Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie części ładunkowej busa podczas jazdy

23 Jan 2014 22:30 6384 16
  • Level 15  
    Witam.
    Czy macie jakiś pomysł czym ogrzać część ładunkową busa w trakcie jazdy?
    Chodzi o to, że mój bus ma ogrzewanie tylko w kabinie kierowcy, a tam gdzie jest ładunek obecnie panuje straszny mróz,. Najgorsze jest to, że muszę nim za tydzień przewieźć sprzęt estradowy na imprezę (jestem mobilnym DJ). Woziłem już sprzęt w takie mrozy, ale na krótkie trasy (max pół godziny jazdy a bus był wyprowadzony z ciepłego garażu). Teraz będę jechał około 2 godz w jedną stronę a nad ranem koło 6 będę wracał, prognoza pogody mówi że będzie okropny mróz więc muszę się zabezpieczyć.
    Myślałem nad zastosowaniem promiennika gazowego zakręcanego na butlę, ale nie wiem czy to bezpieczne w trakcie jazdy??
    Mam też piecyki naftowe, ale chyba nie działają podczas drgań
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    Użyj takiej samej nagrzewnicy jak do kabiny.
  • Level 9  
    U szefa w busie była szyba która dzieliła szoferkę z przestrzenią ładunkową. Też była potrzebna plusowa temperatura na pace. Aby rozwiązać ten problem wyciągną szybę.
  • Level 17  
    Sprzęt elektryczny jest raczej odporny na ujemne temperatury, tylko jak ponownie wstawisz go do ciepłego pomieszczenia to trochę czasu musi postać aby odparował. Co najwyżej komputer wstaw do kabiny.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Na szybko to dziury w ścianie grodziowej lub wyjęcie szyby (jeśli jest), ale to i tak za mała wydajność... Docelowo webasto suche, włączysz kiedy będziesz chciał.

    Promiennik na butle.... Gdybyś ją przywiązał pasem... Ale to bardzo ryzykowne jest, ja bym się nie odważył.
  • Level 14  
    Dzisiaj kupowałem skrobaczke do szyb i widziałem w markecie takie mini farelki samochodowe nie testowałem tego ale gdyby takie 2 podłączyć to by chyba coś z tego było oczywiście o ile masz gniazdo zapalniczki na pace ewentualnie dorobienie przewodu.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Chyba 222 takie farelki.... To nic nie grzeje.
  • Level 14  
    No może masz racje, nie testowałem tego dlatego poddałem tylko pomysł, coś tam musi grzać nawet jeśli marnie ... ale zawsze to o kilka stopni więcej niż na zewnątrz. Ja bym niczym nie ogrzewał tylko po wypakowaniu zostawił na parę godzinek do unormowania temperatury. Na wielkie koncerty tirami graty wożą i wątpię aby czymś ogrzewali.
  • Level 15  
    Ogrzewania takiego jak w kabinie nie mogę dać, ponieważ wymagało by to wielu przeróbek. Wyjąć szybę przegrody mogę, ale chyba ogrzewanie nie wyrobi wtedy.
    Myślałem o tym promienniku z butlą gazową, ma on zabezpieczenie, ze jak płomień zgaśnie to rozłącza gaz. Pytanie tylko czy butla gazowa podczas pracy może być poddawana wstrząsom. Oczywiście planuje ją przymocować aby się nie przewróciła
  • Level 14  
    Konrad_M wrote:
    Ogrzewania takiego jak w kabinie nie mogę dać, ponieważ wymagało by to wielu przeróbek. Wyjąć szybę przegrody mogę, ale chyba ogrzewanie nie wyrobi wtedy.
    Myślałem o tym promienniku z butlą gazową, ma on zabezpieczenie, ze jak płomień zgaśnie to rozłącza gaz. Pytanie tylko czy butla gazowa podczas pracy może być poddawana wstrząsom. Oczywiście planuje ją przymocować aby się nie przewróciła


    W miejsce wyjętej szyby daj dyktę/blachę i wstaw dwa wentylatory komputerowe 120mm . (no i ogrzewanie w szoferce na full). Szału raczej nie będzie ale dodatnią temperaturę raczej uzyskasz.
    Samo wyjęcie szyby da niewiele, nie będzie cyrkulacji (będzie, tyle co kot napłakał).
  • Level 9  
    Czego nie będzie cyrkulacji? Przecież nawiew chodzi i pcha to powietrze. Dłużej będzie się nagrzewał ale efekt jest. Sam to przetestowałem na własnej skórze.
  • Level 14  
    Każde auto ma kanały wylotowe powietrza - tylko mało kto o nich wie bo są schowane, inaczej dmuchawa robiła by w kabinie nadciśnienie a w końcowym efekcie tego ogrzewania-wentylacji by nie było. Jeśli część ładunkowa jest szczelna to 90% powietrza wyleci tymi kanałami w szoferce a to co wpadnie do budy przez wyjętą szybę to będzie jakiś ułamek.
  • Level 15  
    Tylko mój transit słabo grzeje niestety :-/ . A jeżeli nie będzie chciał odpalić to pojadę Vito a on znowu nie ma szyby w przegrodzie niestety.
  • Level 17  
    Jeżeli już kolega się tak uparł na ogrzewanie, chodź i tak potem sprzęt będzie musiał odczekać swoje bo przy przenoszeniu zaparuje to proponuję przed wyjazdem nagrzać słoneczkiem, albo innym urządzeniem pakę. Powinno przez czas transportu się zbytnio nie oziębić. A potem z powrotem to już sprzęt może wrócić normalnie. Nic mu się nie stanie jeżeli zostaną zachowane podstawowe "procedury" w takich przypadkach.

  • Level 38  
    Jakie są ścianki "paki"? Weź pod uwagę że ścianki mogą się szronić - a jak wstawisz promiennik gazowy, to wilgoć w całości wyląduje jako lód na nieizolowanych powierzchniach.
  • Level 15  
    Ścianki to zwykła blacha, niema żadnej izolacji.
    Ile sprzęt musi odczekać przed włączeniem po 2 godzinnej podróży w temp np -30?
  • Level 22  
    Konrad_M wrote:
    Ścianki to zwykła blacha, niema żadnej izolacji.

    W takim razie zapomnij o grzaniu piecykiem gazowym. Będziesz miał deszcz pod dachem :)

    Spora nagrzewnica na pake wpięta w układ chłodzenia silnika.