Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

307 1,6 HDI 90 KM - Ubytek płynu chłodniczego - dziwna temperatura silnika

25 Sty 2014 20:07 16095 15
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, dzisiaj rano po odpaleniu po dłuższej trasie pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, dolałem. Szukam na szybko przyczyny dlaczego tak się stało. Auto nie dymi na biało, niebiesko czy na inny przedziwny kolor podczas jazdy, tylko po odpaleniu widac biały dymek i czuc niepokojący zapach. Olej ma kolor czarny. Przy ostatnich mrozach dostrzegłem niedogrzanie silnika -między 70 a 80 stopni. Po dolaniu płynu pod wskazówke max i temperatura silnika podczas jazdy w miescie czy w trasie - coś ponad 70 stopni. Podczas postoju z włączonym silnikiem i UWAGA z włączonym ogrzewaniem na maxa spada mocno poniżej 70, gdy wyłącze ogrzewanie temperatura wzrasta. Ostatnio mam też komunikat antypollution faulty (auto bez fap). Proszę o jakieś wskazówki podpowiedzi co mu dolega, w przyszłym tygodniu oddam go do serwisu ale chce sie jakos przygotowac:P
  • Poziom 11  
    Żadnych wycieków nie ma? Jeśli nie to od tego zacznij. To raczej normalne, że jak włączysz grzanie na max to powietrze z zewnątrz (-15) schłodzi Ci nagrzewnicę. Nie jestem pewien czy dojrzysz ten "biały" dymek, bo teraz paruje z wydechu właśnie podobną parą. Tak sprawdzisz raczej ciepłe dni. W najgorszym wypadku upg
  • Poziom 9  
    W poniedziałek podłoże kartonik i zobacze czy po kilkunastu minutach widac jakiś wyciek. Biały dymek było widac juz wczesniej, jak było ciepło.
  • Poziom 35  
    A nie wywala płynu przez zbiorniczek, nie ma spalin w układzie chłodniczym?
    Bo kolor spalin to nie wszystko.
  • Poziom 11  
    Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
  • Poziom 9  
    w ogóle nie paruje, nie śmierdzi też płynem chłodniczym. ostatnio wymieniałem opornice od nagrzewnicy i nie czułem też aby w okolicach było tam mokro czy wilgotno. zozbaczymy i podjade pod diagnoze tej uszczelki.
  • Poziom 11  
    Pojedz na diagnoze spalin. Tam zobacza czy spala plyn chlodniczy.
  • Poziom 9  
    27% zanieczyszczenia pokazało w SKP, powiedział, że nie powodów do niepokoju, ale warto sprawdzic uszczelkę.
  • Poziom 11  
    A dużo ginie tego płynu?
  • Poziom 9  
    w ciągu 3 miesiecy ze zbiorniczka uszło z połowy do minimum. ostatnio dolałem do poziomu max, a teraz jest z centrymetr ponad minimum, ale nie wiem czy ma jakies znaczenie czy patrze na zimnym czy na ciepłym silniku. w przyszłym tygodniu oddaje go do serwisu niech przejrzą co jest.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Witam

    Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie nagrzewnicy spowoduje szybsze wychłodzenie płynu w obiegu i silnik nie zdąży go nagrzać. Sytuacja nie ma miejsca pod obciążeniem, czyli w czasie normalnej jazdy. Para z wydechu: normalna rzecz, którą też obserwuję po odpaleniu zimnego silnika. Powinno zniknąć po nagrzaniu silnika (to samo mam w HDi i DCi). Dziwny zapach spalin: specyfika dobrze działającego silnika HDi i to samo obserwuję w DCi, którym również jeżdżę - zapach "niedieslowski", czyli jakby octowy, nie mający w sobie parafiny typowej dla starych Diesli. Moja rada: dolej płynu i obserwuj. Obejrzyj silnik i chłodnicę, czy nie ma wycieków. Badaj olej, czy nie ma masła. No i kontroluj stan płynu co pewien czas czy nie ubywa.

    Pozdrawiam

    Krystian
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Myślałem, że nagle ginie duża ilość. Na Twoim miejscu nie szukałbym dziury w całym. To może być jakaś niezauważalna nieszczelność układu lub samego korka, może uciekać przez odpowietrznik. Ciężko coś takiego zlokalizować.
    Ogólnie benzyna czy diesel, nagrzewnica oddaje ciepło z płynu chłodniczego. Dlatego temperatura może spaść przy grzaniu wnętrza auta szczególnie w zimie.
  • Poziom 26  
    Sprawdź chłodnicę recyrkulacji spalin. Przy takim ubytku puszcza na bardzo nagrzanej.
  • Poziom 9  
    Witam jeszcze raz, dziękuje wszystkim za wskazówki i opinie. Ogólnie jest to moje pierwsze auto i dbam o nie dlatego moze panikuje:P Dzisiaj dobrze przyjrzałem się silnikowi i zauważyłem dośc mocny wyciek oleju w zaznaczonym na czerwono miejscu. Co to może oznaczac? (zdjęcie silnika nie jest moje)

    307 1,6 HDI 90 KM - Ubytek płynu chłodniczego - dziwna temperatura silnika
  • Poziom 35  
    To jest połączone z dolotem powietrza z turbo, jak jest olej to jest po pierwsze nie szczelne, a po drugie turbo musi ładnie olej grzać. Może turbo się już kończyć.
  • Poziom 9  
    Witaj, przyjrzyj się w okolicach nóg kierowcy, czy nie pojawiają się plamki od płynu chłodniczego, oznaczałoby to uszkodzenie nagrzewnicy (rozszczelniają się)

    Akurat u szwagra zwalczyłem objawy z temperaturą- też jego pierwszy samochód ;) wymieniliśmy termostat, ewentualnie sprawdź, czy się prawidłowo rozgrzewa- odpal, kontroluj temperaturę chłodnicy (ręką) oraz górną rurę wody (od termostatu tą w kształt S), po rozgrzaniu do ~85* powinna się zrobić gwałtownie gorąca (otwarcie termostatu).

    Powodzenia i pozdro!