Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II - falowanie obrotów

sako614 25 Sty 2014 23:17 7209 15
  • #1 25 Sty 2014 23:17
    sako614
    Poziom 5  

    Witam serdecznie wszystkich i bardzo proszę o diagnozę odnośnie mojej Laguny 1.8 rok 2001. Problemem jest falowanie obrotów w zakresie 1200-1800 gdy w czasie jazdy wysprzęglam lub daję na luz. Nadmieniam, że gdy auto zatrzymam obroty powoli spadają i utrzymują się na właściwym poziomie. Dodaję że przepustnica była już czyszczona przez mechanika jednak nic nie pomogło. Wpięcie pod komputer nie wykazuje żadnych błędów. Bardzo proszę o wszelkie sugestie dotyczące zdiagnozowania usterki.

  • #2 27 Sty 2014 19:59
    grzeshejniak
    Poziom 11  

    Sprawdz szczelnosc układu dolotowego czy nie łapie lewyego powietrza bo to najczęstsza wada.

  • #3 27 Sty 2014 20:05
    Konrad_M
    Poziom 15  

    Kiedyś miałem podobny problem w BMW pomogło czyszczenie silniczka krokowego odpowiadającego za utrzymanie obrotów biegu jałowego.
    Nie wiem czy w Lagunie jest podobne rozwiązanie ale chyba tak.
    Z resztą jak napisał przedmówca to szczelność układu dolotowego też warto sprawdzić.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Nie wiem, nie umiem, nie znam się, nie wypowiadam się, taka rada dla Ciebie. Zastosuj ją zanim napiszesz znów jakąś głupotę...

  • #4 27 Sty 2014 21:10
    sako614
    Poziom 5  

    Witam ponownie. W dniu dzisiejszym byłem u kolejnego mechanika, który stwierdził, że przepustnica jest w 100% sprawna. Jego diagnoza brzmi "łapie lewe powietrze". Jednak z braku czasu nie był w stanie w dniu dzisiejszym ustalić nieszczelności. Kolejna wizyta prawdopodobnie w dniu jutrzejszym. Zobaczymy co dzień przyniesie.
    Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, czy jest możliwym aby łapał lewe powietrze tylko w czasie jazdy ? Nadmieniam, że na postoju pracuje na wolnych obrotach prawidłowo i obrotomierz nie faluje.

  • #5 27 Sty 2014 22:06
    Damianevo
    Poziom 6  

    jak bys chcial sobie samemu sprawdzic szczelnosc mozesz to zrobic w prosty sposob a mianowicie wez sobie placka do tapicerek i pryskaj nim w okolicy podcisnien przepustnicy itp jesli obroty zaczna sie podwyzszac to znaczy ze tam gdzie pryskasz jest nieszczelnosc

  • #6 28 Sty 2014 14:04
    grzeshejniak
    Poziom 11  

    Najlepiej sprawdzic jakims sirodkiem do czyszczenia pszepustnic na bazie rozpuszcalnika. i nalezy pryskac dane elementy. najczeciej łapie lewe powietrzena origach pszepustnicy. jak auto pszygasnie to w tym miejscu jest przeciek

  • #7 28 Sty 2014 20:07
    sako614
    Poziom 5  

    I znowu nic. W warsztacie tak jak sugerowaliście mechanik pryskał jakimś środkiem po układzie dolotowym i przepustnicy, jednak nie zdołał ustalić miejsca nieszczelności. Rozłożył ręce i zasugerował ponownie podpięcie pod komputer. Twierdził również, że może przez odmę dostaje się to lewe powietrze. Już mi sił brakuje. Być może pozostaje tylko wizyta w autoryzowanym servisie, jednak może kosztować to majątek.

  • #8 28 Sty 2014 20:22
    Konrad_M
    Poziom 15  

    Masz instalację gazową w tym samochodzie?

  • #9 29 Sty 2014 13:46
    sako614
    Poziom 5  

    Tak. Jest zamontowana instalacja gazowa. Byłem również u "gazownika", po sprawdzeniu z instalacją gazową wszystko o.k. Nadmieniam, że falowanie obrotów występuje na gazie jak również benzynie.

  • #10 29 Sty 2014 17:40
    grzeshejniak
    Poziom 11  

    Sprawdz jeszcze układ wydechowy do jak bedzie nieszczelny to tez moga obroty falowac.

  • #11 19 Lut 2014 21:56
    sako614
    Poziom 5  

    Witam ponownie. Nie pisałem na forum, gdyż przez kilkanaście dni byłem w rozjazdach. Po powrocie do domu udałem się ponownie z moją Laguną do czwartego już mechanika. Auto stało kilka dni w warsztacie, jednak po raz kolejny nie udało się ustalić przyczyny falowania obrotów. Mechanik rozłożył ręce mówiąc, że nie ma pojęcia co może być przyczyną usterki. Polecił kolejny warsztat twierdząc, że być może to wina źle ustawionego rozrządu. Nadmieniam, że jesienią ubiegłego roku zmieniany był rozrząd wraz z osprzętem. Jak myślicie, czy faktycznie przyczyną falowania obrotów może być źle wykonana wymiana paska rozrządu ?

  • #12 19 Lut 2014 22:04
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    sako614 napisał:
    Problemem jest falowanie obrotów w zakresie 1200-1800 gdy w czasie jazdy wysprzęglam lub daję na luz

    Sam sobie jesteś winien, w takim przypadku, bo ecu ma inne sterowanie w zależności od tego czy stoisz czy jedziesz.
    Elektryk francuzów to wie.
    Lewe powietrze mierzysz wakuometrem - jak byś nie wiedział, ale takowego nie ma skoro na postoju nic nie faluje.
    Zresztą sam wtrysk gazu zmienia waku w kolektorze .

  • #13 19 Lut 2014 23:42
    sako614
    Poziom 5  

    Dzięki "spocona_pacha" jak widzisz nie trafiłem jeszcze na fachowca od francuzów! Czyli jaką usterkę obstawiasz ? Ja osobiście jestem laikiem w tych sprawach więc przynajmniej wskaż na co ma zwracać uwagę kolejny mechanik.

  • #14 20 Lut 2014 11:07
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    sako614 napisał:
    na co ma zwracać uwagę kolejny mechanik.

    A skąd , jak nie to niech nie grzebie w lagunie bo potem będziesz psioczył ze się wszystko psuje.

    Albo się zna albo nie. Tak jak meśka volva czy bmw każdy nie obskoczy ze szczęśliwym finałem, tak samo jest z francuzami.

    A nie masz przypadkiem problemu z dłuższym kręceniem na ciepłym silniku po jeździe na gazie? Czy odpala od strzała?

  • #15 20 Lut 2014 20:23
    sako614
    Poziom 5  

    Jak na razie nie było problemów z rozruchem na zimnym czy też ciepłym silniku. Na przyszły tydzień jestem umówiony z kolejnym mechanikiem. Podobno specjalistą od francuzów. Wstępnie przypuszcza, że awaria jest spowodowana źle ustawionym rozrządem.

  • #16 09 Mar 2014 20:33
    sako614
    Poziom 5  

    Witam ponownie po dłuższej przerwie. Autko w końcu naprawione. Jak stwierdził mechanik źle był ustawiony rozrząd po ostatniej wymianie paska. Po regulacji pracuje na razie bez zarzutu. Dziękuję wszystkim za wszelką pomoc okazaną w ustaleniu przyczyny usterki. Temat uważam za zamknięty.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME