Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel omega 2.5TD 96r. Problem z silnikiem

30 Mar 2005 18:20 36228 43
  • Poziom 10  
    O Mam poważny problem z omegą 2.5TD. Jak jest ciepło samochód po nagrzaniu traci ok. 20% mocy jast mułowaty i b. cięzko go odpalic. Musze chłodzić go przez otwarcie maski silnika. Na techu nie ma zadnych błedów, w serwisie nie umieja nic poradzić. Komputer na rozgrzanym silniku pokazuje 1,8-2,4 l/h zużycia paliwa, a wiem że powinien pokazywać 0,8-1,0 l/h. Natomiast zimą jest odwrotnie koputer pokazuje 0,4-0,6 l/h i samochód zasówa jak benzyna + 20% mocy[/b]
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    Olej? Swiece? Kolektor ssacy? Robiles juz cos w tym kierunku oprocz diagnostyki czy czekasz na odp?
  • Poziom 10  
    Tak robiłem wszystko, świece, olej wymieniam co 10.000 km, uszczelki na korektorze miałem wymieniane przy świecach, filtr oleju, paliwa, powietrza, wtryskiwacze (niepotrzebnie)...a te problemy zaczęły sie po jakimś czasie jak wymieniłem świece. (a przed wymianą odpalał na 2 świecach bez problemu zimą). Te problemy mam tylko jak jest ciepło i na ciepłym silniku. Naprawdę robiłem cuda na kijku, nie zgłaszałbym problemów tutaj jakby była to jakas pierdółka...
  • Poziom 25  
    Przewody elastyczne? Wydech? Troche to dziwne, rozgrzany silnik z zasady lepiej chodzi niz zimny. Trzeba jechac po kolei. Pasek klinowy? Rozrzad? A wymieniales jeszcze raz swiece?

    Czasami taka zwykla pierdolka potrafi przyspozyc wiecej klopotu niz jakas powazna usterka.
  • Poziom 13  
    co to za silnik opel czy bmw

    jakiej marki kupiłeś świece
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Nie świec drugi raz nie wymieniałem, a myslisz, że świece mają wpływ na to, że jak samochód jest ciepły , że spada mu moc i stasje sie mułowaty, no i te odczyty z komputera które ściśle współgrają z tym jak ten samochód jeźdźi. Im mniej komputer pokazuje zużycia chwilowego na postoju l/h ( jak komputer przed zgaszeniem pokazuje na postoju 2,4 l/h to wiem ,że za 5 min po zgaszeniu, napewno go nie odpalę i muszę stac z otwartą maską 0,5h i go studzić) tym samochód lepiej pali i lepiej jeźdźi, a do tego wszystkiego co ma temperatura na dworzu, dlaczego jak jest cieplej to jest gorzej? Może jest tam jakis czujnik temperatury wody, albo co ? Który może sie zapchał albo zabrudził?

    Dodano po 11 [minuty]:

    silnik bmw 2.5 td nie pamietam jakiej marki mechanik je kupil i zalozyl nawet nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzac. A czy maja one wieksze znaczenie?
  • Poziom 11  
    Stawiam na nieszczeloności silnika. W silnikach z BMKi zdarza się również pęknięcie głowicy (miniaturowe). Wzrost temperatury powoduje na wskutek rozszerzalności większą nieszczelność itd. Poszukaj na forach motoryzacyjnych - czytałem tam o takich przypadkach. Tech faktycznie niczego nie pokaże. Czujników żadnych dodatkowych nie ma. Jak chcesz to mam instalacje na schemacie. Dodam, że sam śmigam takim autkiem. Jak by co to wal !!

    Powodzenia.

    MC
  • Poziom 10  
    a co moze dac mi ten schemat? wiesz jak sprawdzic nieszczelnosc silnika trzeba sprawdzic cisnienie? a wiesz jak sie ma do tego temperatura na zewnatrz?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak mozesz to daj ten schemat, moze cos mi sie uda wymodzoic.
    Pozdrawiam !
  • Poziom 18  
    Masz kolego zużytą głowicę w pompie wtryskowej.
  • Poziom 10  
    pewien jestes na 100%.
  • Poziom 18  
    Jak nie chcę odpalić polej głowicę(pompy)wodą przez około minutę, ew. jak masz dostęp do techa podciągnij dawkę rozruchową. Jak pomoże głowica na 100%.
  • Poziom 25  
    Na poczatek proponuje jeszcze wrocic do swiec. Kiedys spotkalem sie z takim przypadkiem, ze swiece po nagrzaniu, ze tak powiem "sie rozszczelnialy" i cieply silnik ledwo jezdzil (tzn nie ja osobiscie sie z tym spotkalem tylko znajomy w serwisie vw). Krzysztof11 jak mozesz to wrzuc na chwile stare swiece i zobaczysz jak bedzie auto pracowac, jak bedzie to samo to obawiam sie, ze koledzy dobrze mowia: glowica.

    PS. Pewna partia swiec miala taka wade (nie pamietam jakiej firmy), ale wycofali je z produkcji, a kto wie. Malo prawdopodobne, ze na to trafiles, ale taniej chyba sprawdzic swiece niz wymienic glowice.

    Pozdrawiam Marcin.
  • Poziom 13  
    ja uważam( bo taki kliento m kupuje ) że świece a szczegulnie żarowe powinny być sprawdzonych marek tj. NGK , niekture BOSCHe, oraz CHAMPIONy
    jak masz założone jakieś włoskie g... to odrazu je wyrzuć i dobierz nowy w/g katalogu bo może ktoś założył ci nie do tego silnika.

    jednak chciałbym jeszcze nadmenić że jeżeli po wymianie świec nadal to samo to i tak ścięgaj głowicę.

    1 przyczyna "pęknięta" uszczelka głowicy
    2 przyczyna pęknięta głowica (mało prawdopodobną jeśli go nieprzegrzałeś)
    3 przyczyna zaciera się silnik (uszkodzona pompa olejowa lub pęknięta tuleja

    oby to okazały się tylko świece
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Dzieki za zainteresowanie, moze rzeczywiscie wymienie swiece, bo jestem, prawie pewienm, ze mechanik nie zalozyl mi jakis dobrych. Tylko czy swiece zarowe maja wpływ na prace silnika? Myslałem ,że świece żarowe mają wpływ tylko na rozruch, a po uruchomieniu mogło by ich nie być? Ale może sie mylę...
  • Poziom 20  
    moze to wydac sie glupie ale znajomy mial kiedys omege 2.5tds z 1996 i niechciala mu ciepla palic jakos tak bylo ze wymienial plyn chlodzacy tzn. "Borygo" i jak wymienil to aut odrazu zaczelo palic jak sie zrobil cieply silnik i wszystkie problemy zniknely.
  • Poziom 12  
    Mialem podobny problem tyle ze z silnikiem z common railem, okazalo sie ze wtryskiwacze sie zuzyly i nie trzymaly po rozgrzaniu sie silnika ,po schlodzeniu bylo ok. Proponuje porozgladac sie po ukladzie wtryskowym.
  • Poziom 10  
    co do wtryskiwaczy wymieniłem na samym początku i 10.000 w plecy bo nic nie pomogło. A z tym płynem chłodzącym -kto wie może?

    Dodano po 8 [minuty]:

    A JESZCZE JEDNO CZY KTOŚ WIE CZY SWIECE ŻAROWE W SILNIKACH DIESLA SA POTRZEBNE DO CZEGOS WIECEJ NIZ DO ROZRUCHU?
  • Poziom 12  
    Swiece zarowe sluza tylko do rozgrzania komory cylindra przed rozruchem,gdy jest silnik zimny. Sprawdzales czy pompa wytwarza odpowiednie cisnienie mozna wyjac wtryskiwacz i sprawdzic czy wtryskuje(powinien robic mgielke).
  • Poziom 10  
    tak wtryskiwacze byly wymienione i sprawdzone.
  • Poziom 11  
    Co do świec żarowych to mało prawdopodobny jest ich związek z problemami, o których piszesz. W silnikach tej generacji kontroler świec włącza je w przypadku zbyt niskiej temeperatury silnika. W autkach nowszej generacji lub przy zastosowaniu automatyki rozruchowej BERU świece dogrzewają powietrze jeszcze przez ok. 3 minuty po to żeby wyeliminować "stukanie" silnika i obniżyć zużycie ropki. Po za wspomnianymi przez kolegów roszczelnieniami świec wykluczam ich wpływ na rozruch gorącego silnika. W sprawie diagnostyki pompy wtryskowej pewna uwaga - jest to pompa sterowana wyłącznie elektronicznie ! Nie każdy cieć potrafi ją zdiagnozować. Polecam serwis Boscha - mają sprzęt. Do mojej pompki podchodzili różni mordercy a tam gość zrobił co trzeba w kilka godzin. Tak czy inaczej sugeruję nieszczelności w silniku. W audi kiedyś widziałem nawet pęknięty tłok w aucie, które jeździło.........
    MC
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    tominex napisał:
    Masz kolego zużytą głowicę w pompie wtryskowej.

    Jak pisal kolega "tominex" prawdopodobnie masz do regeneracji pompe wtryskowa... Sprobuj zamiast chlodzic silnik powietrzem polac chlodna woda sama pompe wtryskowa. Jezeli silnik normalnie odpali to juz wiesz co masz do naprawy...
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    ok. tak tez spróbuje.
    Tylko teraz mam pytanko bo zbytnio sie nie znam i nie jestem pewien, gdzie znajdę owa pompa wtryskowa, czy ona jest patrząc od przodu po prawej stronie, na lewo od akumulatora pod kolektorem. I na którą cześc lać tą wodę ( wiem że na głowice ale jak ją odróżnić).
    Z góry bardzo dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    W sumie dotarlbys od wtryskiwaczy po przewodach wysokiego cisnienia do pompy wtryskowej... Ale tak dla przyblizenia to znajduje sie ona w przedniej czesci silnika z prawej strony (patrzac od przodu) pod kolektorem ssacym...
  • Poziom 10  
    Witam!
    Częściowo problem się rozwiązał, bo gdy polewam pompę wtryskową zimną wodą ,samochod wmiarę dobrze odpala. Teraz mam tylko
    pytanko- czy muszę wymieniać całą pompę czy tylko głowicę, a może da się ją zaspawać jeśli jest pęknięta lub zregenerować? Czy wie ktoś ile może mnie kosztować taka impreza i polecić jakiś dobry warsztat w Warszawie?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Po prostu pompa jest do regeneracji. Nie jest to zwiazane z jakims peknieciem ale z fizycznym zuzyciem... Chodzi o to, ze przy cieplym silniku olej napedowy rowniez podnosi swoja temperature, a tym samym zmienia swoja gestosc. Co sie z tym wiaze, pompa nie wytwarzała odpowiedniego ciśnienia na wytyskiwaczach oraz nie podaje odpowiedniej dawki paliwa...
    Oprocz regeneracji mozna w "jakims" serwisie sprobowac zaprogramowac wieksza dawke rozruchowa ale tak czy inaczej trzeba myslec o przyszlej naprawie... Jak zauwazylem mieszkasz w Warszawie, wiec nie powinienes miec problemu ze znalezieniem odpowiedniego warsztatu. Tylko najpierw telefonicznie zorientuj sie czy maja pojecie w tym temacie. Najlepiej wowczas udac kompletnego laika omawiajac wystepujacy problem, a dosyc szybko wylapiesz takie, ktore moga nadawac sie do programu Usterka :-)
    Pozdrawiam...
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Mój kolega miał podobny problem w VW. I też okazało się, że pompa jest zużyta ,a dokładnie głowica pompy. Powinieneś sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa na zimnym i ciepłym silniku. Jeżeli na ciepłym silniku ciśnienie spada do wartości niedostatecznych to masz odpowiedź, jeżeli nie to tak jak koledzy pisali wcześniej trzeba się przyjrzeć głowicy.Co do ewentualnych napraw pomp to szukaj dobrych, sprawdzonych zakładów.
    Pompa wtryskowa to nie maszynka do golenia :))
  • Poziom 2  
    czesc mam stary taki problem jak ty tylko ze jak moje bmw sie zagrzeje to na mozy nie traci ale poprostu nie chce odpalic. jak jest jeszcze duzo paliwa to jakos pali ale jak mam w baku mniej niz 15 litro to koniec. najpierw myslalem ze mam nieszczelny uklad paliwowy i gdzies mi sie zapowietrza, ale ostatnio tez wlasnie slyszalem ze to moze byc ta pompa.slyszalem tez od jednego mechanika ze mozna to zrobic tanim kosztem. mozna zamontowac przed filtrem paliwa filtr ktory puszcza paliwo tylko w jedna strone i wtedy niby powinno to chodzic. jutro jade gadac z tym mechanikiem. jak co to dam znac. pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    mam propozycje właśnie sprowadziłem opla omege 2,5 97r z Angli i chce go opchnać nawet na części bo ma kierownice z prawej a przeróbki nie chce mi sie robić więc jak coś daj znać możemy się dogadać
  • Poziom 10  
    OK. Możemy dogadać jak masz kopletny silnik, pompe wtryskowa ( chyba ona sie schrzaniła) to moge coś kupic.

    Dodano po 51 [minuty]:

    Do Łukasz 85 , z JEDNEJ STRONY MAMY PODOBNY PROBLEM Z DRUGIEJ TROSZKE INNY.... u ciebie ma to zwiazek z niskim poziomem paliwa w baku, czy mi to pomoże ?? ale jakl tobie pomoże to daj znać i namiary na tego gościa to może i mi pomoże jak mały koszt to warto spróbowac. Czekam na wiadomość...[/b]
  • Poziom 2  
    bylem dzis u tego mechanika i powiedzial mi ze u mnie chyba jest zepsuta pompka w baku. i powiedzia ze jest sposob zeby sprawdzic pompe wtryskowa trzeba lac po niej zimna woda i probowac odpalic jak zapali to znaczy ze to pompa i powiedzial mi jeszcze zeby nie kupowac uzywanej ze lapiej dac do regeneracji i miec przynbajmniej gwarancje. pozdro