Cześć,
Ostatnio postanowiłem zrobić czystą reinstalację laptopa z tematu. Został on zakupiony z OEMowym systemem Windows 7 64-bit oraz ukrytą partycją Recovery, z której za pomocą programu Samsung Recovery Solution można było odtworzyć obraz dysku z systemem, zainstalowanymi sterownikami i oprogramowaniem. Ja zdecydowałem się na czystą instalację, gdyż w oprogramowaniu była cała masa bloatware'u, który mnie drażnił. Instalacji dokonałem z legalnej płyty instalacyjnej Windowsa na czysto, tzn. bootując system z płyty i formatując uprzednio dysk. Niestety, w ferworze czyszczenia usunąłem też partycję Recovery, gdyż myślałem że a) nie jest potrzebna i b) że jej zawartość można odzyskać z dołączonej płyty Samsung Recovery Solution.
Problem w tym, że po reinstalacji komputer chodzi o wiele wolniej niż wcześniej zawiesza się, długo włącza, co chwila uruchamia się wentylator... Oczywiście zainstalowałem wszystkie sterowniki (w menadżerze urządzeń nie było żadnych nierozpoznanych urządzeń) oraz aktualizacje systemu, od początku miałem też wgranego antywirusa. Sterowniki pobrałem ze strony producenta: http://www.samsung.com/pl/support/model/NP-RC530-S04PL . Generalnie na pierwsze oko widać, że Samsung wrzucił tam uniwersalną paczkę sterowników „do wszystkiego” - mamy tam więc sterowniki do trzech różnych kart sieciowych i inne takie potworki (generalnie te same sterowniki są wrzucone dla różnych laptopów z tego okresu).
Postanowiłem jeszcze raz sformatować komputer i tym razem wgrać aktualne sterowniki ze stron producentów sprzętu- intela, nvidii itp., uaktualniłem też biosa narzędziem ze strony Samsunga. Przy okazji okazało się, że płytka Recovery Solution to po prostu instalka Windowsa. Niestety ponownie mam ten sam problem.
Moje pomysły są takie:
a) wgrałem złe sterowniki chipsetu- pobrałem ze strony Intela Chipset Device Software (INF Update Utility) (to samo jest na stronie Samsunga, tyle że w starszej wersji)
b) nie mam sterowników płyty głównej- nigdzie nie mogę się ich doszperać
c) wgrałem złą wersję Intel Management Engine- przy pierwszej próbie była to ta zaproponowana przez Windows Update, zaś przy drugiej pobrana ze strony Intela. Problem w tym, że różne wersje tych driverów są dla różnych Intelowskich płyt głównych, a o mojej wiadomo tyle, że jest „SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. RC530/RC730 (CPU 1)” (wg programu Speccy)
Specyfikacje komputera to:
procesor – Intel Core I5 2450M
karta graficzna – Nvidia GeForce GT 540M 2GB
RAM: 6GB
dysk twardy: 1 TB S-ATA II
system operacyjny: Windows 7 64-bit
W załączniku dorzucam scan sprzętu wykonany przez program Speccy. Dodam, że reinstalowałem już system, ale zawsze robiłem to przy użyciu sterowników z płyt dołączonych do sprzętu (komputer był składany). Będę wdzięczny za pomoc, bo męczę się już z tym ponad tydzień.
Ostatnio postanowiłem zrobić czystą reinstalację laptopa z tematu. Został on zakupiony z OEMowym systemem Windows 7 64-bit oraz ukrytą partycją Recovery, z której za pomocą programu Samsung Recovery Solution można było odtworzyć obraz dysku z systemem, zainstalowanymi sterownikami i oprogramowaniem. Ja zdecydowałem się na czystą instalację, gdyż w oprogramowaniu była cała masa bloatware'u, który mnie drażnił. Instalacji dokonałem z legalnej płyty instalacyjnej Windowsa na czysto, tzn. bootując system z płyty i formatując uprzednio dysk. Niestety, w ferworze czyszczenia usunąłem też partycję Recovery, gdyż myślałem że a) nie jest potrzebna i b) że jej zawartość można odzyskać z dołączonej płyty Samsung Recovery Solution.
Problem w tym, że po reinstalacji komputer chodzi o wiele wolniej niż wcześniej zawiesza się, długo włącza, co chwila uruchamia się wentylator... Oczywiście zainstalowałem wszystkie sterowniki (w menadżerze urządzeń nie było żadnych nierozpoznanych urządzeń) oraz aktualizacje systemu, od początku miałem też wgranego antywirusa. Sterowniki pobrałem ze strony producenta: http://www.samsung.com/pl/support/model/NP-RC530-S04PL . Generalnie na pierwsze oko widać, że Samsung wrzucił tam uniwersalną paczkę sterowników „do wszystkiego” - mamy tam więc sterowniki do trzech różnych kart sieciowych i inne takie potworki (generalnie te same sterowniki są wrzucone dla różnych laptopów z tego okresu).
Postanowiłem jeszcze raz sformatować komputer i tym razem wgrać aktualne sterowniki ze stron producentów sprzętu- intela, nvidii itp., uaktualniłem też biosa narzędziem ze strony Samsunga. Przy okazji okazało się, że płytka Recovery Solution to po prostu instalka Windowsa. Niestety ponownie mam ten sam problem.
Moje pomysły są takie:
a) wgrałem złe sterowniki chipsetu- pobrałem ze strony Intela Chipset Device Software (INF Update Utility) (to samo jest na stronie Samsunga, tyle że w starszej wersji)
b) nie mam sterowników płyty głównej- nigdzie nie mogę się ich doszperać
c) wgrałem złą wersję Intel Management Engine- przy pierwszej próbie była to ta zaproponowana przez Windows Update, zaś przy drugiej pobrana ze strony Intela. Problem w tym, że różne wersje tych driverów są dla różnych Intelowskich płyt głównych, a o mojej wiadomo tyle, że jest „SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. RC530/RC730 (CPU 1)” (wg programu Speccy)
Specyfikacje komputera to:
procesor – Intel Core I5 2450M
karta graficzna – Nvidia GeForce GT 540M 2GB
RAM: 6GB
dysk twardy: 1 TB S-ATA II
system operacyjny: Windows 7 64-bit
W załączniku dorzucam scan sprzętu wykonany przez program Speccy. Dodam, że reinstalowałem już system, ale zawsze robiłem to przy użyciu sterowników z płyt dołączonych do sprzętu (komputer był składany). Będę wdzięczny za pomoc, bo męczę się już z tym ponad tydzień.