Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

szarpanie na niskich obrotach

Maniu0 24 Jan 2014 19:27 3333 9
  • #1
    Maniu0
    Level 9  
    Witajcie serdecznie mam nadal problem ze swoim autem a mianowicie mazda 323 bj z 2001 roku szarpie mi autem w zakresie do 2000 tysięcy obrotów wymieniłem świece , kable , wymieniłem nawet katalizator i sondy bo w serwisie się okazało że jest katalizator dziurawy więc powiedzieli żeby to wymienić , cewki też wymienione i nadal nic proszę o jakąś podpowiedz .
  • #2
    Blicek
    Level 26  
    Zobacz czy gumowy przewód (harmonika) między przepływomierzem a kolektorem nie popękana, szególnie w miejscu, gdzie jest karbowana
  • #3
    Maniu0
    Level 9  
    ok zobaczę jutro przy lepszym świetle a jeśli on będzie wporządku to co powinienem sprawdzić?
  • #4
    Maniu0
    Level 9  
    a za co ten przewód odpowiada ? bo nie mogę go odszukać
  • #5
    marseluss_2009
    Level 24  
    To czarne od przepływomierza do kolektora(gruby), lewe powietrze
  • #6
    Maniu0
    Level 9  
    jest całe nie ma pęknięć , ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? może jest ktoś tutaj z tym samym autem z opolskiego ? mam przeczucie ze cewki nie są odpowiednio dobrane bo to zamienniki a gdyby ktoś miał ten model to mógłbym zrobić szybki test.
  • #7
    Maniu0
    Level 9  
    Będąc jakiś czas temu w serw. mazdy z powodu tych szarpnięć komputer wykazał możliwe przyczyny i wskazówki
    -WYDAJNOŚĆ UKŁADU KATALIZATORA PONIŻEJ WARTOŚCI ( 1 RZĄD CYLINDRÓW)
    -ZASTOSOWANIE BENZYNY ETYLIZOWANEJ - nie zastosowałem
    -KAT WYPRZEDZANIA ZAPŁONU OPÓZNIONY PONIŻEJ SPECYFIKACJI
    -ZANIECZYSZCZENIE OLEJU niedawno wymieniłem
    -USZKODZENIE SONDY LAMBDA wymieniłem obydwie - nie pomogło
    -USZKODZENIE CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO moim zdaniem jest ok ponieważ się nic nie dzieje niepokojącego
    -NIEPRAWIDŁOWE PODŁĄCZENIE SONDY LAMBDA ZA KATALIZATOREM w to wątpie ponieważ tam jest oryginalnie oryginalna podłączona
    - ZBYT WYSOKIE CIŚNIENIE PALIWA
    -USZKODZENIE RURY WYDECHOWEJ -była oglądana tam wszystko ok jest
    -USZKODZENIE KOLEKTORA WYDECHOWEGO tam wszystko ok jest
    USZKODZENIE ZESPOŁU TŁUMIKA TYLNEJ RURY WYDECHOWEJ tam też ok jest
    USZKODZENIE KATALIZATORA został wymieniony bo była dziura.

    "WSKAZUWKA"
    Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) sprawdza wydajność katalizatora poprzez monitorowania tylnej sondy lambda . Jeśli wydajność katalizatora jest niższa od dopuszczalnego poziomu zapisywany jest kod diagnostyczny kod usterki (DTC) KAT WYMIENIONY SONDA TEŻ BŁĄD SKASOWANY

    WYMIENIONE WSZYSTKO j.w temat i nic nie pomaga za co mam się brać dalej ???
  • #8
    rob4028
    Level 25  
    W takim tempie wymienisz cały osprzęt silnika ,i dalej będziesz w d..ie.
    czy w Oławie nie ma kumatego mechanika?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czy serwis Mazdy nie potrafi sobie poradzić z dosyć częstą usterką?
    Zapłaciłeś za diagnozę? to jedź tam z reklamacją-na błędną diagnozę ,ponieważ nie usunęli usterki ani jej nie odnaleźli
  • #9
    Blicek
    Level 26  
    Przejedź sie z woltomierzem podłączonym do sondy.
    Zaobserwuj, czy stoi na bogatej, czy ubogiej w trakcie szarpania.
    Jak na ubogiej, to przyjrzyj się parametrom przepływomierza (musisz mieć coś, co Twój sterownik czyta)
  • #10
    Maniu0
    Level 9  
    Zaraz jadę do serwisu z reklamacją zobaczymy co mi powiedzą , mam tylko nadzieje że nie krzykną gotówki za kolejną diagnozę , a jeśli okaże się że na bogatej mieszance ?

    Dodano po 3 [godziny] 2 [minuty]:

    Byłem w serwisie zaprosili mnie na piątek na powtórną diagnozę bezgotówkową :D zobaczymy co zdiagnozują .