Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

4T - Kabel masowy ma przebicie.

marcin016 23 Jan 2014 10:21 15867 12
  • #1
    marcin016
    Level 10  
    Witam
    Mam problem ze skuterem. A mianowicie jest jakieś przebicie na kablu masowym.
    Skuter dobrze odpala ale po dodaniu gazu gaśnie. Sprawdziłem wszystko i wychodzi na to, że przyczyną jest właśnie jakieś przebicie. Kabel masowy od instalacji elektrycznej mam przykręcony do pokrywy zaworów. Do ramy próbowałem też przykręcić ale jest jeszcze gorzej. Gdy stykam kabel z pokrywą to strasznie iskrzy. Jak wezmę kabel od pokrywy to skuter gaśnie.
    Sprawdzałem też iskrę na świecy. Iskra jest niebieska, ale przeskakuje czasami.

    Mam tutaj 2 filmiki.

    Widać jak wezmę kabel to skuter gaśnie:





    Widać jak iskrzy po dotknięciu kabla do pokrywy.





    Rozumiem, że jest jakieś przebicie? Tylko od czego zacząć szukać? Mam miernik to mogę zrobić jakieś pomiary.
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc i porady.
    Pozdrawiam
  • #2
    jack63
    Level 43  
    Nie ma takiego pojęcia jak przebicie kabla masy!. Może być przerwa w kablu masy lub zły styk złączki jednego z kabli mas. Prawdopodobnie takie zjawisko u ciebie występuje. Wtedy prąd szuka sobie innej drogi spływu do masy i występują takie "zjawiska".
    Sprawdź wszystkie połączenia masy. Napraw je. Szczególnie chodzi o masę silnika, modułu zapłonowego, regulatora napięcia. Instalacja ma działać. Jak nie działa to trzeba szukać uszkodzonego elementu a nie odpinać masy!
    Mało tego odpięcie/urwanie itp. masy mogło spowodować uszkodzenie np. modułu lub regulatora.
    Może któraś z cewek prądnicy dostała właśnie przebicie do masy? Też trzeba sprawdzić.
    Iskry nie sprawdza się na świecy! Jak? Poczytaj.
    Pasowałby schemat elektryczny.
  • #3
    guard10
    Level 28  
    Witam. jack63 (Iskry nie sprawdza się na świecy! ) a co mozna sprawdzic na swiecy zaciazenie ,nie pisz bredni.Doczytaj temat.Pozdrawiam
  • #4
    jack63
    Level 43  
    guard10 wrote:
    Witam. jack63 (Iskry nie sprawdza się na świecy! ) a co mozna sprawdzic na swiecy zaciazenie ,nie pisz bredni.Doczytaj temat.Pozdrawiam


    Sam piszesz brednie.
    Co daje informacja o przeskoku iskry przez szczelinę powietrzną 0.5 - 1.5 mm w powietrzu o ciśnieniu atmosferycznym??? Wg. mnie g... o przepraszam, nic.
    Jakie masz ciśnienie i skład gazu sprężonego w cylindrze gdy iskra ma przeskoczyć aby zapalić mieszankę paliwowo-powietrzną???
    Najpierw pomyśl a potem się wypowiadaj...
    Ku przestrodze: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2103973.html

    Post #44

    Przeczytaj serwisówke do jakiegoś "Japończyka" lub nawet ...Simsona.
    Jak znajdziesz rzeczowe argumenty, to możemy kontynuować rozpoczętą dyskusję z tamtego tematu.
  • #5
    guard10
    Level 28  
    Witam gdzie tu odpowiedz i nie rozumiem o jakiej szczelinie ty mowisz ( 0.5-1.5mm)Moderowano przez robokop:
    Panie Jack63, może już wystarczy tego ośmieszania się? Kolejny wątek w którym kolega teoretyk usiłuje zabłysnąć. Otóż producenci elektronicznych układów zapłonowych zabraniają sprawdzania elektronicznych układów zapłonowych metodą "na iskrę" - przerwa ma być taka, jaką założył producent. Jedynymi dopuszczalnymi metodami są albo sonda WN wpięta w "fajkę", albo obserwacja przebiegu po stronie pierwotnej. Ma tu znaczenie zjawisko wędrowania prądu po najkrótszej drodze - przy braku właściwego przejścia w obwodzie wn, wysokie napięcie idąc skrótem potrafi zniszczyć półprzewodniki po drodze.Proszę poczytać sobie - o niesprawnościach układów zapłonowych związanych z np. nieprawidłowym odbiorem WN (uszkodzone świece, przewody, czy uzwojenie cewki). Idąc dalej - nie jest prawdą stwierdzenie o pojemnościowym sprzężeniu obwodów wyzwalania lamp stroboskopowych z kablem WN - wczesne konstrukcje bazowały faktycznie albo na bezpośrednim galwanicznym połączeniu elektrody zapłonowej palnika xenonowego poprzez rezystor ograniczający z przewodem wn, współczesne konstrukcje bazują albo na sprzężeniu indukcyjnym, albo hallotronowym - odsyłam do materiałów producentów urządzeń. Ponadto informuję, że kolejny post napisany podobnie "cwaniakowatym" językiem, nagrodzę odpowiednio.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jack63
    Level 43  
    guard10 A gdzie tu twoje myślenie argumentacja???
    Cytować to ja też potrafię. Napisz coś od siebie, uzasadnij pogląd, a nie wspieraj się robokopem.... Z mojego linku. Z resztą miał on chyba wtedy "zły okres w życiu", więc nie odpowiadałem na jego ostrzeżenie, które z resztą mogło by być zwykłym postem.

