Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B - Gaśnie, dławi się, czasami szarpie

sharan9 26 Jan 2014 19:41 7014 5
Texa Poland
  • #1
    sharan9
    Level 12  
    Witam. Dziadek ma problem z Oplem Corsą B 1998r silnik 1.0 benzyna. Problem polega na tym, że auto na luzie mu gaśnie, czy podczas skręcania na sprzęgle też gaśnie. Podczas próby normalnego ruszenia auto czasami nie reaguje na gaz, jak wciśnie się gaz do samego dołu to dopiero po 3s go wyrwie do przodu. To samo na innych biegach, czuć jakby nieraz mu brakowało mocy przez 2-3s i potem łapał.
    Do tego wentylator od chłodnicy się coś nie załącza powyżej 90stopni.

    Dziadek był na diagnostyce, mówił mi, że mechanik mu mówił, że problem z obrotami, wiecej nie wiem.( to było jakiś rok temu)

    Od kwietnia 2013r zmieniliśmy uszczelkę pod klawiaturą, 2 silniczki krokowe ( po zmianie był spokój na jakieś max. 7 dni , czujnik temperatury ( wkrecany w chlodnice ) czujnik położenia wału , gaźnik był czyszczony 2 razy. Włałem kiedyś środek do czyszczenia układu paliwowego.

    Auto jak jest zimne to nie zgaśnie, a jak pojeździ chwilę to szlak chce mnie trafić za przeproszeniem.
    Teraz w zimie przy mrozach gaśnie w porównianiu do lata bardzo bardzo rzadko.

    Płynu chłodniczego ubywa, następny mechanik twierdzi, że możliwe jest, że uszczelka pod głowicą do zmiany. Co inny to inna diagnoza.
    Panowie doradźcie mi co możnaby jeszcze zrobić. Dzięki
  • Texa Poland
  • #2
    rob4028
    Level 25  
    sharan9 wrote:
    gaźnik był czyszczony 2 razy.

    Tam nie ma gaźnika.
    Diagnostyka ? Kody błędów, parametry pracy silnika,adaptacja ?
  • Texa Poland
  • #4
    rob4028
    Level 25  
    Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby.
    przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd

    Dodano po 14 [minuty]:

    Tutaj masz kompletną listę danych:



    T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    11,0 ... 13,5 V
    Rozruch silnika
    powyżej 8,0 V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, zimny
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    12,0 ... 15,0 V
    Dotyczy zacisków:
    7, 17 (X58)

    T002 Wyświetlacz testera Sygnał urządzenia unieruchamiająceg
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Odebrane
    Dotyczy zacisków:
    12, 36 (X58)

    T003 Wyświetlacz testera Urządzenie unieruchamiające
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Wskazówka:

    Gdy funkcja blokady rozruchu w module sterującym silnika nie jest zaprogramowana, wtedy tester diagnostyczny wyświetla INAKTIV.
    Aktywny
    Dotyczy zacisków:
    12, 36 (X58)

    T004 Wyświetlacz testera Prędkość silnika
    Rozruch silnika
    powyżej 60 obr/min
    Dotyczy zacisków:
    9, 22, 32 (X57)

    T005 Wyświetlacz testera Przekaźnik pompy paliwa
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Nieaktywne 12V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Aktywne 0V
    Dotyczy zacisków:
    3 (X58)

    T006 Wyświetlacz testera TPS sygnał (potencjometr przepustnicy)
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    0,7 ... 1,0 V
    Pedał gazu przyciśnięty do oporu
    3,9 ... 4,8 V
    Dotyczy zacisków:
    1, 13, 29 (X57)

    T007 Wyświetlacz testera Kąt Przepustnicy
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    4 ... 10 °
    Pedał gazu przyciśnięty do oporu
    70 ... 80 °
    Dotyczy zacisków:
    -
    T008 Wyświetlacz testera Przełącznik biegu jałowego
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Zamknięte 0V
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    Otwarty 12V
    Pedał gazu przyciśnięty do oporu
    Otwarty 12V
    Dotyczy zacisków:
    4, 37 (X57)

    T009 Wyświetlacz testera Sym. przełącznik pełnego położenia (Symulowany)
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywny
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    Nieaktywny
    Pedał gazu przyciśnięty do oporu
    Aktywny
    Dotyczy zacisków:
    -
    T010 Wyświetlacz testera Przepływomierz powietrza
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    9,0 ... 15,0 kg/h
    1,4 ... 1,8 V
    Dotyczy zacisków:
    1, 12, 29 (X57)

