Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POLONEZ ATU GLI 1,6 1996r. - Niska temperatura płynu chłodzenia

mirosław13 25 Sty 2014 02:05 3792 35
  • #1 25 Sty 2014 02:05
    mirosław13
    Poziom 8  

    WITAM :D

    W czasie jazdy temperatura płynu chłodzenia dochodzi max. do 50*
    Czy z kolegów ktoś coś wie dlaczego tak się zrobiło :?: :cry:

    Dzięki za przyłączenie się do tematu

    POZDRAWIAM :D

    Mirek N.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 25 Sty 2014 02:23
    laki_17
    Poziom 17  

    Witam
    Ja miałem taką sama sytuację i był to uszkodzony termostat od płynu chłodniczego. Wprawdzie inny samochód ale powinno mu dolegać to samo. Poszukaj w google jak przetestować termostat. Chodzi mi tutaj o odpalenie zimnego samochodu i sprawdzaniu odpowiednich przewodów (przewody od "wody"). Część powinna się zacząć rozgrzewać od razu, a reszta powinna być w sumie zimna. Po przekroczeniu 90stopni reszta przewodów powinna się w momencie nagrzać. W takim przypadku gdy termostat się nie domyka ciepło na bieżąco wytracane jest m.in w chłodnicy i samochód nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury.

    0
  • Pomocny post
    #3 25 Sty 2014 12:34
    LoLek85
    Poziom 28  

    Te 50 stopni mierzone czym?

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Sty 2014 13:20
    marcincar77
    Poziom 13  

    Właśnie a może tylko oszukuje czujnik .Jeżeli ogrzewanie dobre to czasami wystarczy wykręcić czujnik i przeczyścić papierem polerką na mokro ponieważ na czujniku z biegiem lat osiada się kamień i czujnik może przekłamywać i pokazuje zaniżoną temperaturę .A tak swoją drogą jest zima termostat nie jest drogi około 10-15 zł wymienić i przystawić pół chłodnicy w samochodzie , bo mam rozumieć że jak było ciepło to nie było tego problemu.

    0
  • #5 25 Sty 2014 14:03
    mirosław13
    Poziom 8  

    laki_17 napisał:
    Witam
    Ja miałem taką sama sytuację i był to uszkodzony termostat od płynu chłodniczego. Wprawdzie inny samochód ale powinno mu dolegać to samo. Poszukaj w google jak przetestować termostat. Chodzi mi tutaj o odpalenie zimnego samochodu i sprawdzaniu odpowiednich przewodów (przewody od "wody"). Część powinna się zacząć rozgrzewać od razu, a reszta powinna być w sumie zimna. Po przekroczeniu 90stopni reszta przewodów powinna się w momencie nagrzać. W takim przypadku gdy termostat się nie domyka ciepło na bieżąco wytracane jest m.in w chłodnicy i samochód nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury.


    WITAJ :D

    Też tak mi się wydaje że to jest wina termostatu.Nie zamyka i tak został otwarty co spowodowało że teraz jest całkowity obieg płynu chłodzenia.W czwartek było dobrze a wczoraj w czasie jazdy właśnie zobaczyłem że wskazówka od temperatury płynu nie przekracza 50* ale na postoju dochodzi normalnie aż do włączenia się wentylatora.To dlatego że jadąc mocno ochładza powietrze chłodnice w której jest teraz cały czas obieg.Tak to rozumiem ... :arrow:

    Dziękuje za podjęcie tematu :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    LoLek85 napisał:
    Te 50 stopni mierzone czym?


    WITAM :D

    Tak pokazuje wskaźnik od temperatury :shocked!:

    Dzięki

    0
  • Pomocny post
    #7 25 Sty 2014 14:07
    wariato
    Poziom 43  

    Termostat do wymiany.

    0
  • Pomocny post
    #8 25 Sty 2014 14:09
    farjat
    Poziom 22  

    wariato napisał:
    Termostat do wymiany.

    Skąd ta pewność? Może gość robi odcinki po 5km i ma ustawiony nadmuch na maksimum? Wtedy nie ma opcji żeby się rozgrzał do normalnej temperatury.

    0
  • Pomocny post
    #9 25 Sty 2014 14:35
    marcincar77
    Poziom 13  

    Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.

    0
  • #10 25 Sty 2014 17:06
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Właśnie a może tylko oszukuje czujnik .Jeżeli ogrzewanie dobre to czasami wystarczy wykręcić czujnik i przeczyścić papierem polerką na mokro ponieważ na czujniku z biegiem lat osiada się kamień i czujnik może przekłamywać i pokazuje zaniżoną temperaturę .A tak swoją drogą jest zima termostat nie jest drogi około 10-15 zł wymienić i przystawić pół chłodnicy w samochodzie , bo mam rozumieć że jak było ciepło to nie było tego problemu.


    WITAJ :D
    Nie nie,to nie czujnik bo ogrzewanie jest na takim poziomie jaka temperatura płynu ...

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    farjat napisał:
    wariato napisał:
    Termostat do wymiany.

    Skąd ta pewność? Może gość robi odcinki po 5km i ma ustawiony nadmuch na maksimum? Wtedy nie ma opcji żeby się rozgrzał do normalnej temperatury.


    WITAJ :D

    Gość zrobił dłuższy odcinek,ale poniekąd masz racje tylko nie w takiej usterce :sm31:

    :lol:

    Dodano po 6 [minuty]:

    wariato napisał:
    Termostat do wymiany.


    WITAJ KOLEGO :D

    W poniedziałek popytam w sklepie o termostat i uszczelkę bo też tam idzie.

    Dziękuje Wszystkim za podjęcie tematu i dobre rady :D

    0
  • Pomocny post
    #11 27 Sty 2014 08:34
    marcincar77
    Poziom 13  

    Stara uszczelka będzie raczej wżarta w obudowy termostatu również przeczyść najpierw zeskrob ostrym nożykiem tak żeby nie porobić zacięć na obudowie następnie polerką na mokro na przykład kładziesz papier na prostym stole i delikatnie szlifuj dociskając całą powierzchnią.Napisz jak rozwiążesz już problem.

    0
  • #12 27 Sty 2014 20:55
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Stara uszczelka będzie raczej wżarta w obudowy termostatu również przeczyść najpierw zeskrob ostrym nożykiem tak żeby nie porobić zacięć na obudowie następnie polerką na mokro na przykład kładziesz papier na prostym stole i delikatnie szlifuj dociskając całą powierzchnią.Napisz jak rozwiążesz już problem.


    WITAJ MARCIN :D

    Byłem dzisiaj w sklepie,są dwa rodzaje termostatów :
    1. 85* ten jest do zwykłego poloneza
    2. 87* do plusa

    Czy na odwrót ( może pokręciłem ) tak czy inaczej zamówiłem 87* będzie cieplej :)
    Termostat kosztuje 16 zł. a uszczelka 2zł.

    Jesteś posiadaczem Poloneza :?:

    POZDRAWIAM :lol:

    0
  • #13 27 Sty 2014 21:16
    marcincar77
    Poziom 13  

    Witam . Nie mam aktualnie poloneza ale miałem ich parę sztuk zaczynałem od akwarium póżniej caro i caro plusa . Odnośnie plusa czasem zdarza się jeszcze jedna usterka w układzie ogrzewania w tym modelu może spaść linka z zabezpieczenia od pokrętła ciepło zimno to tak na przyszłośc .A swoją drogą polonezy to dobre samochody . Odnośnie twojego wpisu i tu cytat '' zamówiłem 87* będzie cieplej '' sa dwie strony medalu przy tym termostacie będzie silnik lepiej dogrzany a ogrzewanie w aucie będziesz miał troszkę później .

    0
  • Pomocny post
    #14 27 Sty 2014 22:38
    farjat
    Poziom 22  

    marcincar77 napisał:
    silnik lepiej dogrzany a ogrzewanie w aucie będziesz miał troszkę później .

    W Polonezie 1.6GLI mały obieg jest zamykany termostatem?

    0
  • Pomocny post
    #15 27 Sty 2014 23:30
    Abada37
    Poziom 15  

    Najprostszy sposób sprawdzenia termostatu to nagrzać na postoju do ~~90 i przejechać parę kilometrów. Temperatura nie może spaść. jeśli spadła to termostat do wymiany.

