Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TM140 New Holland Przestał działać wom kontrolka się świeci

NOWY-33 25 Sty 2014 21:18 8196 22
  • #1 25 Sty 2014 21:18
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Mam New Hollanda TM 140 i nagle przestał działać w nim wałek wom . Jak go odpalę i włączam wałek wom włącznikiem to zapala się kontrolka oznaczająca włączenie wałka wom . Ale wałek stoi w miejscu i w ogóle się niekręci po zapaleniu ciągnika.

    0 22
  • #2 27 Sty 2014 17:55
    pawelosada
    Poziom 10  

    Sprawdź bezpieczniki od WOM. Ja miałem taki przypadek że czujnik siedzenia był zwarty do masy i wybijało mi WOM. Może wydać się śmieszne ale tak było. Sprawdź również to. Może podczas jazdy po dziurach przetarła się izolacja przy czujniku i zwiera.

    2
  • #3 27 Sty 2014 17:56
    daizor
    Poziom 10  

    OK a próbowałeś zewnętrzym przyciskiem WOM sprawdzić czy reaguje wałek (chodzi o przycisk znajdujący się koło przycisków służących do podnoszenia i opuszczania tylnych ramion na zewnątrz traktora)?
    Jak zareaguje to coś jest nie tak z przyciskiem/kablami idącymi do elektrozaworu.
    Jak nie zareaguje to wtedy trzeba posprawdzać zasilanie dochodzące do elektrozaworu.
    NIe wyświetla ci żadnych błędów???

    0
  • #4 27 Sty 2014 18:24
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam kolegów i dziękuje za zainteresowanie. Izolacja na kablach jest cała i niepoprzecierana , bezpieczniki też są całe i nie palą się..

    0
  • #5 27 Sty 2014 18:26
    pawelosada
    Poziom 10  

    Więc spróbuj skalibrować, a wcześniej przepłukaj cewkę w ON

    1
  • #6 27 Sty 2014 18:34
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Kolego daizor ten model niema przycisków na błotniku. Ani niema żadnego wyświetlacza na którym by wyświetlały się kody błędów,chyba że przez kontrolkę nad żółtym włącznikiem WOM.

    0
  • #7 27 Sty 2014 18:36
    pawelosada
    Poziom 10  

    Czyli masz ubogą wersję z wskazówkowymi licznikami i skrzynią ręczną Dual-Command. W tej wersji nie wiem jak się wchodzi w kalibrację ale ten wyświetlacz położenia podnośnika wystarczy do przeprowadzenia kalibracji.

    0
  • #8 27 Sty 2014 18:49
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Kolego tylko nie wiem jak zrobić tą kalibracje . Jak byś mógł podpowiedzieć jak to zrobić bym był wdzięczny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aten czujnik z tyłu na womie to za co odpowiada ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tak to ta wersja ze wskazówkami i niema żadnego wyświetlacza.

    0
  • #9 29 Sty 2014 14:01
    wal-ker
    Poziom 32  

    Witam.
    Poniewaz Administrator odblokował mi konto moge znów coś podpowiedzieć.
    Generalnie we wszystkich Fordach i New Hollandach przy niedziałajacym wom-ie zaczynamy sprawdzac od alternatora.Alternator nie ładuje-wom nie zadziała.Na cienkim kablu, na tym najdalej od grubego po zapaleniu ciagnika musi pojawic sie 12V . Jesli nie ma to wom nie zadziała.Jest to zrobione po to by po wyłączeniu ciągnika i po zaniku napięcia ,przekaznik el. odłączył zasilanie do elektrozaworu wom-u.Zapoiega to automatycznemu startowi wom-u w momencie powtórnego uruchomienia traktora w przypadku gdy przed zgaszeniem tegoż nie wylączylismy womu wyłącznikiem.
    W drugiej kolejnosci sprawdzamy czy po włączeniu wom-u pojawia sie napiecie na wtyczce elektrozaworu wom-u. Jeżeli napiecie sie pojawia to następnie ręcznie (gwozdziem) popychamy tłoczek elektrozaworu. Jezeli startuje wom winna cewka, jeżeli nie to przy obecnym na złączce zasilaniu winna może byc tylko hydraulika(zasilanie olejem sprzegła wom-u).Jeżeli nie ma zasilania el. no to w pierwszej kolejności włącznik na panelu a potem reszta instalacji wgh.schematu.
    Kalibracji wom-u w tym ciagniku nie robimy(tylko TM 175 i 190).Czujnik z tylu ciągnika mierzy obroty womy do kompa ciagnika.
    Do testów lub żeby skonczyc prace można cienki przwód alternatora połączyc z grubym.Przekaznik dostanie wtedy zasilanie z akumulatora i wom zadziała . Uwaga! nie działa wtedy automatyczne wyłączenie wom-u i jesli zapomnimy wył. wyłacznikiem wom wystartuje w momencie uruchamiania traktora !!!. To tylko wtedy gdy alternator nie ładuje.
    Troche wiadomości tu: http://www.newholland-ford.fsl.pl/

    0
  • #10 29 Sty 2014 20:37
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam pana wal-ker posprawdzam tak jak pan napisał i dam znać co i jak . I z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie..

    Dodano po 9 [minuty]:

    Link do tamtej strony bardzo przydatny i tam tez jestem...

    0
  • #11 03 Lut 2014 16:30
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam mam pytanie skąd ściągnąć schemat do TM140 ..

    0
  • #12 03 Lut 2014 18:52
    wal-ker
    Poziom 32  

    Jaka masz skrzynie biegów w Tym ciągniku?
    Bo schematy i omieszczenie bloku elektrozaworów jest różne...