    T011 Wyświetlacz testera Temperatura środka chłodzącego
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    80 ... 110 °C
    1,3 ... 0,6 V
    Dotyczy zacisków:
    1, 5 (X57)

    T012 Wyświetlacz testera Temperatura powietrza wlotowego
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    10 ... 80 °C
    3,9 ... 1,2 V
    Dotyczy zacisków:
    1, 3 (X57)

    T013 Wyświetlacz testera Typ silnika
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    3-Cylindrowy
    Dotyczy zacisków:
    -
    T014 Wyświetlacz testera Kodowanie przekładni
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Przekł. mechan.
    Dotyczy zacisków:
    25 (X58)

    T015 Wyświetlacz testera Przełącznik Park/Neutral
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    P - N 0V
    Dotyczy zacisków:
    25 (X58)

    T016 Wyświetlacz testera Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji)
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Nieaktywne 0V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywne 0V
    Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
    Wskazówka:

    Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
    Aktywne 12V
    Dotyczy zacisków:
    35 (X58)

    T017 Wyświetlacz testera Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji)
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Nieaktywne 0V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywne 0V
    Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
    Wskazówka:

    Wnętrze pojazdu powinno być ciepłe, nastawić termostat na "KALT" a przewietrzanie na pełne obciążenie;
    Sprężarka załącza się samodzielnie;
    Przy niektórych pojazdach wymagane jest krótkie dodanie gazu lub krótkie odczekanie, aż sprężarka wytworzy ciśnienie i załączy się;

    Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
    Aktywne 12V
    Dotyczy zacisków:
    21 (X58)

    T018 Wyświetlacz testera Sensor Halla
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
    Dotyczy zacisków:
    9, 23, 29 (X57)

    T019 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 1
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Ładunek
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
    Dotyczy zacisków:
    38 (X57)

    T020 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 2
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Ładunek
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
    Dotyczy zacisków:
    10 (X57)

    T021 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 3
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Ładunek
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
    Dotyczy zacisków:
    19 (X57)

    T022 Wyświetlacz testera Sygnał stukania
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Nieaktywny
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywny
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    Wskazówka:

    Niniejszy test funkcjonuje tylko wtedy, gdy pedał gazu zostanie przyciśnięty tylko jeden raz krótkoterminowo aż do oporu, a nie kilkakrotnie za koleją.
    Aktywny
    Wartość zmienia się krótkoterminowo
    Dotyczy zacisków:
    2, 11 (X57)

    T023 Wyświetlacz testera Opóźnienie spalania stukowego
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    0 °OWK
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    Wskazówka:

    Niniejszy test funkcjonuje tylko wtedy, gdy pedał gazu zostanie przyciśnięty tylko jeden raz krótkoterminowo aż do oporu, a nie kilkakrotnie za koleją.
    powyżej 0 °OWK
    Dotyczy zacisków:
    2, 11 (X57)

    T024 Wyświetlacz testera Solenoid EGR (recyrkulacja spalin)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywny
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    Wskazówka:

    Również przy dokładnym przeprowadzeniu poleceń procedury kontrolnej może się zdarzyć, że na testerze diagnostycznym nie została rozpoznana żadna zmiana sygnału.
    Nieaktywny
    Dotyczy zacisków:
    1, 14, 24, 25, 29 (X57)

    T025 Wyświetlacz testera Stosunek impulsów EGR (recyrkulacja spalin)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    0 %
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    powyżej 20 %
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    0 %
    Dotyczy zacisków:
    1, 14, 24, 25, 29 (X57)

    T026 Wyświetlacz testera Wartość rzeczywista pozycji EGR (recyrkulacja spalin)
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    0,90 ... 1,40 V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    0,90 ... 1,40 V
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    powyżej 2,0 V
    Dotyczy zacisków:
    1, 14, 24, 25, 29 (X57)

    T027 Wyświetlacz testera Zawór wentylacji zbiornika paliwa
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    0 %
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    powyżej 0 %
    Dotyczy zacisków:
    34 (X57)

    T028 Wyświetlacz testera O2 Sensor
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    50 ... 1000 mV
    Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T029 Wyświetlacz testera O2 Pętla sensora
    Silnik pracuje na biegu jałowym, zimny
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Otwarte
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Zamknięte
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    Otwarte
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T030 Wyświetlacz testera Stosunek powietrze/paliwo
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    UBOGA oraz BOGATA
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T031 Wyświetlacz testera Integrator Pętli O2
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    110 ... 145 kroki
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T032 Wyświetlacz testera O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    96 ... 160 kroki
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T033 Wyświetlacz testera O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    120 ... 138 kroki
    Dotyczy zacisków:
    8, 9, 18, 21, 30 (X57)

    T034 Wyświetlacz testera Pożądane powietrze jałowe
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    5,0 ... 12,0 kg/h
    Dotyczy zacisków:
    -
    T035 Wyświetlacz testera Rzeczywiste powietrze jałowe
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    4,5 ... 12,5 kg/h
    Dotyczy zacisków:
    26, 35 (X57)

    T036 Wyświetlacz testera Pożądane jałowe
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Wskazówka:

    Prędkość obrotowa biegu jałowego tych systemów silnikowych daje się zmienić poprzez przeprogramowanie modułów sterujących za pomocą testera diagnostycznego w kilku etapach w zakresie dozwolonych granic wyznaczonych w Ogólnym Świadectwie Homologacyjnym (ABE).
    900 obr/min
    Dotyczy zacisków:
    -
    T037 Wyświetlacz testera Sygnał obciążenia silnika
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    1,6 ... 2,8 ms
    Dotyczy zacisków:
    -
    T038 Wyświetlacz testera TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    3 ... 9 kroki
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    170 ... 200 kroki
    Dotyczy zacisków:

    T039 Wyświetlacz testera Kontrola momentu obrotowego
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Wskazówka:

    Ten parametr nie jest nadzorowany przez tester diagnostyczny, ponieważ albo odpowiednie części składowe nie zostały w danym czasie do pojazdu wmontowane albo nie jest on nadzorowany przez moduł sterujący.
    0 %
    Dotyczy zacisków:
    27 (X58)

    T040 Wyświetlacz testera Kontrola momentu obrotowego
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Wskazówka:

    Ten parametr nie jest nadzorowany przez tester diagnostyczny, ponieważ albo odpowiednie części składowe nie zostały w danym czasie do pojazdu wmontowane albo nie jest on nadzorowany przez moduł sterujący.
    Nieaktywny
    Dotyczy zacisków:
    27 (X58)

    T041 Wyświetlacz testera Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji)
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Nieaktywne 12V
    Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
    Aktywne 0V
    Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
    Wskazówka:

    Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
    Nieaktywne 12V
    Dotyczy zacisków:
    5 (X58)

    T042 Wyświetlacz testera Lampka kontrolna
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Zał 0V
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Wył 12V
    Dotyczy zacisków:
    12 (X58)

    T043 Wyświetlacz testera Prędkość impulsów silnika
    Zapłon ZAŁ
    Silnik WYŁ
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Nieaktywny
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
    AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
    Dotyczy zacisków:

    T044 Wyświetlacz testera Obliczany przepływ powietrza
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    9 ... 15 kg/h
    Dotyczy zacisków:

    T045 Wyświetlacz testera Impuls wtrysku
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nie przyciśnięty
    3,5 ... 5,0 ms
    Dotyczy zacisków:

    T046 Wyświetlacz testera Wyprzedzenie zapłonu
    Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
    Wszystkie odbiorniki wyłączone
    Pedał gazu nieco przyciśnięty
    Wskazówka:

    Kąt zapłonu jest wartością obliczaną przez moduł sterujący, na którego wielkość mają wpływ różne parametry (np. temperatura czynnika chłodzącego, temperatura powietrza zasysanego, stabilizacja prędkości obrotowej biegu jałowego). Kąt zapłonu nie może być nastawiany przez mechanika.
    0,7 ... 11 °OWK
    Dotyczy zacisków:
  • #5
    maniek2591
    Level 19  
    podmień cewkę WN i autko bedzie chodzić,czesta usterka w tych 1.0
  • #6
    krysiek277
    Level 10  
    Czytam czytam i czytam. Nic konkretnego nie pisze. Mam problem ze szarpaniem podczas jazdy na małym gazie. Corsa 1.0 Lpg/benz. przeczytałem całe forum i nie ma odpowiedzi a użytkownicy z milionami punktów i moderatorzy piszą same bzdury, najczęściej '' jedź do mechanika'' to ja pytam po co to forum???? dla Mechaników??? Z corsa byłem dwa razy podpięcie 50 zł i diagnoza....Dla mnie niema żadnej usterki... Drugi podpięcie 60 zł czyszczenie zaworu egr 50 i diagnoza ... wszystko w porządku a autem szarpie jak halny szmatą na benzynie i lpg tak samo

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam tylko że świece, cewka zmieniona na nowe i nic.