    0
  • #16 28 Sty 2014 06:34
    mirosław13
    Poziom 8  

    Abada37 napisał:
    Najprostszy sposób sprawdzenia termostatu to nagrzać na postoju do ~~90 i przejechać parę kilometrów. Temperatura nie może spaść. jeśli spadła to termostat do wymiany.


    No tak,bo wpadające powietrze na chłodnicę chłodzi ją a szczególnie teraz :D Właśnie ja teraz tak mam :cry:

    Dodano po 5 [minuty]:

    farjat napisał:
    marcincar77 napisał:
    silnik lepiej dogrzany a ogrzewanie w aucie będziesz miał troszkę później .

    W Polonezie 1.6GLI mały obieg jest zamykany termostatem?


    To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?:

    POZDRAWIAM :)

    0
  • #17 28 Sty 2014 07:39
    marcincar77
    Poziom 13  

    Mirek wymień już ten termostat zasłoń pół chłodnicy i napisz jakie rezultaty bo widzę że z tematu wskaźnika temperatury zrobił się ogólny temat ogrzewania w aucie i cały czas się piętrzy za chwilę moderator wrzuci do kosza.Pozdrawiam.

    0
  • #18 28 Sty 2014 10:29
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Mirek wymień już ten termostat zasłoń pół chłodnicy i napisz jakie rezultaty bo widzę że z tematu wskaźnika temperatury zrobił się ogólny temat ogrzewania w aucie i cały czas się piętrzy za chwilę moderator wrzuci do kosza.Pozdrawiam.


    Przyjacielu,wymienię ale dopiero w sobotę bo będziemy u teściów w Płocku a oni mają ogrzewany garaż.
    Moderator nie wrzuci tematu do kosza bo też jest sympatykiem POLONEZA :D a poza tym do tego jest forum żeby sobie pomagać i dyskutować.Nikt tu nic złego nie pisze. :)

    0
  • #20 28 Sty 2014 19:58
    farjat
    Poziom 22  

    marcincar77:
    Ponawiam pytanie.

    mirosław13 napisał:
    To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?:

    Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą...

    0
  • #21 28 Sty 2014 22:10
    marcincar77
    Poziom 13  

    Termostat zamknięty mały obieg termostat otwarty duży obieg ale widzę że fajrat ma jakiś powód do kpin , tylko nie wiem czy ze mnie czy z poloneza .

    0
  • #22 29 Sty 2014 00:12
    mirosław13
    Poziom 8  

    farjat napisał:
    marcincar77:
    Ponawiam pytanie.

    mirosław13 napisał:
    To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?:

    Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą...




    Zasada działania
    W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika, przepływa przez kanały „wodne” w głowicy, dociera do nagrzewnicy wnętrza i oczywiście do chłodnicy. Obszar „silnik – nagrzewnica” nazywamy obiegiem małym, a obszar „silnik – chłodnica” – obiegiem dużym. Przepływ pomiędzy obiegiem małym i dużym reguluje termostat, czyli coś w rodzaju klapki, która otwiera się bądź zamyka w zależności od temperatury. Chodzi o to aby silnik maksymalnie szybko uzyskiwał optymalne warunki pracy, a później był skutecznie chroniony przed dalszym przegrzewaniem.
    Większość układów chłodzenia jest hermetycznie zamknięta i pracuje pod odpowiednim ciśnieniem, które – podobnie jak w szybkowarach – podnosi temperaturę wrzenia płynu o kilka czy nawet kilkanaście stopni. Nic dziwnego, że czerwona kontrolka układu chłodzenia zapala się dopiero przy 110 czy nawet 120 stopniach.

    W sumie masz racie :ok:

    0
  • Pomocny post
    #23 29 Sty 2014 00:29
    robek
    Poziom 16  

    Na potrzeby tego tematu przyjmijmy:
    - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK.
    - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu.
    Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie (zwłaszcza jak są duże mrozy) chce mieć ciepło to trzeba chłodnicę zasłonić. Natomiast w duże upały nawet dwa wentylatory nie dają rady.

    Pozdrawiam
    Robo

    0
  • Pomocny post
    #24 29 Sty 2014 23:55
    Abada37
    Poziom 15  

    Silnik poloneza ma "podwójny" termostat. Jak otwiera duży obieg to przymyka obieg małego. tak samo dziwne jest że bez termostatu polonez 1,5-1,6 potrafi się przegrzewać. oczywiście w ciepłe dni

    -1
  • #25 30 Sty 2014 10:57
    marcincar77
    Poziom 13  

    Przerobiłem parę tematów poloneza . W każdym razie dla silnika zima ważne jest termostat 87 stopni silnik jest wtedy dobrze dogrzany , na lato termostat 82 stopnie zawsze tego pilnowałem , regularne wymiany płynu chłodniczego , sprawdzenie zaworu przed nagrzewnicą też lubią się przycinać (nie wiem w którym miejscu jest w atu w caro 96 miałem pod maską przed nagrzewnicą ), przystawić na zimę chłodnicę około połowy ( robię tak w każdym aucie nie tylko w polonezie ) i jeszcze jedno ja w swoim ostatnim polonezie 1997 rok caro plus 1,6 gli miałem taki tak zwany kondom pod motorem łapacz oleju nie wiem czy w atu 1996 roku był montowany ale zawsze można go założyć podczas jazdy zimą dużo wolniej wychładza się motor .A latem jak wcześniej napisał robek dwa wentylatory nie dają rady to już mówię z tym też się uporałem podwójny wentylator spiąłem na stałe pod pierwszy czujnik i załączały się oba wentylatory jednocześnie nigdy nie przegrzałem motoru nawet stojąc w ogromnych korkach w dużych miastach.Pozdrawiam wiernych posiadaczy Polonezów , to naprawdę wdzięczne auta i jakby nie żony wymagania to pewnie jeździłbym takim sprzętem do dzisiaj.Bo miałem później inne według mojej żony lepsze samochody (może inaczej ładniejsze) i było różnie z odpalaniem w mrozy itp a poczciwy stary polonez gdzie były mrozy ponad -20 zawsze zapalał od strzała gdzie parkując pod blokiem sąsiedzi około 60 % aut maski w górę .

    0
  • #26 31 Sty 2014 06:11
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Przerobiłem parę tematów poloneza . W każdym razie dla silnika zima ważne jest termostat 87 stopni silnik jest wtedy dobrze dogrzany , na lato termostat 82 stopnie zawsze tego pilnowałem , regularne wymiany płynu chłodniczego , sprawdzenie zaworu przed nagrzewnicą też lubią się przycinać (nie wiem w którym miejscu jest w atu w caro 96 miałem pod maską przed nagrzewnicą ), przystawić na zimę chłodnicę około połowy ( robię tak w każdym aucie nie tylko w polonezie ) i jeszcze jedno ja w swoim ostatnim polonezie 1997 rok caro plus 1,6 gli miałem taki tak zwany kondom pod motorem łapacz oleju nie wiem czy w atu 1996 roku był montowany ale zawsze można go założyć podczas jazdy zimą dużo wolniej wychładza się motor .A latem jak wcześniej napisał robek dwa wentylatory nie dają rady to już mówię z tym też się uporałem podwójny wentylator spiąłem na stałe pod pierwszy czujnik i załączały się oba wentylatory jednocześnie nigdy nie przegrzałem motoru nawet stojąc w ogromnych korkach w dużych miastach.Pozdrawiam wiernych posiadaczy Polonezów , to naprawdę wdzięczne auta i jakby nie żony wymagania to pewnie jeździłbym takim sprzętem do dzisiaj.Bo miałem później inne według mojej żony lepsze samochody (może inaczej ładniejsze) i było różnie z odpalaniem w mrozy itp a poczciwy stary polonez gdzie były mrozy ponad -20 zawsze zapalał od strzała gdzie parkując pod blokiem sąsiedzi około 60 % aut maski w górę .


    WITAJ MARCINEK :D

    Ja "przerobiłem"cztery Polonezy:przejściówka z tyłem od Borewicza 1,6 z 1987 r. przejściówka z tyłem od Caro 1,5 1991r. Caro 1,6 GLE z 1991 r. i teraz ATU 1,6 GLI 1996 r. z LPG.

    POZDRAWIAM :)

    PS. Nie długo sobota ... :lol:

    0
  • #27 31 Sty 2014 11:24
    marcincar77
    Poziom 13  

    Mirek ale Borewicz to miał z tyłu zamiast szybek zamontowane plastiki ja również miałem poloneza z 1987 roku były w nim z tyłu szyby chodzi mi o trójkąty to mój pierwszy egzemplarz poloneza służył mi najdłużej i najciężej u mnie pracował miałem w nim gaz i hak kolor kość słoniowa l 87 w mieście miałem ksywę szerszeń możecie wierzyć lub nie zapinałem do niego na hak dużą przyczepę Niewiadów z hamulcem najazdowym na podwójnej osi sama przyczepa ważyła 500 kg na którą ładowałem 2500 kg miału dobrze widzicie 2,5 tony z przyczepą 3 tony na tyle na osi gruby protektor raczej w błoto nie na śnieg i zimą śmigał aż miło a na składzie węgla nie mogli się nadziwić.Trochę nie na temat ale już się usprawiedliwiam przy takim obciążeniu chcąc nie chcąc jak auto się zagrzało to ogrzewanie czy było potrzebne czy nie musiało być załączone .

    0
  • #28 31 Sty 2014 12:13
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Mirek ale Borewicz to miał z tyłu zamiast szybek zamontowane plastiki ja również miałem poloneza z 1987 roku były w nim z tyłu szyby chodzi mi o trójkąty to mój pierwszy egzemplarz poloneza służył mi najdłużej i najciężej u mnie pracował miałem w nim gaz i hak kolor kość słoniowa l 87 w mieście miałem ksywę szerszeń możecie wierzyć lub nie zapinałem do niego na hak dużą przyczepę Niewiadów z hamulcem najazdowym na podwójnej osi sama przyczepa ważyła 500 kg na którą ładowałem 2500 kg miału dobrze widzicie 2,5 tony z przyczepą 3 tony na tyle na osi gruby protektor raczej w błoto nie na śnieg i zimą śmigał aż miło a na składzie węgla nie mogli się nadziwić.Trochę nie na temat ale już się usprawiedliwiam przy takim obciążeniu chcąc nie chcąc jak auto się zagrzało to ogrzewanie czy było potrzebne czy nie musiało być załączone .


    Nie nie,nie było z tyłu tych plastyków były szybki.Wszystko było tak samo jak w przejściówce oprócz tylnych lamp, tam były takie prostokątne nie jak w Caro.

    PS.Z Warszawy do Płocka mam 115km. a na zewnątrz na minusie ... :cry:

    0
  • #29 31 Sty 2014 12:34
    marcincar77
    Poziom 13  

    Przysłoń chłodnicę przed wyjazdem i obserwuj wskaźnik temperatury 115 km to dobry odcinek na sprawdzenie auta.

    0
  • #30 31 Sty 2014 20:22
    mirosław13
    Poziom 8  

    marcincar77 napisał:
    Przysłoń chłodnicę przed wyjazdem i obserwuj wskaźnik temperatury 115 km to dobry odcinek na sprawdzenie auta.

    Masz racje,można przysłonić chłodnicę,zawszę będzie mniej wiało po niej.To w takim razie jaki to był model tego Poloneza " przejściówka " z tylnymi lampami jak w Borewiczu :?: to taka pierwsza ta przejściówka, zanim dali mu lampy od Caro, tak :?: Wychodzi na to że byliśmy użytkownikami tego samego modelu Poloneza bo też ten mój był koloru kości słoniowej i z hakiem :D tylko bez instalacji LPG. 1987 r.
    Trasę z Warszawy do Płocka pokonuję mniej więcej co dwa tygodnie już przez parę lat, do teściów, z żona i dziećmi :wink:

    Ps. Napiszę jak przyjadę,jak poszła wymiana termostatu i czy wszystko w porządku w powrotnej jeździe jest z nim.

    POZDRAWIAM :bye:

    0
  Szukaj w 5mln produktów