Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik BMW M52b25tu Swap do e36, czy pasuje elektronika z silnika M50 ?

Konrad_M 25 Jan 2014 16:09 8016 5
  • #1
    Konrad_M
    Level 15  
    Witam.
    Potrzebuje porady, otóż zamierzamy z kolegą wstawić silnik M52B25tu 2x vanos z e39 170km do e36. Samochód jest przygotowany kompleksowo do driftu i nie ma w nim żadnej elektroniki (był tam wcześniej silnik od saaba).
    Nasz silnik M52B25tu to goły słupek (niema w nim nawet kolektorów), za to mamy kompletny silnik M50B25 vanos ( silnik padł - urwany tłok). Mamy zamiar z niego przełożyć kolektor dolotowy wraz z wtryskami i przepustnicą, kolektor wydechowy, koło zamachowe, wszystkie czujniki i ogólnie całą elektronikę do tego słupka M52b25tu. Czy taka operacja się uda? Jaki sterownik silnika zastosować (czy od M50 będzie się nadawać)? M50 ma jeden vanos a nasz ma dwa (i tu chyba jest problem największy) Słyszałem, że z oryginalnym sterownikiem od m52 z e39 będzie problem ten silnik uruchomić, gdyż ze sterownika trzeba zdjąć immobiliser, a po za tym sterownik musi mieć sygnał np z czujników ABS żeby ruszył.
    Co radzicie, żeby to poskładać, bo ja już się pogubiłem...
  • #2
    Konrad_M
    Level 15  
    Dowiedziałem się, że części takie jak kolektor ssący koło zamachowe sprzęgło i skrzynia pasują. Czyli części mechaniczne mogę przełożyć.
    Dowiedziałem się też że sterownik od silnika z jednym vanosem nie nadaje się do silnika z dwoma vanosami.
    Jaki sterownik był oryginalnie montowany w e39 z tym silnikiem?
    Czy prawdą jest, że sterownik musi mieć sygnał np z czujników ABS bo inaczej nie zadziała (dla mnie do dziwne ale słyszałem że tak jest, więc może ma to związek z systemem ASR)
  • Helpful post
    #3
    Piotr520
    Level 24  
    Chodzi o sygnał prędkości pojazdu.W starszych modelach jak e34 ten sygnał był brany z zegarów.W nowszych jak e39 jest brany ze sterownika ABS.Bez tego sygnału silnik normalnie odpali tylko nie będzie miał mocy jak powinien i będzie odcinał nie przy 6500obr a przy 5500obr.
  • #4
    Konrad_M
    Level 15  
    W takim razie nie będę kombinował. Zamówiony jest już silnik kompletny M50B25 bez vanosa z całą elektroniką. Jest to na elektronice bosch, czy w tej sytuacji będę musiał kompa podpinać pod zegary?? (nie ma seryjnych zegarów w tym samochodzie ale jak trzeba to założę)
    A tak na marginesie po co sterownikowi silnika sygnał prędkości pojazdu??
  • Helpful post
    #5
    saron22
    Trucks specialist
    Konrad_M wrote:
    A tak na marginesie po co sterownikowi silnika sygnał prędkości pojazdu??


    W przypadku M3E36 sygnał prędkości pojazdu był potrzebny dlatego ze już wtedy zaczynano stosować ograniczniki prędkości. Mając podłączony sygnał prędkości do ECU sterownik pozwalał na to by zakręcić silnik do odcięcia na każdym biegu prócz 6. W przypadku 6 biegu odcinał obroty na poziomie 6200 tym samym ograniczając prędkość maksymalną. W przypadku gdy nie ma podłączonego sygnału prędkości sterownik odcina obroty na każdym biegu.
  • #6
    Konrad_M
    Level 15  
    Aha rozumiem.
    Czyli włożę silnik i elektronikę, sprawdzę przy jakich obrotach odcina zapłon i jeśli będą za niskie to będę wtedy kombinował gdzie i jak podłączyć licznik do komputera aby wyłączyć zabezpieczenie.
    Nawiasem mówiąc wydaje mi się że w M50 nie powinno być tego problemu, ale zobaczymy.