    Nie wypieram się swoich poglądów. Zmieniłem tylko zdanie na temat wyzwalania porządnych lamp stroboskopowych. Z resztą dzięki logicznej argumentacji kolegów wypowiadających się w tamtym temacie. Za co mogę im podziękować.

    ojdyr wrote:
    Jestem bardzo ciekaw dalszego rozwoju tej dyskusji.


    A może zamiast być ciekawy, weź w niej udział. :D
    Wiem że masz swoje zdanie na ten temat. Pochwal się.
  • #8
    guard10
    Level 28  
    Witam widze ze masz duzo do dyskusji .Jezeli skuter odpala i pracuje normalnie to ten przewod dziala jak gasik,zainteresowany nie podal jaki typ i model i co to jest bo moze byc to rowniez motopompa :) ale to jego wina a ja nie mam sie checi scinac bo T4 pracuje w roznych urzadzeniach ,a widze ze masz chnre i nie czepiaj sie Robokopa.Koncze na tym koncze bensensowna rozmowe jezeli masz problem to zglos do moderatora lub admina.Prawiam
  • #9
    marcin016
    Level 10  
    jack63 wrote:
    guard10 A gdzie tu twoje myślenie argumentacja???
    Cytować to ja też potrafię. Napisz coś od siebie, uzasadnij pogląd, a nie wspieraj się robokopem.... Z mojego linku. Z resztą miał on chyba wtedy "zły okres w życiu", więc nie odpowiadałem na jego ostrzeżenie, które z resztą mogło by być zwykłym postem.

    Nie wypieram się swoich poglądów. Zmieniłem tylko zdanie na temat wyzwalania porządnych lamp stroboskopowych. Z resztą dzięki logicznej argumentacji kolegów wypowiadających się w tamtym temacie. Za co mogę im podziękować.

    ojdyr wrote:
    Jestem bardzo ciekaw dalszego rozwoju tej dyskusji.


    A może zamiast być ciekawy, weź w niej udział. :D
    Wiem że masz swoje zdanie na ten temat. Pochwal się.


    guard10 wrote:
    Witam widze ze masz duzo do dyskusji .Jezeli skuter odpala i pracuje normalnie to ten przewod dziala jak gasik,zainteresowany nie podal jaki typ i model i co to jest bo moze byc to rowniez motopompa :) ale to jego wina a ja nie mam sie checi scinac bo T4 pracuje w roznych urzadzeniach ,a widze ze masz chnre i nie czepiaj sie Robokopa.Koncze na tym koncze bensensowna rozmowe jezeli masz problem to zglos do moderatora lub admina.Prawiam


    Panowie przestańcie już. Nie po to robiłem ten temat żeby się tutaj kłócić.

    Próbowałem jeszcze podłączyć masę do ramy i silnika razem ale ten sam efekt.
    Skuter odpala od pierwszego kopa za każdym razem ale jak mu dam gazu to gaśnie. Kiedyś też miałem taki problem ale wtedy masa była podpięta do ramy. Więc podpiąłem do pokrywy zaworów i wszystko było ok. I teraz nagle znowu tak się stało.
    Mam tylko 4 kable, które idą do masy:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Iskrownik
    4. Ssanie (gaźnik)

    I to wszystko razem zlutowałem i podpiąłem do pokrywy zaworów. Ale bez zmian.
    Już nie wiem co to może być. Co sprawdzać.. Sprawdzałem też na innym module i to samo.
  • #10
    mczapski
    Level 39  
    marcin016 wrote:
    Jak wezmę kabel od pokrywy to skuter gaśnie.

