Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford galaxy 1.9tdi brak napiecia

sps804 26 Jan 2014 12:24 2109 10
  • #1
    sps804
    Level 9  
    Jak w temacie ford galaxy 1.9tdi ciężko odpala na mrozie postanowiłem sprawdzić świece żarowe okazało się ze 2 spalone wymieniłem wszystkie lecz problem nie ustał okazało się ze nie ma napięcia na świecach lecz po odłączeniu czujnika temperatury jest ok jest napięcie wiec wymieniłem czujnik lecz znów to samo jak jest podpięty brak napięcia a jak tyko wypnę kostkę napięcie jest i już nw co by to mogło być
  • Helpful post
    #2
    Gajo
    Level 11  
    Czym sprawdzasz owe napięcie? I czy po odpięciu kostki zapala normalnie? Nie napisałeś czy silnik jest zupełnie zimny, czy ciepły?
  • #4
    Gajo
    Level 11  
    Ok. Próbówka jak najbardziej może być. Jak mniemam vagiem się nie podłączałeś? Na moje to wina czujnika, vag to wykaże.
  • #5
    sps804
    Level 9  
    Nie nie podłaczałem się wspomne za juz załozyłem nowy czujnik
  • #6
    Gajo
    Level 11  
    Tak wiem. Nowy to nie znaczy dobry. Podaj rocznik auta. I numer fabrycznego czujnika, i tego co założyłeś też.
  • #7
    sps804
    Level 9  
    rocznik 99 moc 110koni
    stary;3146 (tylko to na nim pisze)
    nowy;30616 (chyba o ten numer chodzi)
  • #8
    Gajo
    Level 11  
    To jest opis z rocznika powyżej 2000r. Parametry powinny być takie same.

    Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C

    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić opór:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
    Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić uziemienie:
    Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
  • #9
    sps804
    Level 9  
    OK dziekuje za pomoc teraz czeka mnie zabawa z tym naprawde dzieki za pomoc
  • #11
    sps804
    Level 9  
    ale wydaje mi sie ze kat wtrysku nie ma nic wspolnego z tym ze nie ma napiecia na swiecach a problem ciezkiego odpalania znika po odpieciu czujnika temperatury