Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony prostownik lub akumulator

23 Sty 2014 23:14 11133 22
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich spotkała mnie dziś niespodzianka rano nie zapaliłem auta tzn. rozrusznik bardzo słabo kręcił ponieważ samochód jeździ na bardzo krótkich dystansach stwierdziłem,że to wina niedoładowanego akumulatora, który ma dwa lata i jest miesiąc po gwarancji i tu mój problem.Mam stary prostownik dawno go nie używałem ale pamiętam zawsze działał.Akumulator jak go wyciągałem miał 12,54v.Prostownik jest taki,że jego napięcie na zaciskach w stanie spoczynku ma 17-18v.Można to zmienić od chyba 14 do właśnie tej wartości.Po podłączeniu prostownika do akumulatora napięcie 12.8v.I tu ciekawostka po 12 godz ładowania akumulator się nie gazuje a na zaciskach prostownika podłączonego do akumulatora tylko 13,1V.I tu moje pytanie z tego co wiem to z czasem te napięcie powinno wzrastać nawet do 15-16v.Czy mam uszkodzony akumulator,że się nie ładuje czy problem tkwi w prostowniku.Proszę o pomoc.

    Dodano po 22 [minuty]:

    No to widzę,że mnie czeka nowy akumulator
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 31  
    Przy ładowaniu akumulatora ważny jest prąd ładowania...w przybliżeniu 1/10 pojemności.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Jeśli przy ładowaniu napięcie rośnie do 16V to taki akumulator niesprawny, jego tafle uszkodzone i on utracił pojemność.Po odłączeniu ładownicy napięcie na takim akumulatorze szybko zmniejsza się.Napięcie na sprawnym akumulatorze w końcu ładowania musi składać 14,2-14.5V.Dla sprawdzenia zdatności do użytku akumulatora należy ładować jego niemniej 10 godzin a potem sprawdzić napięcie na nim przy rozruchu silnika.To napięcie powinno być niemniej 10,5-11,5.
  • Poziom 9  
    Ładowałem go znów całą noc i napięcie urosło do 13,6 V w czasie ładowania prostownika natomiast napięcie na klemach akumulatora jest 13,3V czyli z tego co piszecie to za mało.Ale dziwne jest to,że piszecie,że jak napięcie rośnie to akumulator jest niesprawny a ja wyczytałem że w końcowej fazie ładowania jeżeli prostownik daje właśnie takie napięcie wtedy jest to dobry prostownik.Mam tester do sprawdzenie ładowania pokazuje,że akumulator jest w pełni naładowany niestety nie pokazuje,że się ładuje w czasie gdy akumulator podłączony jest do prostownika i by się zgadzało bo jego miara zaczyna się od 14V a jak sprawdziłem na klemach przy ładowaniu prostownika było tylko 13,6v.Gdzie tkwi problem to dziwne,że akumulator się uszkodził nic nie gazuje prostownik w stanie bez obciążenia daje 17-18V pod obciążeniem dużo mniej co jest normalne ale napięcie z tego co wiem podczas ładowania powinno wzrosnąć .
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 31  
    Czym się posługujesz wykonując pomiary? Multimetrem? Tak jak pisałem - ważny jest prąd ładowania. Przełącz miernik na pomiar prądu i napisz, jakim prądem ładuje prostownik twój akumulator. To czy prostownik ma napięcie 12-17V, ma drugorzędne znaczenie, bo nie wiemy, co to wynalazek.
  • Poziom 9  
    tak posiadam taki zwykły z marketu ale mam z nim problem bo nie pokazuje natężenia prądu jak go wpinam szeregowo cały czas jest 1 podłączam go według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/5378108800_1390557011.jpg może być uszkodzony nie wiem.Swoją drogą podłączyłem akumulator do auta i rozrusznik pięknie kręci pytanie czy będzie trzymał i pytanie w tym celu co mam zrobić bo chcę go potem sprawdzić czy wystarczy zmierzyć napięcie na klemach ?.
  • Poziom 31  
    Na wyświetlaczu 1 wyświetla cały czas czy tylko w trakcie pomiaru?
  • Poziom 9  
    Pokazuje tak nawet przed pomiarem.
  • Poziom 31  
    Aby mierzyć prąd zaciski co wejść COM i 20A (kolor nie ma znaczenia;) Pokrętło na (20A--- , lub 10A---)
  • Poziom 9  
    mam tam 10A tak ustawiam według schematu nie mierzy
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Podłacz prostownik do akumulatora i zmierz przemienne napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora.Zawiadom na których diodach u ciebie prostownik i ile ich- 2 czy 4.Najlepiej sprawdzić przemienne napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora pod obciążeniem.Dla tego włącz do jej opór 3-5 oM.Można podłaczyć i samochodową żarówkę 12V 50W.Jeśli przemienne napięcie przy czym obniży się do 13-13,5V, to mocy transformatora mało.Wtórne uzwojenie transformatora musi mieć drut nie mniej 1,0-1,2mm.
  • Poziom 9  
    spróbuje ale nie wiem czy będę to rozbierał
    ---
    akumulator trzymie po 8 godz. miał 12.83V to nieźle go naładowałem tym starym gratem