    Jak rozumieć tą wypowiedź? Czy jest tajemnicą marka tego skutera? W ostatnim poście wymieniasz przyłącza masowe i jest tam także iskrownik. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych.
  • #11
    jack63
    Level 43  
    Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter.
    mczapski wrote:
    Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych.

    Jak mamy ci pomóc???
    Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo!
    Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone!
    Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może z powodu .... braku luzu zaworowego.
    Kablami masymają byc spięte:
    1. Rama. Powinien być tzw. punkt masy czyli śruba z nakrętką do mocowania kabeloczek.
    2. Korpus silnika. Osobny kabel do ww punktu masy. Czasem kabek masy silnika jest w wiązce wychodzącej z prądnicy więc nie trzeba robić specjalnego połączenia, ale musi być dość gruby.
    3. Moduł zapłonowy
    4. Cewka zapłonowa, jak nie jest zintegrowana z modułem.
    5. Regulator napięcia.
    6. Masy wszystkich żarówek. W porządnej instalacji!
    7. Masy wszystkich innych urządzeń nie mających styku elektrycznego z ramą lub silnikiem.

    marcin016 wrote:
    Mam tylko 4 kable, które idą do masy:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Iskrownik
    4. Ssanie (gaźnik)

    Pytania:
    Jaki kabel (kolor i z czym w prądnicy jest połączony) podpinasz do masy???
    Co to za kabel do ssania podpinasz do masy??? Coś jest dziwnego w tej informacji. Ssanie z reguły jest zasilane bezpośrednio z prądnicy i nie potrzebuje masy, bo ma metalową obudowę wkręconą w gaźnik (metalowy i przykręcony do silnika czyli masy!).

    Wychodzi brak schematu lub solidnego opisu :cry:
  • #12
    marcin016
    Level 10  
    mczapski wrote:
    marcin016 wrote:
    Jak wezmę kabel od pokrywy to skuter gaśnie.

    Jak rozumieć tą wypowiedź? Czy jest tajemnicą marka tego skutera? W ostatnim poście wymieniasz przyłącza masowe i jest tam także iskrownik. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych.


    jack63 wrote:
    Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter.
    mczapski wrote:
    Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych.

    Jak mamy ci pomóc???
    Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo!
    Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone!
    Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może z powodu .... braku luzu zaworowego.
    Kablami masymają byc spięte:
    1. Rama. Powinien być tzw. punkt masy czyli śruba z nakrętką do mocowania kabeloczek.
    2. Korpus silnika. Osobny kabel do ww punktu masy. Czasem kabek masy silnika jest w wiązce wychodzącej z prądnicy więc nie trzeba robić specjalnego połączenia, ale musi być dość gruby.
    3. Moduł zapłonowy
    4. Cewka zapłonowa, jak nie jest zintegrowana z modułem.
    5. Regulator napięcia.
    6. Masy wszystkich żarówek. W porządnej instalacji!
    7. Masy wszystkich innych urządzeń nie mających styku elektrycznego z ramą lub silnikiem.

    marcin016 wrote:
    Mam tylko 4 kable, które idą do masy:
    1. Cewka
    2. Moduł
    3. Iskrownik
    4. Ssanie (gaźnik)

    Pytania:
    Jaki kabel (kolor i z czym w prądnicy jest połączony) podpinasz do masy???
    Co to za kabel do ssania podpinasz do masy??? Coś jest dziwnego w tej informacji. Ssanie z reguły jest zasilane bezpośrednio z prądnicy i nie potrzebuje masy, bo ma metalową obudowę wkręconą w gaźnik (metalowy i przykręcony do silnika czyli masy!).

    Wychodzi brak schematu lub solidnego opisu :cry:


    Nic nie jest tajemnicą. Nie wiem czy to jest aż takie ważne ale podaję markę skutera, czyli Ventus, silnik 4T. Moduł CDI.
    Przylutowałem razem zielone kable te najważniejsze. Czyli od cewki, modułu, z iskrownika idzie kabel od masy ale w kostce z niczym nie jest połączony i od ssania( są dwa kable: zielony(masa) i żółty. I wszystko podłączyłem do pokrywy zaworów.
    Raczej dusi się z powodu zapłonu. Wszystko sprawdzone tj. gaźnik, filtr wyczyszczony, zawory wyregulowane na 0,05, sprawdzałem na innej świecy i module i to samo.