Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 kłopot z zapłonem.

lokikoki09 12 Lut 2014 11:11 12498 50
  • #31 12 Lut 2014 11:11
    jack63
    Poziom 40  

    Wawrzyniec. Dotychczas zgadzałem się z Tobą, co moglo wyglądać na "towarzystwo wzajemnej adoracji", ale teraz jestem za, a nawet przeciw. :D
    W tym co piszesz tkwi błąd logiczny: Jak zapłon może być dobrze ustawiony (czyli x mm tłoka od GMP) gdy czop walu obrócił się w przeciwwadze??? A nawet jak się obrócił niewiele, to nie ma to prawie żadnego wpływu na regulację zapłonu i iskrę. Gdy obróci się więcej, to zapłonu się na da ustawić, bo np. kabel WN wyszedłby .. pod silnikiem.
    Poza tym obracają się tylko obciążone momentem skręcającym czopy od strony sprzęgła. Strona iskrownika jest bardzo słabo obciążona a przez to nie ma momentu, który by tego skręcenia mógł dokonać. Zakładam, że nie jest to zupełny złom!

    milicjant napisał:
    W simsonie, gdzie zaznaczone są znaki wg, których ustawia się zapłon nie powinno się obracać podstawą iskrownika z prostego względu. Zmieniając pozycję podstawy iskrownika względem biegunów koła magnesowego zmienia się wartość indukowanego napięcia w momencie zapłonu. Co za tym idzie przy złym ustawieniu podstawy iskrownika płynący prąd pierwotny nie osiąga maksymalnej możliwej wartości więc generowana iskra ma mniejszą energię.
    Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale! wsk nie ma fabrycznych znaków wg, których ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu więc przedstawiony przeze mnie sposób jest poprawny.

    Widzę że zmiękłeś. Chyba przeczytałeś (?) tą serwisówkę. Jeżeli tak to opłaciło się być zwyzywanym od "małej wiedzy"...
    Jednak, pomimo prawidłowego wytłumaczenia pewnej zasady, dalej jej nie rozumiesz. :cry:
    Tylko ją zacytowałeś! Czyżby ta zasada obowiązywała tylko w Simsonach???
    Przecież to prosta zasada fizyczna. Obowiązuje wszystkich (nawet tych , którzy o niej nie wiedzą) i zawsze! A to, że mało kto zwraca na nią uwagę z producentem WSK włącznie nie umniejsza jej prawdziwości i nie zatrzymuje jej działania!
    Brak znaków jest niechlujstwem producenta lub .... skutkiem wielokrotnych wymian elementów. Ja nie pamiętam aby znaki były, ale WSK nigdy nie była moim faworytem w rankingu motocykli, więc mogłem nie zwrócić uwagi.
    Także potwierdzanie słuszności twojej metody na podstawie braku znaków jest zupełnie nielogiczne.
    Robisz coś źle nawet nie wiedząc (do teraz) dlaczego i że w ogóle źle.
    Zamiast się spierać zacznij robić to dobrze z pełną świadomością przyczyn takiego, a nie innego, działania.

  • #32 12 Lut 2014 11:23
    milicjant
    Poziom 10  

    jack63 nie po raz pierwszy pokazałeś, że nie umiesz interpretować tekst. Masz problem ze zrozumieniem prostego zdania a na jego podstawie nie umiesz wyobrazić sobie jak ten układ może wyglądać. Napisałeś, że nie potrafię myśleć, samemu pisząc bzdury, że żarówka nie zgaśnie. Zasłaniasz się wawrzyncem, który nie umiał odpowiedzieć mi na pytanie, zresztą ty tez. Co do serwisówki simsona proszę powiedz w, którym miejscu ją zacytowałem. Czepiasz się każdego zdania próbując mnie zirytować. Napisałeś, że "Robisz coś źle nawet nie wiedząc (do teraz) dlaczego i że w ogóle źle." powiedz w, którym miejscu?

