Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1998r ciężko kręci rozrusznik

25 Jan 2014 21:16 3432 8
  • Level 16  
    Witam. Mam Renault Scenic z 1998r 2.0 benz. Podczas odpalania ciężko kręci rozrusznik był on remontowany tzn. nowe szczotki i tulejki i nowy automat. Napięcie na akumulatorze 12,9 V. Gdy odpalam samochód (zwłaszcza gdy zimny) napięcie na akumulatorze spada do 11-10,8 V- czyli akumulator chyba dobry. Natomiast gdy voltomierz podłączę w komorze sinika ( plus z alternatora, minus z bloku silnika) to podczas rozruchu spada do 8 V. Czy ktoś wie gdzie są połączenia ( wszystkie połączenia masy). Akumulator jest pod siedzeniem pasażera i tam sprawdziłem jest OK, klemy nie zaśniedziałe- również ok. Gdzieś powinno być połączenie silnika z karoserią, ale nie mogę znaleźć. Jeśli ktoś może opisać, lub zdjęcie tego miejsca będę wdzięczny. Nadmieniam, że auto niedawno kupiłem, przyszły mrozy i problem.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 21  
    Witam .Najpierw sprawdź akumulator opornicą. Najlepiej podjedź do sklepu , który zajmuje się sprzedażą akumulatorów. Podłącz( przykręć) dodatkowy przewód (tego samego przekroju),z MINUSA akumulatora do masy silnika.
  • Level 16  
    Akumulatory sprawdzałem już 3 i na wszystkich to samo, a ten akumulator ma trzy lata i miałem go od nowości w starym aucie, tam działał. Fakt, nie pomyślałem o przepięciu do silnika przewodu od akumulatora, ale dziwi mnie, że nie mogę znaleźć przewodu łączącego silnik z karoserią, bo przecież skoro jest plus do rozrusznika, to musi być również minus , a minus jest tylko na karoserii . Gdzie on może być?
  • Level 21  
    Szukaj w pobliżu akumulatora ew. leć po masie .Musi gdzieś być ,a jak nie to sam dorób po swojemu .Ja kiedyś kupiłem w sklepie z częściami od LUBLINKA czy Żuka - grosze kosztuje.
  • Level 36  
    A jak z ciągłością przewodu? Z akumulatora + powinien bezpośrednio iść na rozrusznik i alternator.
    Bo jak ma te kilka Ohm, a nie np. 0,5 Ohma to przewody trzeba będzie sprawdzić.
    Powinien być idealnie ciągły i jak najbliżej 0.
    Jaki olej w silniku? Bo mróz to olej gęstnieje. I rozrusznik musi więcej siły użyć.
  • Level 16  
    pepe150 wrote:
    A jak z ciągłością przewodu? Z akumulatora + powinien bezpośrednio iść na rozrusznik i alternator.

    I tak idzie , na moim omomierzu pokazuje 3 ohmy. ale jak zewrę przewody od omomierza, to też pokazuje 3 ohmy. Sprawdzałem zakucia przewodów i nie ma śladu "zaśniedzienia, nalotów, Itp"
    pepe150 wrote:
    Jaki olej w silniku? Bo mróz to olej gęstnieje

    Olej jest 5w40 , więc chyba dość rzadki zwłaszcza, że auto z 1998r.
    Cały czas zastanawiam się gdzie powinien być przykręcony przewód łączący karoserię z silnikiem. Cyba przewiercę dziurę, oczyszczę i zrobię nowe połączenie z silnikiem.
  • Level 21  
    Mój przewód jest dość długi .Idzie od aku ,do karoserii a stamtąd do obudowy skrzyni biegów, przykręcony pod jedną ze śrub i u ciebie powinno być coś podobnego.
    Dałeś dodatkowy przewód do masy silnika?
  • Level 16  
    Znalazłem przewód , szukałem w dolnej części silnika i skrzyni,a okazało się, że jest u góry koło pokrywy klawiatury. Był zaśniedziały, po oczyszczeniu i popsikaniu płynem do poprawienia kontaktu wszystko się unormowało , normalnie odpala i napięcie ładowania na akumulatorze wzrosło do 14,35 V. Sprawa rozwiązana.