Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

eberspacher - rok produkcji

krzysiek-el 23 Jan 2014 08:10 2778 23
  • #1
    krzysiek-el
    Level 9  
    Witam, jak sprawdzić rok produkcji Eberspachera dl1? Na obudowie brak jakichkolwiek naklejek (tabliczek znamionowych).
    Pozdrawiam
  • #2
    apollo229
    Level 21  
    Ale po co Ci taka informacja?
    Moim zdaniem lepiej odpuścić sobie taki typ ogrzewania i kupić (jeśli to masz w zamiarze) lepsze, np. D1LC C lub ew. D1LC
  • #3
    krzysiek-el
    Level 9  
    Przepraszam pomyliłem model D1L, na obudowie aluminiowej jest 92 w kółeczku, czyżby to był rok produkcji, oraz mam taki problem, silnik kręci ele pompka nie (stuka), po chwili silnik zwalnia z obrotów i nadal nic sie nie dzieje,co to może być?
  • #4
    apollo229
    Level 21  
    krzysiek-el wrote:
    Przepraszam pomyliłem model D1L
    ,
    Nie bardzo rozumiem
    krzysiek-el wrote:
    na obudowie aluminiowej jest 92 w kółeczku, czyżby to był rok produkcji

    Tak
  • #5
    krzysiek-el
    Level 9  
    Ok poczekam na kogoś kto zrozumie moje zapytanie.
  • #6
    Wawrzyniec
    Level 37  
    krzysiek-el wrote:
    mam taki problem, silnik kręci ele pompka nie (stuka), po chwili silnik zwalnia z obrotów i nadal nic sie nie dzieje,co to może być?
    Uszkodzona pompka, za niskie zasilanie, zablokowany sterownik - jednym słowem wizyta w serwisie.
  • #7
    krzysiek-el
    Level 9  
    Witam, pompka podłączona bezpośrednio do akumulatora działa(stuka)
  • #8
    krzysiek-el
    Level 9  
    Witam ponownie, problem z eberspacherem D1LC po wymianie szczotek w silniku swiecy i regulatora znowu pojawił się problem startuje normalnie zaczyna grzać a po pięciu minutach przestaje chodzić pompka zaczyna sie ostudzać i zwalnia obroty, może ktoś coś doradzi bo najbliższy serwis to 100km.
  • #9
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Podaj kody błędów
  • #10
    krzysiek-el
    Level 9  
    Nie wiem czy dobrze sprawdziłem czujnik przegrzania ponieważ robie to piszczałką bo nie mam sprzętu,jak dotykam to nie piszczy,natomiast ten drugi czujnik z zielonymi kablami piszczy

    Dodano po 33 [minuty]:

    no i sprawdziłem sitko jest przepalone,to też może być przyczyną?
  • #11
    Wawrzyniec
    Level 37  
    krzysiek-el wrote:
    Nie wiem czy dobrze sprawdziłem czujnik przegrzania ponieważ robie to piszczałką bo nie mam sprzętu,jak dotykam to nie piszczy

    Ma piszczeć. Zimny ma oporność ok 2 ohmy, nagrzany 8-10 ohm. Z uszkodzonym piec nie będzie chodził. Sitko też ma wpływ na prawidłową pracę.
  • #12
    ivan111
    Level 13  
    Może masz zatkaną rurę ciepłego powietrza? Testujesz je w aucie? Czy na stole? Rozumiem że ogrzewanie było naprawiane.Czy przed naprawą piec był zabity czarną sadzą? to bardzo istotne. Czy zostały założone nowe uszczelki i sitko ? szczególnie ten biały krążek z włókniny?
  • #13
    Wawrzyniec
    Level 37  
    ivan111 wrote:
    Czy zostały założone nowe uszczelki i sitko ?
    krzysiek-el wrote:
    no i sprawdziłem sitko jest przepalone
  • #14
    krzysiek-el
    Level 9  
    Witam, tak jak opisałem że chodzi a po paru minutach się wył., tak samo było od początku póżniej zdemontowałem i po sprawdzeniu okazało się że skończyły się szczotki silniczka, po złożeniu problem nie zniknął dalej jest tak samo, odpalam na stole z mocnym aku z busa+prostownik ,bo właśnie miałem je zamontowane w busie, nic nie było zatkane jedynie sitko było bardzo zasyfione tak jak by smołą oraz do wymiany, jadę zaraz do elektryka posprawdzac te czujniki zamówić sitko uszczelki są w porządku, ta z włókniny się lekko rozpadła ale da się ją uratoawć,jak coś to będę pisał co dalej robić..

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Czujnik płomienia niebieskie kabelki z czarną otuliną,elektryk sprawdził i mówił coś że ma 1kilo?,coś przeliczył na ohmy i niby 1000,czylico do wymiany?
  • #15
    krzysiek-el
    Level 9  
    Sitko zmienione na nowe,czujnik płomienia chyba dobry,różnie piszą na tym forum jedni że ma mieć od jednego do dwóch ohm drudzy że 1000 a po rozgrzaniu ponad 2000,już sam nie wiem,ostatnia próba jutro ale zamontuje do auta i na odpalonym silniku,tylko szkoda roboty jak będzie coś znowu nie tak,pomóżcie coś

