Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 1.6 - Układ ogrzewania niesprawny

areklol22 23 Sty 2014 11:07 4203 28
  • #1 23 Sty 2014 11:07
    areklol22
    Poziom 7  

    Witam mam problem z moim golfem 4 1.6sr słabo grzeje nie tak jak być powinno.
    Jak wyłączę nawiew na 1 min i z powrotem włączę to przez jakies 30 sec grzeje bardzo dobrze i po chwili coraz chłodniej dmucha i z powrotem mogę wyłączyć i tak samo się dzieje.
    zauważyłem również ze wąż dolny od chłodnicy jest zimny płynu w zbiorniczku jest.
    Czego to moze być wina proszę o pomoc.

    0 28
  • #2 23 Sty 2014 11:43
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Zły obieg płynu, kamień w nagrzewnicy, uszkodzona uszczelka pod głowicą, zapowietrzona instalacja. Przepłukać dokładnie całą instalację, zalać świeżym płynem, odpowietrzyć, jak uszczelka dobra, a dalej nie grzeje (jak dolny dalej zimny to znaczy że jest w niej kamień) wymienić nagrzewnicę.

    0
  • #3 23 Sty 2014 12:13
    areklol22
    Poziom 7  

    tzn jak przepłukać wylać stary płyn i nowym ? a co do uszczelki to calkiem prawdobodobne ze jest uszkodza bo troche płyn ciągnie ale nie wiem czy to przez uszczelke czy gdzies moze jest nieszczelne .a koszt nagrzewnicy to jaki ?

    0
  • #4 23 Sty 2014 12:15
    Piotr Kajdanek
    Poziom 10  

    witam czy masz klimatronik czy zwykły na pokrętła?

    Dodano po 51 [sekundy]:

    bo mozliwe ze czujnik temperatury wnętrza trachną

    2
  • #5 23 Sty 2014 12:16
    areklol22
    Poziom 7  

    zwykłe pokrętła

    0
  • #6 23 Sty 2014 12:26
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Jeśli silnik również długo się nagrzewa to może termostat do wymiany.Ja tak miałem w swoim golfie 1,4. Objaw był identyczny przepłukałem również układ nie pomogło.Nagrzewnice na końcu bym wymieniał. Możesz spróbować ominąć nagrzewnice lub do wlotu podłączyć kawałek wężyka i dmuchnąć (oczywiście drugi koniec też wypięty z układu i opróżniony z płynu) jeśli przepływ będzie swobodny to nagrzewnice wykluczysz.

    0
  • #7 23 Sty 2014 12:30
    areklol22
    Poziom 7  

    Własnie w tym też problem wczoraj przy temperaturze około -5 stopni jechałem na benzynie to przez okolo 12km silnik nie złapał 90 stopni tylko jakies tak 70-80. Jak bym jechał na gazie to mysle ze juz powinien by 90 stopni złapać ,Dzis też sprawdzałem bo kolega mi doradził zeby tak było z 60-70 stopni i zebym sprawdził czy chłodnica jest ciepła i własnie okazało sie ze jest.

    1
  • #8 23 Sty 2014 16:51
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego otwarcie termostatu powinno dać się wyczuć ręką na wężu lub chłodnicy, ale w Twoim wypadku jak chłodnica jest ciepła a silnik jeszcze nie osiągnął normalnej temperatury to oznacza cały czas otwarty termostat. Demontaż nie jest trudny, wyjąć, oglądnąć, wrzucić do wrzątku i się okaże.

    Tylko nie kupuj jakiegoś badziewnego termostatu bo szkoda kasy i czasu na wymianę.

    0
  • #9 23 Sty 2014 16:53
    areklol22
    Poziom 7  

    I wymiana termostatu moze rozwiązać mój problem ?

    0
  • #10 23 Sty 2014 16:55
    LoLek85
    Poziom 28  

    Jeżeli okaże się uszkodzony to na pewno, a objawy na to wskazują, ale sprawdzić go to 20 minut roboty.

    2
  • #11 23 Sty 2014 17:05
    areklol22
    Poziom 7  

    no nic jutro za to sie zabiorę narazie tylko sprawdzić nie kupywać tak ?
    a i gdzie on mniej wiencej sie znajduje

    1
  • Pomocny post
    #12 23 Sty 2014 17:21
    LoLek85
    Poziom 28  

    Trochę wiary w siebie i swoje możliwości :)
    http://bit.ly/19QwzZc

    Termostat najpierw sprawdź bo tak na odległość to nie wszystko się da określić żeby dobra diagnozę wystawić.

    0
  • #14 23 Sty 2014 23:55
    Abada37
    Poziom 15  

    Witam. Przy minusowej temperaturze,podczas jazdy na tym dystansie,przy pełnym obiegu płynu chłodzącego w układzie chłodzenia. Nie uzyskałbyś takiej temperatury.