  • #33 12 Lut 2014 12:26
    jack63
    Poziom 40  

    milicjant napisał:
    jack63 nie po raz pierwszy pokazałeś, że nie umiesz interpretować tekst

    Czyżbyś pisał wiersze, bo tylko one nadają się do interpretacji. :D

    Problem żarówki zostawiam "nierozwiązany". Każdy zainteresowany może sobie sprawdzić przy regulacji zapłonu czy zgaśnie. Szkoda atramentu.
    Nie zasłaniam się Wawrzyńcem, który ODPOWIEDZIAŁ ci na pytanie tylko ty nie chcesz przyjąć tej odpowiedzi do wiadomości. Trudno. :cry:
    Co do serwisówki Simsona. Popełniłem błąd(!) pisząc, że ją cytujesz. Założyłem, że ją przeczytałeś i "cytujesz własnymi słowami". Założenie okazało się błędne.:cry:
    Reszta mojej wypowiedzi pozostaje w mocy.
    Jeżeli sam nie widzisz sprzeczności logicznej w zacytowanej przeze mnie twojej wypowiedzi, to daj ją do przeczytania komuś postronnemu. Zobaczymy co ON powie???
    milicjant napisał:
    Czepiasz się każdego zdania próbując mnie zirytować. Napisałeś, że "Robisz coś źle nawet nie wiedząc (do teraz) dlaczego i że w ogóle źle." powiedz w, którym miejscu?

    Nie mam zwyczaju ani intencji nikogo irytować, choć czasem tak się dzieje. :cry:
    Pragnę aby było "po Bożemu", zgodnie ze sztuką. Chcę obalić "urban legends" wykazując ich bezsens. Walczę ze stereotypami i lenistwem umysłowym.
    Najczęściej irytacja wynika z braku świadomości błędu zirytowanego i większego zainteresowania własnymi emocjami niż logiką własnej wypowiedzi.
    I to by było na tyle tych offtopów. Ja skończyłem próby przekonania cię. KONIEC.

  • #34 12 Lut 2014 12:36
    milicjant
    Poziom 10  

    Temat zboczył na niewłaściwą drogę. Temat żarówki jest rozwiązany bo sam go rozwiązałem. Przeczytaj pytanie, które zadałem, wskaż w, którym miejscu jest na nie odpowiedź.
    Temat chyba do zamknięcia, autor nie wykazuje zainteresowania.

  • #35 12 Lut 2014 12:51
    jack63
    Poziom 40  

    Wijesz się jak wąż. Skaczesz pod dwóch tematach akcentując ten który akurat nie jest meritum. :cry:
    Ja to widzę tak: Wstyd ci się przyznać do błędu. Twoje musi być na wierzchu.
    Zero logiki. Same emocje.
    Wyłącz emocje! Włącz myślenie, choć reklamy mówią odwrotnie.
    Może Błażej się wypowie i rozsądzi jako moderator???

  • #36 12 Lut 2014 12:52
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    jack63 napisał:
    Jak zapłon może być dobrze ustawiony (czyli x mm tłoka od GMP) gdy czop walu obrócił się w przeciwwadze??? A nawet jak się obrócił niewiele, to nie ma to prawie żadnego wpływu na regulację zapłonu i iskrę. Gdy obróci się więcej, to zapłonu się na da ustawić, bo np. kabel WN wyszedłby .. pod silnikiem

    Fakt, w tym masz rację, nie mam już dwusuwa ponad ćwierć wieku, pomyliłem, natomiast zdarzyło ni się robić z WSKami (w swoim czasie) gdzie takie obrócenie półośki od strony koła magnesowego nastąpiło (od strony kosza sprzęgłowego nie miałoby najmniejszego znaczenia), dlaczego nie wiem, może od palenia "na pych".

  • #37 12 Lut 2014 12:55
    milicjant
    Poziom 10  

    jack63 napisał:
    Ja to widzę tak: Wstyd ci się przyznać do błędu. Twoje musi być na wierzchu.

    Zapytam po raz kolejny w, którym miejscu popełniłem błąd? Tak sie składa,że to ty nie wykazałeś się logicznym myśleniem.

  • #38 12 Lut 2014 13:17
    jack63
    Poziom 40  

    Wawrzyniec napisał:
    natomiast zdarzyło ni się robić z WSKami (w swoim czasie) gdzie takie obrócenie półośki od strony koła magnesowego nastąpiło (od strony kosza sprzęgłowego nie miałoby najmniejszego znaczenia), dlaczego nie wiem, może od palenia "na pych".

    Nie koniecznie. Sam byłem świadkiem CIĄGŁEGO ocierania poluźnionych magnesów koła magnesowego o cewki. WSK jechała!!! Tylko "panie taka słaba coś jest" ... Dlatego pisałem o złomie.
    Bardzo proszę nie pisz:
    Wawrzyniec napisał:
    obrócenie półośki

    W WSK nie ma OSI poza kołami. W silniku są wałki (wały, ale to gorzej brzmi :D).
    Poczytaj o "subtelnej" różnicy między osią a wałem i "nie grzesz więcej". :D

  • #39 12 Lut 2014 13:51
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    jack63 napisał:
    obrócenie półośki

    Nieistotne jak nazwane jeżeli wiadomo o co chodzi, ale ok, chociaż wałek wału też głupio brzmi.

  • #40 12 Lut 2014 15:02
    jack63
    Poziom 40  

    Wawrzyniec napisał:
    Nieistotne jak nazwane jeżeli wiadomo o co chodzi

    A czytając skąd wiesz o co na prawdę chodzi piszącemu???
    Zakładasz, że o to samo co Tobie. Jednak Ty nie jesteś nim!
    Ile było już rzucania wyzwiskami i posądzania o głupotę itp.itd z powodu wzajemnego niezrozumienia. Słyszałeś o wieży Babel???
    Lekceważenie zasad prowadzi na manowce.
    Nie daj się ogłupić marketingowcom. On "królują" w zmianie znaczenia słów. Nawet bardzo starych i wydawało by się jednoznacznych. Jest to metoda na oszustwo w białych rękawiczkach. Przykład:
    Co to jest herbata? Każdy wie. Napar z liści krzewu herbacianego.
    Co to jest herbatka? Logika języka mówi: mała herbata, zdrobnienie od herbata.
    A tu zdrada. Idź do sklepu i zobacz co kupisz prosząc o "herbatkę" ???

  • #42 13 Lut 2014 08:14
    jack63
    Poziom 40  

    Nie wiem po co te strony tytułowe, ale dzięki za włożoną pracę. :D
    Czyli jednak coś jest napisane o znakach ustawczych. Więc zasada stałego położenia podstawy iskrownika obowiązuje.
    Jednak w tej instrukcji nie jest to jasno napisane. Mało tego nie jest wyraźnie napisane aby tą podstawą NIE ruszać. Wręcz przeciwnie. Wg. autora poruszyć trzeba (!) ale ....tak aby znaki się zgadzały! Pokręcony ten opis do potęgi. :cry: Może wprowadzać w błąd !
    W serwisówce Simsona jest napisane wyraźnie że podstawa ma być "na znakach" i nie należy tego położenia zmieniać. Jest do tego zalecenia uzasadnienie (max prąd pierwotny - jak z resztą pisał milicjant!) i sposób jak poradzić sobie w sytuacji gdy znaków nie ma.
    A potem jest opis jak zapłon regulować poprzez zmianę przerwy na przerywaczu.
    Niemcy, choć to była NRD(też komuchy niby), byli bardziej solidni w opisach. Polacy jak zwykle ... czyli byle jak. :cry:
    Może tym opisem podpowiedziałem milicjant gdzie popełnia błąd. Muszę przyznać, że nie ponosi za swój błąd całej winy. Jednak jak ktoś wdaje się w dyskusje musi myśleć i argumentować logicznie! W przeciwnym razie kończy się na obrażaniu lub insynuacjach. :cry:

  • #43 13 Lut 2014 08:34
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Strony tytułowe bo.. nie chciało mi się pisać z czego to pochodzi. Sposób sprawdzania "na żarówkę" z myślą o milicjancie. A opisane w oficjalnej książce technicznej z okresu świetności tego motocykla. Jeżeli chodzi o szczelinę na przerywaczu i wyprzedzenie zapłonu to ile tematów o WSK to każdy pisze co innego, więc to może się przydać.

  • #44 13 Lut 2014 08:57
    jack63
    Poziom 40  

    Wawrzyniec napisał:
    Strony tytułowe bo.. nie chciało mi się pisać z czego to pochodzi.

    Tak myślałem. :D Oj lenistwo. :D
    Wawrzyniec napisał:
    Sposób sprawdzania "na żarówkę" z myślą o milicjancie.

    Nie wiem czy to go przekona. Chyba się obraził. :cry:
    Wawrzyniec napisał:
    Jeżeli chodzi o szczelinę na przerywaczu i wyprzedzenie zapłonu to ile tematów o WSK to każdy pisze co innego, więc to może się przydać.