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    a czy z czujnikiem przegżania wystartuje?
  • #16
    ivan111
    Level 13  
    Przepraszam , nie doczytałem , że sitko przepalone. Zanim wstawiłeś nowe sitko wyczyściłeś porządnie kanał paliwowy wokół sitka? Wydmuchaj sprężonym powietrzem piec i ostukaj go delikatnie od zewnątrz.Potrafi osadzać się sadza , szczególnie pod metalowym półksiężycem przynitowanym w piecu.Na pierwszy rzut oka nie widoczna. W półksiężycu są dwa otwory ok.4mm średnicy, dmuchnij w nie i zobacz czy nie będzie sadzy. Dobrze by było gdybyś miał na podmianę czujnik przegrzania i czujnik płomienia.
  • #17
    krzysiek-el
    Level 9  
    Kurcze pomyliłem czujniki bo pisze o czujniku płomienia a chodziło mi o temperatury,ten na koncu jak sie już zwęża piecyk,a jeszcze mam pytanie jak trzeba załozyć sitko,bo ktoś pisał że można to zrobić żle,webasto dalej chodzi pięć minut i zwalnia.... :cry:

    Dodano po 12 [minuty]:

    Mam w okolicy gosci co robią webasta ale jak zobaczyli D1LC to powiedzieli że to już historia i nawet nie chcieli się za to zabrać,oni tylko nowe..hehe,amatorzy ciepłych klusek,i nie mam właśnie gdzie dorwać te czujniki,gniazdo świecy wyczyściłem idealnie ale jeszcze raz przedmucham cały piecyk i przewód paliwowy,bo tak jak pisze grzeje ładnie,pompka chodzi wentylator dmucha,co do sekundy sprawdziłem po pięciu minutach słychać tak jakby przekaznik i przestaje pracować pompka, jak sie już wychłodzi zwalnia wentylator, i już nawet nie wystartuje.
  • #18
    ivan111
    Level 13  
    D1lc jest jeszcze bardzo powszechnie stosowanym ogrzewaniem.bez problemu można do niego dokupić każdą część. D1l to już historia :) Jeżli dalej będzie się wyłączało to ja bym obstawiał na czujnik przegrzania. Nie jestem pewien czy w tym się da ale np w D1l można było zmostkować czujnik przegrzania aby wykluczyć jego awarię. A więc może ktoś napisze czy w D1lc też można zmostkować czujnik przegrzania? -tylko i wyłącznie w ramach testu!!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czujnik ten na końcu pieca to jest czujnik płomienia , a czujnik przegrzania to jest ten bliżej dmuchawy.
  • #19
    krzysiek-el
    Level 9  
    Witam,to w końcu jak jest z tymi czujnikami czujnik płomienia ten na końcu jest podłączony do płytki z podpisem temp.czyli temperatura, jest mot.br czyli silniczek, i uhs gn,czyli czujnik przegrzania,prosił bym jeszcze raz o podanie ile ma mieć każdy z czujników ohm-ów oraz pompka,i czy faktycznie można coś zmostkować?bo nie chciałbym narobić większych szkód bo i tak już brakuje mi nerwów a nie długo wyjazd mnie czeka....
  • #20
    ivan111
    Level 13  
    Tak po godzinie 14 mogę zmierzyć rezystancję czujników. A czy pompka na pewno jest od tego ogrzewania? I czy działało dobrze na tej pompce? Bo gdybyś założył przez pompkę np. od D4 lub D2 , które wizualnie wyglądają tak samo to nie będzie działało ponieważ dawka paliwa jest inna i będzie się wyłączało.
  • #21
    krzysiek-el
    Level 9  
    Tak pompka jest od niego, chodziło u mnie przez 2 lata

    Dodano po 23 [minuty]:

    a jak kolego po 14 możesz zmierzyć?ja mieszkam teraz w Bolesławcu.

    Dodano po 2 [godziny] 45 [minuty]:

    Zmieniłem kable bo miałem cieńsze niż powinny być, chodzi o zasilające z aku,wszystko już przedmóchałem poczyściłem i próba....5min i znowu człowiek smutny,prztyk i wył.pompkę ale wziąłem póki jeszcze był płomień w piecyku podłączyłem ją bezpośrednio z aku, oczywiście przerywająć co jakiś czas(chodzi o pompkę) i paliło się dalej,próbowałem startować bez czujnika temp.ale nie startuje chodzi na wolnych tak jak po wył.i ostudzeniu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    mam pytanie jeszcze jedno,czy można ten czujnik temp.wyciągnąć na zewnątrz i uruchomić czy (webasto) nie zagrzeje się za bardzo?,jak narazie nie ma odpowiedzi to spróbuje, jak pochodzi dłużej niż 5min to będzie to, cierpliwość nie jest moją domeną...

    Dodano po 23 [minuty]:

    Czujnik był na zewnątrz i nic się nie zmieniło, to co panowie chyba czujnik walnięty

    Dodano po 4 [godziny] 18 [minuty]:

    Widzę że już chyba wyczerpała się wiedza forumowiczów elektrody
  • #22
    ivan111
    Level 13  
    Jeżeli wyjąłeś czujnik płomienia ten na końcu pieca na zewnątrz , to na pewno nie będzie działało. Co najwyżej możesz wyjąć czujnik przegrzania, ten bliżej dmuchawy.Oczywiście nie odłączając go.
  • #23
    krzysiek-el
    Level 9  
    Właśnie chodzi mi o to że wyjąłem czujnik na zewnatrz oczywiście nie odłączając go i reakcja była taka sama,czyli czy czujnik na zewnatrz czy przy piecyku jeden dziad,no i co myślicie?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Sprawdzę jeszcze z wyjętym czujnikiem przegrzania jaka będzie reakcja,kolego ivan111 żle cię wczoraj zrozumiałem z tymi pomiarami,chciałeś pomierzyć swoje i mi podać wyniki, tak?jak coś to czekam.
  • #24
    PREDAT
    Level 23  
    Witam Panów !
    Borykam się z podobnym problemem.
    Jak ,to na prawde jest z tym sitkiem ? Należy go wepchnąć do końca czy może
    ten języczek ma też być w odpowiedniej pozycji ?