    0
  • #15 24 Sty 2014 00:00
    serg77
    Poziom 15  

    wymieniaj w ciemno termostat i będzie dobrze

    0
  • #16 24 Sty 2014 14:15
    areklol22
    Poziom 7  

    Dzis zatkałem chłodnice trzyma temperature 90 stopni lecz nawiew tak samo dmucha nic lepiej. kupiłem również termostat i mam zamiar brać się za wymianę czy to napewno bd wina termostatu ?.

    0
  • #17 24 Sty 2014 15:41
    LoLek85
    Poziom 28  

    Parę minut roboty i się okaże, jeżeli chodzi o układ chłodzenia to nie zawsze da się jednoznacznie zdiagnozować uszkodzenie.

    0
  • #19 24 Sty 2014 17:31
    Staszek49
    Poziom 34  

    Nagrzewnica może być "zamulona" albo zapowietrzona. Czy auto zostało sprowadzone z "ciepłego" kraju, bo jeśli tak, to może być zamulona, gdyż kierowcy nie korzystają z ogrzewania. Sprawdź filtr kabinowy, bowiem "zasyfiony" może być powodem słabego grzania. Pamiętaj o właściwym poziomie płynu chłodniczego oraz kontroli pracy pompy wodnej np. poprzez obserwację przelewającego się płynu w zbiorniczku wyrównawczym (zdarzają się przypadki awarii wirników).

    0
  • #20 25 Sty 2014 15:44
    areklol22
    Poziom 7  

    Witam dzisaj zmieniłem termostat samochód szybciej łapie temperature lecz rezultatów w lepszym grzaniu nawiewu nie widze mozna powiedzieć ze jest tak samo a wąż który wchodzi w króciec i termostat jak był zimny tak jest zimny . A samochód pewnie z niemieć sprowadzony od 2005 roku w kraju.
    A jeszcze zapomniałem dodać jak włącze obieg powietrza to troche lepiej zaczyna grzać ale nie tak jak powinno,

    0
  • #22 26 Sty 2014 09:59
    areklol22
    Poziom 7  

    Tak dobrze 2 razy stawałem dolewałem i był oki ale zauważyłem ze musiałem źle króciec przykręcić bo mi płyn ucieka. Pod króćcem nie powinna być uszczelka ?

    0
  • #23 26 Sty 2014 12:15
    Tasyuki
    Poziom 8  

    No to nagrzewnica ci zostala. Fajna robota ;) wywalasz z samochodu cala deske rozdzielcza, kierownice air bagi wszystko. Jak masz garaz i umiesz zapamietac gdzie byla jaka wtyczka chociaz ciezko je pomylic bo najczesciej pasuja w jedo.miejsce to dasz rade...

    0
  • #24 26 Sty 2014 12:27
    areklol22
    Poziom 7  

    chyba raczej nie bd tego robił bo za duzo roboty przemęcze sie juz przez tą zime :/

    0
  • Pomocny post
    #25 26 Sty 2014 13:14
    LoLek85
    Poziom 28  

    Roboty wcale nie jest tak dużo, tylko odpowiednie narzędzia i da się to w miarę przyzwoicie zrobić.

    Najpierw bym wziął i przepłukał wężem i wodą ta nagrzewnicę i zobaczył czy leci przez nią czy tylko cieknie.

    0
  • Pomocny post
    #26 26 Sty 2014 14:24
    marcincar77
    Poziom 13  

    Ja wlewam do płynu chłodniczego pół litra albo litr octu zwykłego octu ze sklepu robię 200 km na odkręconym ogrzewaniu spuszczam syf i mam wyczyszczony cały układ .Można też zdjąć przewody z nagrzewnicy i przeczyścić samą nagrzewnicę gorąca woda z octem zalewamy nagrzewnicę tą miksturą czekamy piętnaście , dwadzieścia minut płukamy gorącą wodą można też dmuchnąć sprężonym powietrzem i powtarzamy tak parę razy dokąd nie przestanie wylatywać żur z czyszczonej nagrzewnicy .Dużo mniej pracy niż wymiana nagrzewnicy zawsze można spróbować.

    0
  • #27 26 Sty 2014 14:55
    areklol22
    Poziom 7  

    to spróbuje z tym octem jak zrobie ten króciec bo płyn mi ucieka ale to jak juz przepłucze to całkowice wszystko wylać płyn itp ?

    0
  • #28 26 Sty 2014 15:02
    olekt2002
    Poziom 28  

    areklol22 napisał:
    to spróbuje z tym octem

    ocet do grzybków albo ogórków. Oddaj auto ogarniętemu mechanikowi, usterka banalna.

    0
  • Pomocny post
    #29 26 Sty 2014 15:02
    marcincar77
    Poziom 13  

    Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg w układzie .Uszczelnij sprawdz ponownie i wtedy jak nie pomorze to ocet .Tylko się nie przeraż będzie syf .Jak już spuścisz ten syf to zalej jeszcze raz czystą wodą zagrzej go i spuść ponownie i wtedy dopiero zalej nowy płyn.

    0