    1
  • #13 03 Lut 2014 18:57
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam skrzynia Dual Command

    0
  • #14 03 Lut 2014 19:02
    wal-ker
    Poziom 32  

    OK.
    Poszukam i zamieszcze schemat el..Powinienem mieć do Duala.

    0
  • #15 03 Lut 2014 19:08
    NOWY-33
    Poziom 9  

    OK . pomierzyłem napięcia na alternatorze i i na tym najdalszym było 14 v na sierodkowym 7 v i na ładowaniu 14,5 v

    0
  • #16 04 Lut 2014 18:17
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Kolego wal-ker czy to napięcie14Vna tym kabelku z alternatora który zasila wom po odpaleniu jest dobre czy morze za wysokie? A czy przy prawym tylnym kole w m oście jest czujnik czy on tez jest o womu?

    0
  • #17 06 Lut 2014 09:03
    wal-ker
    Poziom 32  

    Napięcie poprawne.
    Czujnik przed tylnym mostem jest czujnikiem obrotów tylnej osi.
    Na schemacie: Y 31-elektrozawór WOM-u
    S 17-włacznik WOM-u w kabinie.
    C 033 elektrozawór hamulca WOM-u
    C 041 elektrozawór włączania WOM-u
    C 042 elektrozawór blokady dyfra
    Sprawdzić czy po włączeniu WOM-u jest napięcie na C041.
    Jeżeli w trzpieniu elektrozaworu jest guziczek do popchnięcia gwoździem (w środku tej śruby mocującej cewkę), to popchnąć i zobaczyć, czy wałek wystartuje.

    1
  • #18 06 Lut 2014 16:30
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam kolegę wal-kera . Wymieniłem włącznik na nowy czujnik obrotów wałka wom też nowy .Odłączyłem przewód z elektrozaworu C041 i do kabla podłączyłem próbówkę do przewodu pomarańczowego z fioletowym paskiem i na masę to po odpaleniu ciągnika i włączeniu womu to prąd pojawia się na chwile i próbówka nie świeci ciągle tylko mruga i po chwili napięcie zanika. Za schemat dziękuje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A przy tym elektrozaworze niema żadnego guziczka żeby wcisnąć gwozdziem ..

    1
  • Pomocny post
    #19 06 Lut 2014 18:03
    wal-ker
    Poziom 32  

    Szkoda że nie da sie wcisnąc tłoczka elektrozaworu.częśc ciągników niestety nie ma takiej mozliwości.
    To że na chwile pojawia sie napiecie z przerwami to jest ok,a nawet bardzo dobrze.To tak zwany miękki start. Moduł wom-u wysyla impulsy napieciowe by wom wolno wystartował.A odłącza pózniej napięcie bo komp nie widzi że wałek wystartował.Albo hamulec womu nie zwalnia sprzegła,albo elektrozawór wlączania nie działa.Gdybys miał deske elektroniczną to wyskoczyły by błędy i było by wiadomo.
    Jak zapalasz ciągnik to wałek powinien wykonac obrót/obroty.Nawet jak nie jest wlączony wom. Jest tak?
    -Zapalic ciągnik ,nie włączac wom-u.Zdjąc wtyczke z elektozaworu hamulca wom-u.Zobaczyc czy jest w niej napięcie.Jeżeli jest a wtyczka jest zdjeta to wałek powinien sie kręcic bo jest odhamowany,a poprzez lepkość oleju bedzie sie kręcił mimo że sprzęgło nie zacisnięte.
    -Zdjąć wtyczke z elektrozaworu włączania wom-u i bezpośrednio do elektrozaworu podać 12V z akumulatora( nie ważne gdzie +/-).
    Wałek powinien sie kręcić ciut szybciej i bez poslizgu.(hamowac wałek jakąś dechą).
    -Gdyby we wtyczce hamulca nie było napięcia,to bezposrednio do elektrozaworu hamulca tez podac 12V bo może hamulec byc rozłączany napieciem a nie brakiem tegoż.Wtedy wałek powinien wystartowac .No i wtedy podłączyc napięcie do elektrozaworu włączania jak pisałem wyżej.
    To musiał bym wiedziec. W ten sposób zdiagnozujemy elektrozawory.
    A potem pomyslimy co dalej.

    0
  • #20 06 Lut 2014 18:44
    NOWY-33
    Poziom 9  

    OK posprawdzam tak jak piszesz i dam jutro odpowiedz ..

    0
  • #21 08 Lut 2014 21:57
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Witam kolegę wal -kera twoje informacje są bezcenne . Kolego posprawdzałem wszystko i okazało się ze uszkodzone są cewki elektrozaworów i przełożyłem cewkę z blokady tylnego mostu i wszystko działa . zamówiłem 2 nowe bo w jednej jest dużo wody i jak podłącze 12V to słychać ze aż się gotuje .Dziękuje za pomoc i zainteresowanie pozdrawiam .

    Dodano po 11 [minuty]:

    Kolego wal-ker mam kilka ciągników new holland TS 115 TM 140 TM190i Case Magnum 260 i powiem ze nie mam żadnej serwisówki do nich . Dało by rade coś pomyśleć o t serwisówkach.

    0
  • #23 08 Lut 2014 22:12
    NOWY-33
    Poziom 9  

    Takich kolegów jak Wal-ker trzeba nam więcej bo to oni nam pomagają i wielki szacunek dla takich ludzi...

    Dodano po 1 [minuty]:

    ok kolego .

    2