, jeszcze nie porównywałem z moim modelem Władka bo jest szczelnie zapakowany na zimę więc pytania napewno jeszcze będą, mój model się trochę podobno różni ponieważ jak to powiedzieli w sklepie z częściami, że to nowy model. Moj model to T25 z kabiną rocznik ciężko mi ustalić ponieważ tablica znamionowa jesy nieczytelna, ale kupiony przez mojego ojca jako nowy w 1994, choć Wikipedia pisze , że Władek był produkowany do 1991 roku.

    Olej silnikowy wlałem taki jak mi polecili w sklepie olej z beczki na beczce napis ELF ale napisać można wczysko, ale sprzedawca powiedzmy że znajomy więc w kanał by nie wpuścił. Odstojnik umyty, filtry były też wymienione, teraz jak się tylko trochę ociepli będę kontynuował prace.

    1
  • #7 03 Maj 2014 21:06
    Qsa
    Poziom 10  

    witam
    Nic nie było o oleju w filtrze powierza, a to dość istotna rzecz. Co do oleju ja leje dobry mineralny, niestety rusek potrafi brać wiec inne mogą być zbyt kosztowne.
    Jeżeli ma swoje lata to proponowałbym wymienić filtr powierza tzn. wkład.
    pozdr

    0
  • #8 30 Wrz 2015 19:40
    Secundo
    Poziom 1  

    Witajcie.
    Mam takie pytanie odnośnie władmirca i choć wiem, że tematy są to przeglądając wypowiedzi nie można doszukać się odpowiedniej i dobrej odpowiedzi.
    Mam ten ciągnik T25 z roku 1995 no i wiele spraw w nim szwankuje, a najbardziej to opadający siłownik pod ciężarem ( siewnik, talerzówka czy pług) to opadanie błyskawiczne, że szok. Dając wajchę od podnośnika do góry to słychać jak pracuje pompa bo taki wisk. A zabierając wajchę na normalne położenie to po sekundzie opada siłownik. W siłowniku poszły uszczelki i wiem, że trzeba wymienić ale ale jest i pewnie wina rozdzielacza. Rozdzielacz był już wymieniany na nowy jakieś 2 lata temu i jak na razie było oki aż do teraz. Wajcha nie odbija, siłownik opada. Rozebrałem ten oryginalny rozdzielacz i chciałem zamienić sekcję. Ta od przyczepy normalnie nie wchodzi w miejsce na siłownikową sekcję. Czy wymiana śrutu w czymś pomorze, Czy trzeba znowu kupywać nowy rozdzielacz. Ten co dwa lata temu był założony to jeszcze go nie rozbierałem bo stwierdziłem, że na razie zobaczę jak jest to w starym oryginalnym rozdzielaczu. Tyle odpowiedzi na tych forach jest, że wieczny brak odpowiedzi konkretnej i co jak i do czego albo kończą temat a rozwiązania jak nie było tak i nie ma. Czy tając fora dowiedziałem się, że co do rozdzielacza to są oryginalne i więcej kosztują a zamienniki tak z 350 zł. A w sklepie to jest tylko ten za 350 a oryginalnych to oni nawet nie wiedzą jak jest. Więc może mi w końcu powiedzieć co w tym jest dokładnie. A może to wina pompy? Wiem to że po wymianie rozdzielacza na nowy dwa lata temu to wcale nie opadał. Bo zawór przelewowy to raczej nie jest za to odpowiedzialny? Oraz filtr oleju znajdujący się pod kabiną tuż przy wale podnośnika to też chyba nie? Czy może ktoś mnie odpowiednio uświadomić?
    Jeszcze widziałem jak wydobywa się olej z pod krućców i węzy idących do siłownika. Tego krućca chciałem wymienić to dostałem zamiennik i wkręca się tylko na jeden obrót gwintu i stop, po czym wykręciłem i patrzę, że gwint zerwany czy sklepany. Czy jest to możliwość, że siłownik kwalifikuje się do wymiany, bo raczej takich oddzielnych podzespołów obudowy siłownika to się nie dokupi, ale pewnie mogę mylić się,
    A inną kwestią to pisk dochodzący ze zwojnic tylnych kół czy jak to się zwie. Tam się wlewa olej, Ale jaki olej najlepiej tam ma być i ile jego ma być tam w tych kołach?
    Sorki za tą epopeję ale cóż szukając pomocy i odpowiedzi to nie mogę nic otrzymać ewentualnie to dla mnie może być niezrozumiałe innych myślenie :D
    Więc bardzo proszę o jakokolwiek odpowiedź i pomoc.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam ;)

    1
  • #9 06 Paź 2015 19:04
    Sniezynka
    Poziom 23  

    Witam,
    Olej do zwolnic to Hipol 15F pojemność to ok 1,5l do otworu kontrolnego rys 5.
    co do króćców to jest tam gwint metryczny ( o ile dobrze pamiętam) i jeden z nich jest z dławikiem jednostronnego działania ( w jedną stronę ma pełny przepływ w drugą olej płynie prze mały otwór ) i nie wolno ich zamieniać ze sobą. Na twoim miejscu sprawdziłbym czy nie są one zamienione miejscami - jeżeli bez obciążenia podnośnik wolno podnosi a szybko opada to może tak być być. Co do pompy to czy jest olej (Hipol) w napędzie pompy, sprzęgło prawidłowo załącza i rozłącza napęd? Co do rozdzielacza to dźwignia przełącza się do położenia neutralnego jedynie pod odpowiednim ciśnieniem jeżeli jest za niskie to się nie przełączy. Suwaki rozdzielacza są dobierane względem tolerancji i mogą nie być zamienne.

    3
  • #10 14 Paź 2015 18:54
    mtracz
    Poziom 29  

    Sniezynka napisał:
    i jeden z nich jest z zaworem zwrotnym

    Gdyby był to zawór zwrotny siłownik by nie pracował.
    To jest dławik.

    0
  • #11 14 Paź 2015 20:07
    Sniezynka
    Poziom 23  

    Tak masz rację dławik jednostronnego działania - już poprawiłam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo