Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kierownica Logitech z transmiterem RC

dordelus 26 Jan 2014 08:49 966 3
  • #1
    dordelus
    Level 2  
    Witam,

    Naszedł mnie pomysł przerobienia kierownicy PC na transmiter RC w celu sterowania samochodem 1:10. Na jednym z zagranicznych forów znalazłem magika, który przeszczepił elektronikę z aparatury pistoletowej Spektrum DX3 do kierownicy Logitech WingMan. Czy ktoś może kiedyś dokonywał czegoś takiego?
    Może ktoś wie, jak to zrobić? Nie ukrywam, że orłem z elektroniki to nie jestem...

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie :)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    zackass1
    Level 16  
    We wszystkich kierownicach jakie rozbierałem siedziały potencjometry, także o ile regulacja w nadajniku do modelu też jest zrealizowana na potencjometrach to masz dwie opcje:
    1. Potencjometry mają taką samą charakterystykę i opór - przelutowujesz wyprowadzenia z pota aparatury do kierownicy
    2. Mają różne wartości - montujesz w kierownicy potencjometry o takich parametrach jak w nadajniku i dalej jak w pkt.1

    Jak zmiana parametrów jest realizowana na enkoderze albo hallotronie to już mądrzejsi muszą się wypowiedzieć.
  • #3
    dordelus
    Level 2  
    Dziękuję za zainteresowanie :)
    Będę musiał posprawdzać jaka kierownica ma jaki potencjometr i wybrać taką, która będzie pasowała pod aparaturę Spektrum DX3.
    Zastanawia mnie również jak się zabrać za kwestię pedałów, szczególnie, że wa aparaturze wsteczny jest zarazem hamulcem.
    Może znajdzie się tu ktoś, komu się to udało?

    Pozdrawiam

    zackass1 wrote:
    We wszystkich kierownicach jakie rozbierałem siedziały potencjometry, także o ile regulacja w nadajniku do modelu też jest zrealizowana na potencjometrach to masz dwie opcje:
    1. Potencjometry mają taką samą charakterystykę i opór - przelutowujesz wyprowadzenia z pota aparatury do kierownicy
    2. Mają różne wartości - montujesz w kierownicy potencjometry o takich parametrach jak w nadajniku i dalej jak w pkt.1

    Jak zmiana parametrów jest realizowana na enkoderze albo hallotronie to już mądrzejsi muszą się wypowiedzieć.
  • #4
    zackass1
    Level 16  
    Nie wiem jak w logitechu ale w bardzo kiepskich kierownicach też się spotkałem z tym. Hamulec i gaz miały szeregowo spięte potencjometry i były połączone jako jeden kanał. Działało to tak jak mówisz, hamulec był też wstecznym. Jednak takie rozwiązanie nie pozwala chyba wykorzystać możliwości modelu rc chyba nie dałoby się wtedy driftować, bo zamiast przyblokować oś samochód by zwalniał. Ale to tylko moje gdybanie bo nie miałem do czynienia z modelami rc.