Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford galaxy mk1 2,3 benzyna - rozrusznik kręci - silnik nie odpala

daras7007 24 Jan 2014 17:58 10701 11
  • #1
    daras7007
    Level 10  
    witam
    problem zaczął się od utrudnionych rozruchów silnika - trochę trzeba było kręcić rozrusznikiem czego wcześniej nie miałem.od tego czasu zwróciłem uwagę że w czasie rozruchu stuka przekaźnik pod deską. po jakimś czasie chciałem sprawdzić drugi akumulator i przy pierwszej próbie odpalenia silnika nagle zaczęła migać dioda w drzwiach -po 3 sek ciągłego świecenia do momenty wył. zapłonu cały czas miga. po parunastu minutach i kilku próbach odpalenia silnika - za każdym razem dioda cały czas migała - nagle po kolejnym włączeniu zapłonu dioda przestała migać i silnik odpalił. silnik trochę pochodził ale niestety po wyłączeniu zapłonu już nie chce ponownie odpalić, mimo że dioda w drzwiach już nie miga.
    o co tu chodzi?
  • #2
    daras7007
    Level 10  
    który ze styczników jest od immo
  • #3
    daras7007
    Level 10  
    witam
    dzisiaj podłączyłem naładowany akumulator i silnik spokojnie odpalił. przejechałem parę kilometrów, wyłączyłem zapłon i próba ponownego zapłonu nie powiodła się - znowu zaczęła migać dioda w drzwiach. po paru przekręceniach kluczyka w pozycję zapłonu ( bez kręcenia rozrusznikiem ) immobilajzer się wyłączył i silnik odpaliłem parokrotnie bez problemu. no i pytanie - o co tu chodzi.

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    szkoda że prowadzę monolog, ale znowu mnie dobił. byłem w trasie i po ok 40 km silnik mi zgasł. po zatrzymaniu i przekręceniu kluczyka oczywiście migała mi dioda w drzwiach.
  • #4
    Hannibalus
    Level 2  
    Witam.
    Posiadam dokładnie takie samo auto, 99r. W sobotę jak były największe mrozy akumulator padł mi na tyle, że potrzebowałem dawcy aby odpalić galaktyka. Po dojechaniu do domu odłączyłem akumulator i go naładowałem. I w końcu dotarłem do momentu gdzie się robi ciekawie. Podłączam naładowany akumulator, przekręcam kluczyk i nic, dokładnie jak u Ciebie. Pod wielu godzinach (na siarczystym mrozie) nagle odpala nie wiadomo dlaczego. Obecnie problem się powtórzył. Po przestudiowaniu pana google i przeczytaniu kilku podobnych postów (łącznie z Twoim) doszedłem do wniosku, że mamy problem z cewką immo przy kluczyku lub z samym immobilajzerem - w naszych galaktykach niestety immo odcina nie tylko pompę paliwa ale i rozrusznik.
    Kończę mój wywód, tak więc jak uda ci się coś z tym zrobić, proszę daj znać. Ja również się tym postaram odwdzięczyć.
    Pozdrawiam.
  • #5
    dulik62
    Level 15  
    A kostka[wkładka] stacyjki sprawna.
  • #6
    daras7007
    Level 10  
    a jak ją sprawdzić
  • #7
    daras7007
    Level 10  
    pytanie - czy po uruchomieniu silnika i jego pracy przez kilkadziesiąt minut, immo może spowodować wyłączenie zapłonu ?
  • #8
    Hannibalus
    Level 2  
    Witam

    Przeczytaj ten temat: Link identyczna sytuacja jak u Ciebie.

    Pozdrawiam
  • #9
    daras7007
    Level 10  
    dzięki Hannibalus. jednak wizyta u elektryka trochę mnie załamała bo podobno to nie immo. komp nie pokazuje żadnego błędu.
  • #10
    bobford3
    Level 1  
    daras7007 wrote:
    pytanie - czy po uruchomieniu silnika i jego pracy przez kilkadziesiąt minut, immo może spowodować wyłączenie zapłonu ?

    Immo po odpaleniu nie wyłączy Ci silnika, chyba że nastąpiła przerwa w zasilaniu (np. przerwa w zasilaniu sterownika silnika). Po minucie od włączenia (jak szybko miga) kontrolka immo zaczyna 10-krotnie nadawać dwucyfrowy kod błędu - odczytaj będziesz bliżej.
  • #11
    daras7007
    Level 10  
    no i chyba już wiadomo co jest. albo sam przekaźnik 30 lub coś z gniazdem. objawy są takie jakie opisywałem, gdy nim poruszałem zapalała się dioda w drzwiach gdy był włączony zapłon lub gasł silnik gdy był odpalony. pozostało zakupić przekaźnik i sprawdzić.
  • #12
    daras7007
    Level 10  
    Dzięki Hannibalus za link. Okazało się że niesprawny jest przekaźnik nr 30, koszt naprawy 28 zł - nowy przekaźnik w sklepie.