Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I - Brak ogrzewania

26 Sty 2014 14:39 8481 31
  • Poziom 7  
    Witam. Posiadam Renault Clio I 94r 1.4RT. Problem jest następujący, wymieniałem Płyn chłodniczy i po wymianie odpowietrzałem go tak długo az sie załączy wiatrak i tak robiłem pare razy. Wąż górny od chłodnicy jest gorący, temp silnika jest ok ale w środku kabiny leci letnie powietrze nawet ciepłym nie mozna go nazawc. Od czego może to być???? dodam jeszcze ze poziom płynu w zbiorniczku spada jak jest ciepły (ubywa go gdzieś) i właśnie wczoraj dolałem plynu z uszczelniaczem. a i jeszcze jedno pytanie czy ten samochód ma tylko jeden odpowietrznik w prawym gornym rogu chłodnicy czy ma moze gdzies jeszcze? Z góry dziekuje za pomoc.
  • Poziom 7  
    podejrzewam że może termostat albo nagrzewnica do wymiany.... Tylko słyszałem ze nieraz sa 2 odpowietrzniki a i dodam ze wezyk ktory idzie od zbiorniczka pod szybe raz jest ciely a raz zimny zalezy jak mu odbije
  • Poziom 13  
    Dolałeś uszczelniacz nie polecam zwłaszcza zimą zaklei ci całą nagrzewnicę jak bierze płyn to prawdopodobnie zużyta uszczelka pod głowicą . Sprawdz czy olej czysty .
  • Poziom 7  
    olej włąsnie jest czysty, nie ma żadne mazi białej ani nic.
  • Poziom 13  
    Ale uszczelka mogła się tak zużyć że albo poci się na motorze rdzawe zacieki wokół uszczelki miejscami na zewnątrz pod uszczelką albo po prostu płyn dostaje się na tłoki i wylatuje ze spalinami olej niekoniecznie musi być koloru mleko.
  • Poziom 7  
    ale jak by byla walnieta uszczelka to olej silnikowy tez by brał? wiem ze mam jakąś uszczelke walnieta bo zyga mi olej na skrzynie

    Dodano po 1 [minuty]:

    wydaje mi sie ze jak by byla uszczelka pod glowica walnieta to by tez kopcil albo sie gotował.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą spaliny do układu chłodzenia możesz powąchać czy śmierdzi spalinami ostrożnie nie oparz się .

    Dodano po 1 [minuty]:

    A swoją drogą ten wyciek oleju też sobie zrób jak nie wiesz dokładnie skąd jest to trzeba umyć silnik i poobserwować .
  • Poziom 7  
    jak bylem sprawdzic teraz i go rozgrzałem az wentylator sie załączył to waz gorny i dolny od chlodnicy byly cieple wrecz gorace a wezyk od zbiorniczka do nagrzewnicy byl leeko cieply nie duzo. a plyn jak byl goracy to smierdział ale nie umiem tego zapachu opisac. a orientujesz sie ile moze kosztowac taka wymiana uszczelki pod glowica? a i jak mam zakrecony zbiorniczek to jak odkrece odpowietrznik to nic nie leci a jak lekko odkrece zbiorniczek to leci plyn a jak dodam gazu to juz nie, puszcze gaz to poleci ostro troche i potem malo leci.
  • Poziom 20  
    Na nagrzewnicę idzie zawsze tak zwany mały obieg. Jest on niezależny od termostatu. Wymyślono taki układ po to, żeby samochód szybko się nagrzewał zimą. Dopiero gdy temperatura chłodziwa w układzie przekroczy zadaną wartość - zwykle około 85 - 90 stopni, termostat się otwiera. Wtedy dopiero płyn przechodzi przez duży obieg, czyli przez chłodnicę.

    To że wężyk do nagrzewnicy jest letni, świadczy to tym, że masz stosunkowo kiepski przepływ na małym obiegu.

