Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

canon eos 550D - obiektyw szerokokątny

23 Sty 2014 11:52 7080 20
  • Poziom 1  
    Witam,
    Mam aparat Canon EOS 550d ze standardowym obiektywem 18-55.
    Chcę zrobić zdjęcia pomieszczeń, potrzebuję obiektyw szerokokątny, który "złapie" więcej powierzchni. Poradzicie konkretny model?
    Jestem laikiem jeśli chodzi o fotografię. Nie które zdjęcia wychodzą świetne, ale niektóre- głównie zdjęcia mieszkania, mebli w mieszkaniu wychodzą bardzo złej jakości o ile nie są BARDZO DOBRZE doświetlone (nawet jeśli ustawiam maksymalne ISO). Lampy nie chcę używać. Czy to kwestia obiektywu? aparatu? nieumiejętności?
    Jeśli to kwestia obiektywu-możecie coś poradzić? Załączam przykład "zaśnieżonego" zdjęcia canon eos 550D - obiektyw szerokokątny .
  • Poziom 9  
    Standardowe obiektywy, tzw. KIT sa zazwyczaj marnej jakości i maja słabe parametry światła... czyli są stosunkowo ciemne. To niestety przekłada się na jakość zdjęć robionych w świetle zastanym (bez lampy). Podnoszenie parametru ISO dodatkowo wpływa na pogorszenie jakości zdjęcia. Rozwiązaniem sa jasne obiektywy, ale one niestety są bardzo drogie... droższe niż twój aparat.
    Co do obiektywu szerokokątnego to oczywiście są obiektywy z mniejszymi ogniskowymi, ale musisz mieć świadomość, że im niżej tym większe zniekształcenia, aż do efektu tzw. rybiego oka.
    Tu należy zadać sobie pytanie do czego jest ci potrzebne zdjęcie pomieszczenia i jak często będziesz takie zdjęcia wykonywał.... bo wydać gruba kasę i zrobić jedno pamiątkowe zdjęcie z wakacji to nieporozumienie.
    Tańszą alternatywą jest chyba zrobienie panoramy poprzez programowe sklejenie kilku zdjęć wykonanych standardowym obiektywem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 34