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Nie pisz posta pod postem!
    Jak rozpoczynamy i kończymy zdanie?

  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Sprawny akumulator na koniec procesu ładowania musi mieć napięcie 14,2-14,5V, a prostownik musi ładować do takiego napięcia. Jeśli prostownik nie zapewnia takiego napięcia to akumulator można ładować całą wieczność i nigdy nie naładuje do końca akumulatora.
  • Poziom 9  
    No i znów dzisiaj lipa po tych nocnych mrozach sprawdziłem napięcie na klemach i miał 12.66V więc niby wszystko w porządku a nie oddaje tej pojemności na rozrusznik bardzo słabo kręcił i nie odpaliłem.Te napięcie o którym piszesz an końcu ładowania to zmierzyć w czasie ładowania prostownika czy po wyłączeniu prostownika.Bo tak jak pisałem wyżej po 12 godz. ładowania mi pokazywał jak był załączony prostownik 13.5V a bez 13.2V.Więc coś tu nie gra.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Nie znam którą pojemność ma wasz akumulator, lecz po to, żeby wyjaśnić jak należy ładować akumulator dopuszczalnie,że akumulator 60 Ah i on w całości jest rozładowany.Dla pełnego ładowania takiego akumulatora jego należy ładować prądem 1/10 od pojemnosci-(6А) w ciągu 10 godzin.Można ładować i prądem 3А, lecz czas ładowania zwiększyć do 20 godzin.Taki reżim zabezpieczają automatyczne ładownice, które zabezpieczają nieodmienny prąd w trakcie ładowania i odłączają urządzenie potem, jak napięcie na akumulatorze powiększy się do 14,2-14,5V.Przy użyciu prymitywnych ładownic proces ładowania należy kontrolować wizualnie i korygować ładunkowy prąd przy jego zmniejszeniu.Lecz za prawami fizyki, ładownica na wyjściu której 13-13,5V nie będzie nigdy ładowaс akumulator do 14,5V.Jak tylko napięcie ładownicy i akumulatora stanie się jednakowym proces ładowania przestaje.Należy pamiętać, że napięcie akumulatora powiększa się do normy przedtem, aniżeli on otrzymuje pełny ładunek.Wam należy zmierzyć napięcie i prąd, który zabezpiecza ładownicę i skorygować czas ładowania.
  • Poziom 12  
    Witam. Akumulator ładowany przy jeździe na krótkich dystansach jest ciągle nie doładowany.Trzeba zmierzyć mu gęstość elektrolitu areometrem 1,28 akumulator w pełni naładowany.Może też mieć pęknięcie wewnątrz przy płytach lub przy zaciskach (+,-).

    Dodano po 27 [minuty]:

