Witam.
Potrzebuje porady, otóż zamierzamy z kolegą wstawić silnik M52B25tu 2x vanos z e39 170km do e36. Samochód jest przygotowany kompleksowo do driftu i nie ma w nim żadnej elektroniki (był tam wcześniej silnik od saaba).
Nasz silnik M52B25tu to goły słupek (niema w nim nawet kolektorów), za to mamy kompletny silnik M50B25 vanos ( silnik padł - urwany tłok). Mamy zamiar z niego przełożyć kolektor dolotowy wraz z wtryskami i przepustnicą, kolektor wydechowy, koło zamachowe, wszystkie czujniki i ogólnie całą elektronikę do tego słupka M52b25tu. Czy taka operacja się uda? Jaki sterownik silnika zastosować (czy od M50 będzie się nadawać)? M50 ma jeden vanos a nasz ma dwa (i tu chyba jest problem największy) Słyszałem, że z oryginalnym sterownikiem od m52 z e39 będzie problem ten silnik uruchomić, gdyż ze sterownika trzeba zdjąć immobiliser, a po za tym sterownik musi mieć sygnał np z czujników ABS żeby ruszył.
Co radzicie, żeby to poskładać, bo ja już się pogubiłem...
Potrzebuje porady, otóż zamierzamy z kolegą wstawić silnik M52B25tu 2x vanos z e39 170km do e36. Samochód jest przygotowany kompleksowo do driftu i nie ma w nim żadnej elektroniki (był tam wcześniej silnik od saaba).
Nasz silnik M52B25tu to goły słupek (niema w nim nawet kolektorów), za to mamy kompletny silnik M50B25 vanos ( silnik padł - urwany tłok). Mamy zamiar z niego przełożyć kolektor dolotowy wraz z wtryskami i przepustnicą, kolektor wydechowy, koło zamachowe, wszystkie czujniki i ogólnie całą elektronikę do tego słupka M52b25tu. Czy taka operacja się uda? Jaki sterownik silnika zastosować (czy od M50 będzie się nadawać)? M50 ma jeden vanos a nasz ma dwa (i tu chyba jest problem największy) Słyszałem, że z oryginalnym sterownikiem od m52 z e39 będzie problem ten silnik uruchomić, gdyż ze sterownika trzeba zdjąć immobiliser, a po za tym sterownik musi mieć sygnał np z czujników ABS żeby ruszył.
Co radzicie, żeby to poskładać, bo ja już się pogubiłem...