Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV V6 - Tempomat po zamontowaniu nie działa

artist5000 25 Jan 2014 15:30 4005 6
  • #1
    artist5000
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z dokładanym tempomatem,auto Golf IV V6 99'
    Dokupiłem części ( manetka i wiązka ) podłączyłem,zakodowałem,mam kontrolkę na liczniku po włączeniu,sprawdziłem manetkę czy sprawna,wymieniłem czujnik stopu,ale tempomat nie działa.
    W Vagu prawie wszystko ok. w blokach pomiarowych na kanale 066
    wrzuciłem logi z Polski VAG
    Golf IV V6 - Tempomat po zamontowaniu nie działa

    Golf IV V6 - Tempomat po zamontowaniu nie działa

    Wydaje mi się że tempomat nie przechwytuje prędkości auta,nie wiem czego to wina,czytałem coś o sygnale Gala i nieoryginalnym radiu a mam nieoryginalne radio.
    Jadąc autem z włączonym tempomatem i obserwując logi,prędkość pokazana jest tylko w pierwszym oknie od góry w oknie niżej KM/H już prędkości brak.
    Co mam rozkręcić żeby uruchomić tempomat?
  • #2
    sigwa18
    Level 41  
    W VW przełącznikiem aktywujesz tempomat. Żeby zaczął działać trzeba wcisnąć przycisk zwiększania prędkości na tempomacie.
  • #3
    artist5000
    Level 10  
    Instrukcję czytałem,robię wszystko według niej,sprawdzam na ostatnim biegu i powyżej 30km/h,na włączonym kierunku (gdzieś wyczytałem że jak manetka uszkodzona to może działać na włączonym kierunku)
    Wczoraj dodatkowo wyciągnąłem radio żeby sprawdzić tego Gala,ale do mojego radia Gal nie jest podłączony,więc nie powinno nic zakłócać działanie tempomatu.
  • #4
    sigwa18
    Level 41  
    Przydał by się vag com. Wtedy można wejść w silnik bloki pomiarowe nr 6 trzecie okienko. Jest tam sześć bitów dwa środkowe powinny być 00 czyli xx00xx (np 110011). Po wciśnięciu przycisków + i - powinny się zmieniać na 1.
  • #5
    artist5000
    Level 10  
    Vag Comem też to sprawdzałem,wszystko się zmienia tak jak powinno,mnie zastanawia tylko "1" w logach z Polskiego Vaga które wstawiłem:
    ___1000 - co bym nie zmienił jedynka zawsze jest a nie wiem czy powinna być
    Nie mogę odnaleźć żadnego prostego opisu pinów manetki,wydaje mi się że przez wersję silnika piny w mojej kostce na podszybiu są inaczej ułożone,tu mam opis pod mój silnik,ale bez obrazka który mówi o numeracji kabli :
    - T10e/1 blue grey
    - T10e/2 red/yellow
    - T10e/3 black/white
    - T10e/9 white
    T10 wtyczka / kolory kabli tempomatu (bez numerów)

    Wydaje mi się że tempomat nie dostaje informacji z czujnika prędkości,jakbym wiedział który pin tempomatu idzie do czujnika prędkości to bym to zamienił
    Według Autodata w moim aucie kostka w podszybiu:
    pin 2;5 wyłącznik głównego systemu utrzymania prędkości
    3;4;7 przełącznik wyboru systemu utrzymania prędkości
    oraz według Autodata przewody od kostki w podszybiu nie idą do czujnika prędkości tylko przełącznik pedału hamulca i przełącznik pedału sprzęgła
    Wydaje mi się że powinienem podłączyć jeden z przewodów tempomatu do komputera na podszybiu do Pinu 37 który odpowiada za czujnik prędkości
    Tylko nie wiem który przewód za to odpowiada
  • #6
    sigwa18
    Level 41  
    Polski vag nieraz wstawia dane odczytu z kosmosu.
  • #7
    artist5000
    Level 10  
    Tu mam dobrą opcję z instrukcji z netu:
    Golf IV V6 - Tempomat po zamontowaniu nie działa

    A tu Autodata i opis pinów
    Golf IV V6 - Tempomat po zamontowaniu nie działa

    PIN 75 i 76 - wyłącznik głównego systemu utrzymania prędkości
    PIN 57 i 38 - przełącznik wyboru systemu utrzymania prędkości

    Według instrukcji internetowej powinienem podłączyć tempomat pod PINY 1;2;3;9 a istotne dla tempomatu są piny 2;5;3;4;7

    Rozwiązałem problem tempomatu. Dzięki moderatorowi z forum VW.
    Problemem była manetka tempomatu a dokładnie jej typ.
    Jaką pierwszą zamontowałem manetkę która była oryginalnie od kierownicy wielofunkcyjnej,manetka ta miała tylko przycisk ON i OFF pozostałe przyciski w kierownicy.
    Teraz zakupiłem i założyłem manetkę która ma "wszystko" w sobie czyli ON;OFF;SET;RES
    Tempomat działa bezbłędnie.