    Myślę że najlepszym wyjściem będzie pomiar napięcia akumulatora pod obciążeniem.Jeśli będzie duży spadek napięcia przy pomiarze to akumulator może być uszkodzony.Poziom elektrolitu musi być oczywiście prawidłowy.
  • Poziom 9  
    Mam jakiś lepszy miernik i oto moje pomiary chyba się wszyscy zdziwią.
    Po 15 godz.ładowania.
    Napięcie na prostowniku bez obciążenia prawie 40V.
    Napięcie na załączonym prostowniku do akumulatora 13.4V prawie to samo co było poprzednio.
    Prąd ładowania 0,14A.
    Po odłączeniu akumulatora napięcie za klemach 13.4V czyli tak samo jak przy ładowaniu.
    Co jest czy ten akumulator jest w ogóle ładowany czy już w pełni naładowany nic z tego nie rozumiem.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Zawiadom którą pojemność ma twój akumulator.Jeśli twój prostownik bez obciążenia pokazuje 40V, a przy podłaczaniu akumulatora 13,4V i prąd ładowania 0,14А, to czy czynisz coś nie tak czy wtórne uzwojenie transformatora ma cienki drut.Sprawdź transformator podłaczaniem na wtórne uzwojenie żarówki.Rozładowany akumulator pojemnością 60Ah prądem 0,14А należy ładować do pełnej pojemności 420 godzin!!!Сoś czynisz nie to, że należy czy ładujesz akumulator prostownikiem, który jest przeznaczony dla malutkiego radioodbiornika.Jeśli podłaczyć do akumulatora prostownik 40V, który zabezpiecza prąd 4-6А, to miałeś by bardzo dużo dymu z transformatora, a akumulator zakipiał by.
  • Poziom 9  
    muszę po depnąć żarówkę 50W pod ten prostownik wtedy będzie jasne .To jest stary prostownik robiony domowymi sposobami taki kloc trochę.Jeśli chodzi o prostownik nigdy go nie rozbierałem zawsze ładował więc może się uszkodził.Akumulator jaki mam to 90AH czyli dość duży do busa.Dymu nie ma nie wiem czy nawet tam jest jakiś bezpiecznik bo tak jak pisałem nigdy go nie rozbierałem.Podłącze go pod żarówkę samochodową 50W i moje pytanie ile taka żarówka pobiera prądu czy ze wzrostem napięcia będzie pobierał mniej czy więcej tego prądu.Czy mam ją połączyć i zmierzyć miernikiem ten pobór tak samo jak to robię w przypadku akumulatora.Czyli jeden zacisk z prostownika do styku w żarówce a drugi do np.przewodu com z miernika i drugi przewód z miernika do drugiego styku w żarówce.

    Dodano po 2 [godziny] 39 [minuty]:

    już nie muszę jej podpinać prostownik ładuje była przerwa na zaciskach mała ale była dodatkowo wyczyściłem też klemy.W końcu jest napięcie powyżej 14V przy załączonym prostowniku do akumulatora jak dam na maks. napięcie jest nawet 16-17V.Pytanie kiedy odłączyć prostownik od akumulatora.Teraz się ładuje napięciem 14,5-15V.Prąd już płynie bardzo mały.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Jeśli napięcie akumulatora 14,5-15,0V to on otrzymał pełny ładunek.Po odłączeniu prostownika napięcie na łapkach powinno obniży się do 13,2-13,5V za 2-3 godziny.Sprawdź którą faktyczną pojemność ma akumulator.Dla tego włącz do jego żarówkę 12V 50W(prad 4A) i trzymaj jej włączoną tak długo żeby napięcie akumulatora obniżylo się do 10,8-11,0V.Czas pracy żarówki pomnożony na prąd(4А) da wielkość pojemności.Mi niezbyt podoba się to, że napięcie na akumulatorze powiększa się do 16-17V.To może wskazywać na jego niezbyt dobry stan.Bardzo rekomenduję wam uzupełnić prostownik woltomierzem i amperomierzem.To pomoże podtrzymywać w normie prąd ładowania i nie zaszkodzić akumulator.
  • Poziom 9  
    dobrze teraz tego niestety nie zrobię bo nie mam żarówki ale akumulator trzymie te 13,3V
    ---
    auto znów nie zapaliło rozrusznik bardzo słabo kręcił i napewno była to wina prostownika bo teraz już wcale nie załącza się na początku po podpięciu dał 4A nagle sam opuścił prąd do 0,2 po ponownym uruchomieniu już nie było napięcia na klemach tylko buczał i lekki dym z trafo i tyle z niego.Kupiłem prostownik i ładuje go teraz wszystko w tej chwili jest ok.

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Jeszcze jeden post pod postem i upomnienie!
    Pisownia!
    O co prosiłem wyżej?

  • Poziom 10  
    Co jest jeśli wskaźnik na prostowniku pokazuje cały czas ładowanie 1.5 A ( a powinien przecież spaść do zera , teoretycznie ) . Przyniosłem go do domu ( 44 ah akumulator ) , ładuje 3 godziny i ciągle 1.5 amper ciągnie . Dopiero kupiłem , 2 tygodnie u mnie chodzi . Były mrozy teraz , możliwe aby się uszkodził ?
  • Poziom 9  
    Zamykam temat auto znów po nocnym ładowaniu nie zapaliło, ampery skakały na mierniku, ale przeważnie się nie ładował.Kupiłem nowy prostownik i dziś rozrusznik kręcił jak szalony.Jestem już pewien ,że winny był prostownik.
    Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam.