Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 1.8 - Brak ładowania

24 Sty 2014 17:11 2370 21
  • Poziom 8  
    Witam!
    Bardzo proszę o pomoc odnośnie tematu ponieważ moja logika została wyczerpana.Problem polega na tym iż nie mam ładowania w aucie a kontrolka ładowania na uruchomionym silniku nie świeci.Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami - bez rezultatu.Kupiłem używany alternator zamontowałem i dalej brak ładowania.Może ktoś miał podobny problem?
  • Poziom 13  
    Akumulator na pewno sprawny ?? Ja jak mam usterkę ładowania to wymieniam na nowe części nie wiadomo czy używany alternator jest sprawny .Jak już inwestowałeś w swój alternator w nowe szczotkoregulator to trzeba było jeszcze pomierzyć diody bo jedna może być walnięta i może kontrolka ładowania gasnąć a ładowania nie ma .Najlepiej jakby zajął się tym zaufany elektryk jeżeli jest dioda walnięta to należy wymienić mostek cały na nowy oczywiście .Jeżeli się na tym nie znasz to elektryk ,może być walnięte uzwojenie ale nie będę tutaj pisał nie wiadomo co do elektryka niech pomierzy napięcie wyjście z alternatora i na akumulatorze też bo może być strata napięcia po drodze na kablach.
  • Poziom 14  
    A kabel pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem ma przejście?
  • Poziom 15  
    Pytanie może banalne, ale czy ta kontrolka jest sprawna? Zapala się po przekręceniu zapłonu?
  • Poziom 8  
    Akumulator jest nowy, kontrolka ładowania sprawna bo świeci po przekręceniu stacyjki a następnie gaśnie po odpaleniu silnika.Napięcie na zacisku B+ jest czyli nie ma przerwy między rozrusznikiem i alternatorem.
  • Poziom 28  
    Zmierz napięcie bezpośrednio na samym alternatorze bo dziwnie to wygląda.
  • Poziom 8  
    Napięcie na stykach B+ i B- jest takie same jak na akumulatorze przed odpaleniem silnika i po uruchomieniu.
  • Poziom 28  
    Żarówka 4W i z jednej strony do plusa akumulatora, z drugiej strony zamiast cienkiego przewodu na alternatorze i daj znac jak się ma sprawa ładowania.
  • Poziom 8  
    Nie bardzo rozumiem w tym alternatorze są dwa zaciski B+ i B- . Szczotki są zintegrowane z regulatorem napięci i odchodzą z niego dwa cienkie przewody oznaczone L i + dodam załącznik ze zdjęciem.
  • Moderator Samochody
    Plusa po kluczyku w ogóle tam masz? Ten alternator się nie wzbudza przez kontrolkę.
  • Poziom 28  
    W tym wypadku nie ma pewno plusa i stąd tyle zamieszania, szkoda tylko że tyle kasy włożone a pewno przewód ugnity po drodze.
  • Poziom 8  
    Plus po kluczyku ale gdzie na szczotki?
  • Poziom 8  
    Ok ale mówimy o dwóch cienkich przewodach wychodzących ze szczotek oznaczonych jak podałem zdjęcie L i +. po odłączeniu kostki mam sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie tak?
  • Poziom 28  
    Po odpięciu wtyczki z alternatora na konektorze + powinieneś mieć napięcie raczej tylko po zapłonie.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie!
    Dziś miałem trochę czasu więc postanowiłem sprawdzić napięcie po stacyjce na kostce alternatora.Strasznie się zdziwiłem bo jest tam napięcie na styku + i L.
  • Poziom 28  
    No to Ci powiem że my też jesteśmy zdziwieni że Ty jesteś zdziwiony bo to nic dziwnego nie jest.
    Tam gdzie plus to masz napięcie z akumulatora a tam gdzie jest L masz z jednej strony podpięte do plusa i przez żarówkę idzie do wtyczki alternatora więc masz potencjał 12V.
    Dla ciekawostki dodam że jak zewrzesz + do masy to spali Ci bezpiecznik, a jak zewrzesz L do masy to zaświeci Ci kontrolka ładowania.

    Tylko teraz jest mały problem, bo napięcie we wtyczce masz, więc z instalacją powinno być ok, alternator wymieniałeś i regulator też i dalej nie działa - dziwna sprawa.

    Podłącz do tego + żarówkę 21W i zmierz napięcie wtedy na tym wyprowadzeniu, poczyść masy i sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze.

    Dla jasności wyjaśnij czym dla Ciebie jest brak ładowania.
  • Poziom 8  
    Ok.Wyjaśniam fakt czym jest dla mnie brak ładowania.Mierząc prąd spoczynkowy akumulatora winien on wynosić 12V,po uruchomieniu silnika kiedy pracuje alternator powinien on wynosić około 14V.Tego w moim przypadku nie ma.Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.
  • Poziom 28  
    Oddaj auto do elektryka, jedyna dobra rada.
  • Poziom 16  
    Wiesiek7519 napisał:
    Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.


    Jeżeli alternator jest sprawny to niezależnie od obrotów światła czy dmuchawa powinny pracować bez zauważalnych różnić.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Wiesiek7519 napisał:
    Napięcie na stykach B+ i B- jest takie same jak na akumulatorze przed odpaleniem silnika i po uruchomieniu.


    Czy przed odpaleniem i po odpaleniu napięcie jest takie same?
    Podaj konkretne wartości napięcia.
  • Poziom 14  
    W takim razie mam parę pytań:
    Czy mierzyłeś te plusy i masy miernikiem czy kontrolką?
    Bo jeżeli sprawdzasz ładowanie po światłach i obrotach to mi coś tu nie gra.
    Akumulator w spoczynku 12,6-12,8V po rozruchu zależy od stanu akumulatora bo jeżeli stary to może być od 13-14,5 ale po paru minutach przy wyłączonych odbiornikach 14-14,5V.
    Jeżeli włączysz wszystkie odbiorniki nie powinien spaść poniżej 13,5V
    Sprawdź alternatywnym miernikiem.
    Sprawdź różnicę między napięciem ładowania przy wyłączonych WSZYSTKICH ODBIORNIKACH, a włączonych. bo jeśli będzie i to duża to stawiam na mostek.
    Widzę że to benzyna ale nie masz jakiejś grzałki np płynu chłodniczego która po zapaleniu pracuje i przez jakiś czas jest duży pobór?
    Ja w punciaku tak szukałem co prawda w dieslu ale okazało się że jest grzałka paliwa, która powoduje duży spadek napięcia zaraz po odpaleniu, a już chciałem alternator zmieniać.
  • Poziom 8  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Postanowiłem oddać auto do elektryka.Po podłączeniu przez niego aparatury pomiarowej stwierdził iż co ja chcę o0d ładowania przecież jest.Po chwili dyskusji z nim postanowił jeszcze raz podłączyć swój sprzęt i.......... oznajmił mi że ok jest ładowanie ale jakoś strasznie ciężko i powoli.Po czasie namysłu pokazał mi pasek który to był odpowiedzialny za całą przyczynę.Oryginalny pasek ma sześć rowków w tym przypadku było ich pięć jeden został z cięty ślizgał się po kole.Głupio mi że tego nie dostrzegłem.Koszt 80 zł plus pasek 30 zł.
    Dziękuję serdecznie wszystkim którzy próbowali mi pomóc!!!!!!!