    Do sprawdzenia w takim układzie masz wszystkie połączenie, przepływ na samej nagrzewnicy i powrót z niej. Jeśli uszczelniacz sypałeś to jestem prawie pewien, że uszczelnił / zatkał nie to co powinien....
  • Poziom 7  
    Czyli że musze rozebrac cala deske rozdzielcza zeby dostac sie do nagrzewnicy i sprawdzic przeplyw czy co?

    zauwazylem jeszcze ze z tego co leci powietrze do kabiny to w tych po bokach, przy drzwiach leci troszke cieplejsze powietrze a z tego po srodku zimniejsze....

    ja juz nie wiem co go moze bolec :(
  • Poziom 13  
    Jeżeli chodzi o ogrzewanie to samą nagrzewnicę możesz rozpiąć na wężach pod maską i przeczyścić zalałeś uszczelniacz bo znikał ci płyn to pogorszyło przepływ płynu przez nią co się wiąże z słabszym ogrzewaniem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Czyszczenie ewentualna wymiana nagrzewnicy nie skutkuje naprawą usterki znikającego płynu chłodniczego a to że z środkowych wlotów leci chłodniejsze powietrze może być skutkiem nieszczelności rurek doprowadzających powietrze od obudowy nagrzewnicy po rozgałęzienia na poszczególne wloty powietrza w desce rozdzielczej.
  • Poziom 20  
    marcincar77 napisał:
    Czyszczenie ewentualna wymiana nagrzewnicy nie skutkuje naprawą usterki znikającego płynu chłodniczego a to że z środkowych wlotów leci chłodniejsze powietrze może być skutkiem nieszczelności rurek doprowadzających powietrze od obudowy nagrzewnicy po rozgałęzienia na poszczególne wloty powietrza w desce rozdzielczej.


    To nie konie cznie nieszczelność, a po prostu konstrukcja. W mocim clio II cieplejsze powietrze leci np ze środkowych, a boczne grzeją nieco słabiej.

    Nagrzewnicę można próbować czyścić od strony komory silnika. Zakładasz zaciski na węże, ściągasz je z króćców nagrzewnicy i płuczesz nagrzewnicę po większym ciśnieniem.....
  • Poziom 13  
    Miałem przypadki gdzie rurki doprowadzające spadły za starości z przyłączy do wylotów bądz puściły uszczelki przy samych kratkach i były nieszczelne po prostu ze starości.
  • Poziom 10  
    W clio masz 2 węże, które idą do nagrzewnicy. Na jednym z nich powinien być odpowietrznik. Są to 2 przewody pod zbiorniczkiem wyrównawczym. ;)Odkręcasz odpowietrznik ja zawsze naciskałem parę razy na węża od chłodnicy. Brat też nie miał ogrzewania w clio okazało się że ktoś latał na wodzie, skutki były takie że wszystkie kanały wodne były zarąbane jakimś syfem...
  • Poziom 7  
    a w ktorym miejscu jest ten odpowietrznik na tym wezu do nagrzewnicy? bo zauwazyłem ze przy zamku od maski jest jakis weżyk z gumowa nakładką ale nie wiem od czego to wiec nie ruszam.
  • Poziom 10  
    no mniej wiecej tam ida koło siebie 2 przewody mniej wiecej takiej samej średnicy. Na jednym z nich tym bliżej zbiorniczka wyrównawczego z tego co pamiwetam jest takie małe pokrętełko.
  • Poziom 7  
    No to zobacze ale wydaje mi sie ze tam nic nie bylo i ze byl tylko jeden wezyk.
  • Poziom 10  
    http://marekxyz.w.interia.pl/clio.jpg powinno to tak wyglądać, w moim clio tego nie bylo. Samo się odpowietrzało. Natomiast w brata clio już jest;) Spróbuj i poszukaj jak nie bd mógl znaleźć daj zdięcie tych węży ;)
  • Poziom 7  
    No ja nie mam takiego czegos.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    a zdjecie moge ci wyslac jutro po 17 na pw. i jeden mechanik mi powiedzial ze jak mi plynu ubywa a nie widac wycieku to moze byc waz do nagrzewnicy gdzies uszkodzony i tego nie bedzie widac i ze niby dlatego mi niedogrzewa w srodku. to moze byc prawda?

