Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrofon Pojemnościowy - Słaba jakość nagrywania

loperkos 24 Sty 2014 22:52 1683 5
  • #1 24 Sty 2014 22:52
    loperkos
    Poziom 5  

Witam.
    Mam pewien problem z jakością nagrywania za pomocą mikrofonu pojemnościowego (Rode NT1-A i do tego przedwzmacniacz tube ultragain mic200), a mianowicie problemem jest to, że jak nagram swój głos w jakimkolwiek programie do tego stworzonym, nagranie jest dosyć kiepskiej jakości. Podczas przechwycenia bezpośrednio nagrania do słuchawek jest wszystko w porządku. Może to być wina kabli, karty dźwiękowej, czy czegoś więcej? Ogólnie to jestem w tym wszystkim zielony.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

0 5
  • Pomocny post
    #2 25 Sty 2014 07:19
    conan02

Poziom 29  

Jaka karta dźwiękowa? Jeśli integra to nie ma o czym mówić. Druga sprawa to ustawiona jakość nagrania w programie: telefoniczna 8bit/22k/mono, CD 16bit/44k/stereo lub DAT 24bit/48k/stereo. To tak dla przykładu z ustawieniami używanymi w programach.
    Jeśli jest możliwość ustawienia parametrów indywidualnie (np. Cool Edit) to należy wybrać 16bit/44k/mono. Potem można to zmiksować dowolnie do stereo.
    Jaki jest charakter "złej jakości" - zniekształcenia, zakłócenia - np. szum lub okresowy warkot. Na słabych kartach (zintegrowanych) często słychać zakłócenia z magistrali - okresowe trzaski zapisu dyskowego lub terkot/modulowany szum z transferów danych i pracy magistral.
    Do nagrywania minimum dobra karta wewnętrzna, a najlepiej zewnętrzna po USB, wtedy cała część analogowa jest poza komputerem i ekranowana od zakłóceń układów cyfrowych.

0
  • #3 25 Sty 2014 15:27
    loperkos
    Poziom 5