Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa c 1.7 di - pali bezpiecznik pompy oraz poszukiwania pompy zewnętrznej

OMMMM 26 Jan 2014 17:22 8334 18
Relpol
  • #1
    OMMMM
    Level 19  
    Witam korsinka zawiodła dziś, więc tak zapalił silnik przejechałem kilka kilometrów i silnik zgasł doszedłem do spalonego bezpiecznika od pompy 20A jak zmieniłem starczyło na około kilometr zmieniłem ponownie na 30A przejechałem kawałek i silnik zaczoł przerywać następnie zgasł ale bezpiecznika nie spaliło. Podejrzewam ze padła elektryczna pompa paliwa jednak w mojej corsie nie mam jej pod siedzeniem w baku nie mogę jej zlokalizować aby ją sprawdzić a nie chcę rozbierać połowy samochodu więc tu moje pytanie gdzie znajdę elektryczną pompkę paliwa w corsie 1.7 DI rocznik 2001 silnik isuzu.
  • Relpol
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    Nigdzie!!!!! Poprostu jej nie ma.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opis bezpiecznika " F?"
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zrób diagnostyke. Podejzany jest sterownik pompy.
  • #4
    OMMMM
    Level 19  
    Fajnie a jakieś sugestie dlaczego paliło mi bezpiecznik ?? Problem jest taki że musiałem zostawić samochód 60 kilometrów od siebie i nie mogę teraz zajrzeć skoro pompy niema to też podejrzewam sterownik postaram sie jutro go wymontować i zrobić jakieś oględziny.
  • #6
    krzychu001
    Level 16  
    U ciebie jest chyba pompa montowana na przewodach. Coś takiego,jeśli się nie mylę.opel corsa c 1.7 di - pali bezpiecznik pompy oraz poszukiwania pompy zewnętrznej
  • Relpol
  • #7
    rob4028
    Level 25  
    OMMMM wrote:
    ajnie a jakieś sugestie dlaczego paliło mi bezpiecznik??

    numer bezpiecznika?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    krzychu001 wrote:
    Coś takiego,jeśli się nie mylę.

    mylisz się.

    Dodano po 3 [minuty]:

    to schemat
  • #8
    OMMMM
    Level 19  
    Numer bezpiecznika 30 na bank.
  • #10
    krzychu001
    Level 16  
    rob4028 wrote:
    OMMMM wrote:
    ajnie a jakieś sugestie dlaczego paliło mi bezpiecznik??

    numer bezpiecznika?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    krzychu001 wrote:
    Coś takiego,jeśli się nie mylę.

    mylisz się.

    Dodano po 3 [minuty]:

    to schemat

    masz rację jest w zbiorniku.
  • #11
    OMMMM
    Level 19  
    Mogę śmiało powiedzieć że pompy w zbiorniku paliwa nie mam też myślałem że tam siedzi ale podniosłem siedzenie i pokrywkę były dwa wężyki i kostka z dwoma kabelkami, wypiołem kostkę podłączyłem żarówkę 12V i nie zaświeciła zaś wskaźnik paliwa powędrował na maxa a po odłączeniu po chwili spadł na zero.
  • #12
    rob4028
    Level 25  
    Y17DT nie ma pompy w zbiorniku ani w innym miejscu..

    Dodano po 15 [minuty]:

    Na schemacie bezpiecznik F30 zasila przekaźnik K34 i A84D1 , Y9 , A84D.
    A84D-EDU-4 i 7 pin
    Y9- zawór na pompie
    A84D -ECM-52 pin (M)
    fuelinyourblood wrote:
    Podejzany jest sterownik pompy.

    To może być prawda,ale sprawdź te przewody i jeżeli nie będzie zwarć to uwalił się EDU.
  • #13
    OMMMM
    Level 19  
    Zapytam jeszcze gdyż jak pisałem musiałem zostawić samochód daleko od siebie, gdzie znajduje się ten sterownik pompy?? OK zlokalizowałem sterownik jest z tyłu silnika będzie męka żeby go wydobyć bez kanału.
  • #14
    rob4028
    Level 25  
    OMMMM wrote:
    , gdzie znajduje się ten sterownik pompy??

    Pod pompą wtryskową,zamocowany na czterech śrubach "6",podpięty do instalacji jednym wtykiem.-czyli taki metalowy prostokąt przykręcony do bloku z jedną wtyczką...ps -od strony ściany grodziowej, na wysokości rozrusznika...uuf-wyczerpująco....?

    Dodano po 1 [minuty]:

    To są tylko cztery śruby,od góry je odkręcisz bez problemu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    rob4028 wrote:
    Na schemacie bezpiecznik F30 zasila przekaźnik K34 i A84D1 , Y9 , A84D.
    A84D-EDU-4 i 7 pin
    Y9- zawór na pompie
    A84D -ECM-52 pin (M)

    Może w tych obwodach jest jednak zwarcie????
    Po co od razu rzucać się na głęboką wodę?"
  • #15
    OMMMM
    Level 19  
    No zobaczymy z pomiarami obwodów nie będzie problemu w moim przypadku schemat bardzo prosty. Co do naprawy sterownika zobaczymy bo na zdjęciach są jakieś elementy SMD oraz podejrzewam że podzespoły są kodowane, ale jak nie będzie tam jakiejś głupiej kości z programem to damy rade.
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jezeli masz błąd P0251 smiało wyciagaj ster pompy i przelutuj go na srodku.

    Bedzie ok.
  • #17
    OMMMM
    Level 19  
    Witam ponownie, więc tak wymontowałem sterownik zdemontowałem pokrywę i szok takiej plątaniny kabli nie widziałem popalone ścieżki i podzespoły. Sterownik był już naprawiany, co prawda poprawnie bo od kupna corsy mineło 4 lata i działał jednak nie chcę go naprawiać kolejny raz. Zapadła decyzja o kupnie nowego i tutaj też przydała by się mała pomoc co polecicie całkiem nowy, regenerowany czy używkę. Znalazłem nowe w necie za 800zł z roczną gwarancją, chyba że ktoś z was ma taki na zbyciu za rozsądna kwotę.
  • #18
    fuelinyourblood
    Level 35  
    A zrobiłes diagnostyke?

    Błedy chociaz odczytałes?
  • #19
    OMMMM
    Level 19  
    Kupiłem używany komputer i corsinka zapaliła oczywiście wcześniej przelutowałem całą płytkę sterownika i uszczelniłem na porządny sylikon. Jutro jadę na diagnostykę sprawdzić czy coś jeszcze tam nie siedzi, muszę dodać że po wymianie sterownika corsa jest mocniejsza nie kopci jak fest przegazuje a wcześniej kopciła ciekawe czy spalanie spadnie jednak na spalanie nie narzekałem.