    Dodano po 0 [sekundy]:

    a zdjecie moge ci wyslac jutro po 17 na pw. i jeden mechanik mi powiedzial ze jak mi plynu ubywa a nie widac wycieku to moze byc waz do nagrzewnicy gdzies uszkodzony i tego nie bedzie widac i ze niby dlatego mi niedogrzewa w srodku. to moze byc prawda?
  • Poziom 2  
    Sprawdz obydwa przewody od nagrzewnicy czy sa cieple jak tak to zamulona jest nagrzewnica,osatecznie pompa wody morze miec slaba wydajnosc

    Dodano po 2 [minuty]:

    Prubowales na wysokich obrotach czy grzeje
  • Poziom 7  
    Tam z tego co widzialem to jest jeden waz do nagrzewnicy i on jest raz letni a raz goracy i na wysokich obrotach tez chlodem daje po glowie.
  • Poziom 2  
    Wtam musza byc dwa wejscie i wyjscie bo inaczej niebylo by obiegu ja stawiam na nagrzewnice ze jest zamulona nagrzewnica nowa kosztuje ok 100zl sam mozesz ja wymienic i problem zginiedaj znac jak zrobisz
  • Poziom 20  
    Kolego - poszukaj sobie sam naprawiam renault clio I i do dzieła. Wsypując uszczelniacz utkało Ci się w nagrzewnicy i po temacie. Pewnie wsypałeś go na zimnym silniku, czyli latał tylko po małym obiegu, a jakbyś wsypał przy otwartym termostacie miałoby to jeszcze szanse nie uszkodzić ci małego obiegu.

    Teraz masz cały układ do płukania i odmulania a nagrzewnica do mycia pod dużym ciśnieniem lub do wymiany.

    Czeka Cie zabawa w rozbieranie kokpitu... Jedyne co mogę zasugerować to znajdź sobie ciepły garaż do tego i daj autu się ogrzać najpierw
  • Poziom 7  
    Uszczelnoacz wsypalem na rozgrzanym silniku i nawet przed wsypaniem uszczelniacza lecialo chlodne powietrze wiec watpie ze to wina przez uszczelniacz. A plyn jak znikal tak znika na rozgrzanym silniku a wycieku nie widac nigdzie.
  • Poziom 13  
    Wycieki drobne sprawdza się na zimnym motorze a odnośnie znikającego płynu jeżeli na pewno nie ma wycieków odsyłam cię do początku twojego forum ja nadal sugeruje że walnięta uszczelka pod głowicą.
  • Poziom 7  
    Ale nie mialby zadnych objawow walnietej uszczelki? Kompletnie nic?
  • Poziom 13  
    Masz objaw zjada ci płyn i wycieki oleju na motorze czego jeszcze ci trzeba w pewnym momencie przestanie nawet odpalać , dla przykładu fiat cinquecento 900 żadnych ale to żadnych objawów padniętej uszczelki normalna eksploatacja środek lata samochód zgasiłem i już ponownie nie zapalił wymiana uszczelki pod głowicą i auto znów śmigało.
  • Poziom 20  
    Zgadzam sie z przedmówcą. Skoro nie ma wycieku, a płyn ginie, to już go powoli po prostu silnik "przepala". Nie dymi Ci na biało? No cóż - jeszcze płyn znika w małych porcjach, więc nie widzisz pary wodnej.

    W jakim stanie masz kolego termostat tak w ogóle? Rozumiem, że wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperaturę pracy, a ogrzewania niet.
    Mozesz jeszcze za pomocą dwóch węzy biegnących do nagrzewnicy po prostu spróbować przepchnąć np wodę i zrobić w ten sposób test, jak dużo siły potrzeba, żeby przepływ przez nagrzewnicę był sensowny.

    A jak sam mieszalnimk powietrza? Sprawny. Tam chyba jest sterowanie linkami jeszcze, wiec moze zerwana linka jest po prostu z jakiegoś plastikowego zaczepu i nie możesz przez to przestawić klapy mieszalnika.