    Jak napisałem wyżej. Autor namieszał. MA byc tak jak napisałem ja na podstawie serwisówki do Simsona i... logiki.
    Jak ktoś nie rozumie po polsku i nie ma wiary, choć w kwestiach technicznych wiara jest nie na miejscu, to niech robi jak chce. Jego sprawa i gajowego. Tylko niech potem nie jeczy na forum, że coś jest nie tak i np. iskra mu się ZGUBIŁA. Ja przekornie pytam co się stało? Do rowu ci wpadła czy co??? To szukaj jej tam jak myśleć nie potrafisz.

  • #45 13 Lut 2014 09:45
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    jack63 napisał:
    Jak napisałem wyżej. Autor namieszał

    Ja myślę że mnie nie zrozumiałeś. Mi chodziło o to że przerwa powinna być w granicach 0.2 - 0.3 mm, a tłok opuszczony o 3mm. Oczywiście orientacyjnie. Nie są to sztywne granice, ale też nie np (0.05mm lub 10mm) na przerywaczu. Myślę że w tym przypadku chodzi o trwałość styków (platynek). Powinny się zwierać w czasie kiedy w cewce nie indukuje się napięcie, aby w momencie zwierania nie płynął przez nie prąd, ewentualnie był możliwie mały. Co do tych 3mm przed GMP też nie jest to takie krytyczne bo czy to będzie 2 czy 4mm to aż tak wielkiej różnicy nie będzie

  • #46 13 Lut 2014 09:58
    bartosz789
    Poziom 30  

    Wawrzyniec napisał:
    czy to będzie 2 czy 4mm to aż tak wielkiej różnicy nie będzie

    Zależy o jakim przebiegu mowa...

  • #47 13 Lut 2014 10:49
    jack63
    Poziom 40  

    Wawrzyniec napisał:
    Myślę że w tym przypadku chodzi o trwałość styków (platynek). Powinny się zwierać w czasie kiedy w cewce nie indukuje się napięcie, aby w momencie zwierania nie płynął przez nie prąd, ewentualnie był możliwie mały.

    Nie widzę związku z trwałością styków. Styki wypalają się przy każdym rozwarciu, bo zapala się łuk - jest iskrzenie . Po to jest kondensator (między innymi). Przy zwieraniu nie ma takich problemów. Bardziej chodzi o dynamikę układu krzywka, przerywacz i sprężyna przerywacza.
    Zbyt duża przerwa powodowała by mocne uderzenia styków o siebie, bo przerywacz mógłby się rozpędzić, co samo w sobie nie jest korzystne. Mało tego sprężystość układu powoduje podskakiwanie przerywacza. Drganie gasnące. Chodzi o to aby podskakiwał jak najmniej (ma być potulny a nie knąbrny ! :D) bo to skraca czas przepływu prądu pierwotnego (stały kąt zwarcia) a przez to ilość energii zmagazynowanej w indukcyjności cewki pierwotnej i problemy przy dużych RPM.
    bartosz789 napisał:
    Wawrzyniec napisał:
    czy to będzie 2 czy 4mm to aż tak wielkiej różnicy nie będzie
    Zależy o jakim przebiegu mowa...

    A co ma przebieg (czego?) do tolerancji punktu zapłonu??? Wytłumacz się!

  • #48 13 Lut 2014 11:53
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    jack63 napisał:
    to skraca czas przepływu prądu pierwotnego (stały kąt zwarcia) a przez to ilość energii zmagazynowanej w indukcyjności cewki pierwotnej i problemy przy dużych RPM.

    Gdyby były tylko 2 magnesy to miałbyś rację, ale ich jest więcej. Myślisz że kolejne przejścia magnesów nad cewką mimo zmiany biegunowości zwiększają ilość energii zmagazynowanej w cewce? Jesteś tego pewny?

  • #49 13 Lut 2014 18:15
    zeimp
    Moderator Samochody

    Moderowany przez zeimp:

    Panowie, albo w tym temacie zapanuje zgoda i zaczniecie pisać technicznie i wyjaśniać sobie również językiem technicznym, albo porozdaję ostrzeżenia, lub nawet poblokuję możliwość wypowiadannia się na forum w celu ochłonięcia! Dla przypomnienia wszystkim:

    Regulamin


    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich

  • #50 16 Lut 2014 18:15
    lokikoki09
    Poziom 6  

    Zamykam temat .

  • #51 16 Lip 2014 22:44
    Kryst62
    Poziom 2  

    a ja ustawiam na papierek i tez dziala:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME