Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Galaxy 1.9tdi 1Z - kolizja przy ustawianiu rozrządu

NeOcRoN 26 Sty 2014 18:36 4032 3
  • #1 26 Sty 2014 18:36
    NeOcRoN
    Poziom 9  

    Witam.

    Mam mocno nietypowy problem.
    Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z

    Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top.
    Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów nic nie koliduje. Problem pojawia się przy ustawianiu rozrządu. To nie jest mój pierwszy rozrząd w tym tygodniu robiłem już AFN i innego 1Z i wszystko ładnie banglało. Tutaj mam nietypowy problem. Znak na kole zamachowym odnaleziony i ustawiony, 1 tłok w GMP. Zawsze przed dociśnięciem wałka rozrządu delikatnie cofam wał korbowy aby przypadkiem zawory nie trafiły w tłoki przy dociskaniu. Po dociśnięciu wałka rozrządu nie ma szans na to aby wałem korbowym najechać na znak gdyż na 4 cylindrze który też jest w GMP i zawory mają mijankę następuje kolizja tłoka z zaworami. Wałek rozrządu blokowany jest przyrządem, pompa trzpieniem. wału korbowego nie można ustawić na znaki. Wygląda to tak jakby wałek rozrządy po dociśnięciu opuszczał za bardzo zawory i na 4 cylindrze gdy następuje mijanka one są cały czas uchylone. Kombinowałem już na wszelkie metody wałkiem rozrządu w jedna i w drugą ale i tak zawsze jest kolizja. Uszczelka pod głowicą dobrana odpowiednio.
    Trochę pomierzyłem to wszystko. Przy zdjętym wałku wymiar od góry głowicy czyli od miejsca gdzie leży uszczelka pokrywy zaworowej do szklanki wynosi 37mm. Ustawiłem 1 tłok w GMP na znak na kole zamachowym i nacisnąłem na szklankę, która do oparcia o tłok ugięła się o 1.2mm. Potem cofnąłem troszke tłoki do dołu i założyłem wałek rozrządu. Ponownie zmierzyłem ile szklanaka poszła do dołu i wymiar wynosił 39mm - wałek zablokowany przyrządem krzywki na pierwszym cylindrze skierowane ku górze czyli mamy koniec suwu spręzania(na 4 cyliyndrze wymiana zaworów koniec wydechu początek ssania). Wynik jak dla mnie jest taki że założony wałek opuszcza zawory o prawie 2mm i nie ma możliwości aby tłok dotarł do GMP bo na pierwszym i 4 cylindrze zawory są non stop uchylone. Jutro będę dzwonił do firmy co robiła głowice i zapytam czy jest opcja że pomylili zawory i dali dłuższe, bo to jak dla mnie jedyne logiczne wytłumaczenie na ten moment.

    Dodam , że auto normalnie wjechało do garażu, miało problem z uszczelką był lekki przdmuch do płynu(tester CO2 ) żadnych kolizji itp. Uszczelka którą zdjąłem z silnika miała jedna kropkę, majstry od głowicy mówili że można dać taką samą bo lizneli tylko 0.12mm przy planowaniu, ale gniazda były frezowane i zawory tż się troszkę cofneły. Ja i tak dla spokojności dałem uszczelkę z dwoma otworami.

    Macie jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak ?

    0 3
  • TermoPasty.pl
  • Pomocny post
    #2 26 Sty 2014 23:09
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Wykręć swiece wtrysk i zobacz czy aby na pewno masz gmp. pózniej zrób takie samo doswiadczenie jak robisz tyle że na 2i3 tłoku ich gmp ustalisz otworem po wtrysku i sprawdz czy blokuje na mijance w 2i3 jak tak to zawory skopane. z popychaczy olej wycisnoleś???

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 27 Sty 2014 00:15
    NeOcRoN
    Poziom 9  

    Wtryski i świece wykręcone bo głowica była w remoncie.
    GMP ustalone na 100%, najpierw sprawdzony znak na kole gdy jeszcze nie było głowicy i GMP było na znaku na kole zgodne.

    Nie sprawdzałem na 2 i 3. Jak coś jutro to obadam po pracy. Myślę że głowa ponownie do zdjęcia będzie.

    0
  • #4 27 Sty 2014 15:06
    NeOcRoN
    Poziom 9  

    Temat do zamknięcia.
    Problem rozwiązany.... ja dupa i nie wycisnąłem popychaczy a za mało czasu minęło od przykręcenia wałka do momentu obrotu wałem. Żebym odczekał ze 30min pewnie by problemu nie było. Generalnie nigdy nie wyciskałem popychaczy, w ostatnim AFN dawałem nowe a w 1Z nie zdejmowałem wałka. Ale mam nauke na przyszłość. W tym silniku na próbę wycisnę wszystkie popychacze, zanuże je w oleju i odczekam trochę aby się uleżały.

    Koledze Jarcio_11 dziękuję za nakierowanie na problem.

    0