Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby.
przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd
Dodano po 14 [minuty]:
Tutaj masz kompletną listę danych:
T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
11,0 ... 13,5 V
Rozruch silnika
powyżej 8,0 V
Silnik pracuje na biegu jałowym, zimny
Wszystkie odbiorniki wyłączone
12,0 ... 15,0 V
Dotyczy zacisków:
7, 17 (X58)
T002 Wyświetlacz testera Sygnał urządzenia unieruchamiająceg
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Odebrane
Dotyczy zacisków:
12, 36 (X58)
T003 Wyświetlacz testera Urządzenie unieruchamiające
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wskazówka:
Gdy funkcja blokady rozruchu w module sterującym silnika nie jest zaprogramowana, wtedy tester diagnostyczny wyświetla INAKTIV.
Aktywny
Dotyczy zacisków:
12, 36 (X58)
T004 Wyświetlacz testera Prędkość silnika
Rozruch silnika
powyżej 60 obr/min
Dotyczy zacisków:
9, 22, 32 (X57)
T005 Wyświetlacz testera Przekaźnik pompy paliwa
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Nieaktywne 12V
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Aktywne 0V
Dotyczy zacisków:
3 (X58)
T006 Wyświetlacz testera TPS sygnał (potencjometr przepustnicy)
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
0,7 ... 1,0 V
Pedał gazu przyciśnięty do oporu
3,9 ... 4,8 V
Dotyczy zacisków:
1, 13, 29 (X57)
T007 Wyświetlacz testera Kąt Przepustnicy
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
4 ... 10 °
Pedał gazu przyciśnięty do oporu
70 ... 80 °
Dotyczy zacisków:
-
T008 Wyświetlacz testera Przełącznik biegu jałowego
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Zamknięte 0V
Pedał gazu nieco przyciśnięty
Otwarty 12V
Pedał gazu przyciśnięty do oporu
Otwarty 12V
Dotyczy zacisków:
4, 37 (X57)
T009 Wyświetlacz testera Sym. przełącznik pełnego położenia (Symulowany)
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywny
Pedał gazu nieco przyciśnięty
Nieaktywny
Pedał gazu przyciśnięty do oporu
Aktywny
Dotyczy zacisków:
-
T010 Wyświetlacz testera Przepływomierz powietrza
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
9,0 ... 15,0 kg/h
1,4 ... 1,8 V
Dotyczy zacisków:
1, 12, 29 (X57)
T011 Wyświetlacz testera Temperatura środka chłodzącego
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
80 ... 110 °C
1,3 ... 0,6 V
Dotyczy zacisków:
1, 5 (X57)
T012 Wyświetlacz testera Temperatura powietrza wlotowego
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
10 ... 80 °C
3,9 ... 1,2 V
Dotyczy zacisków:
1, 3 (X57)
T013 Wyświetlacz testera Typ silnika
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
3-Cylindrowy
Dotyczy zacisków:
-
T014 Wyświetlacz testera Kodowanie przekładni
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Przekł. mechan.
Dotyczy zacisków:
25 (X58)
T015 Wyświetlacz testera Przełącznik Park/Neutral
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
P - N 0V
Dotyczy zacisków:
25 (X58)
T016 Wyświetlacz testera Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji)
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Nieaktywne 0V
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywne 0V
Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
Wskazówka:
Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
Aktywne 12V
Dotyczy zacisków:
35 (X58)
T017 Wyświetlacz testera Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji)
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Nieaktywne 0V
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywne 0V
Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
Wskazówka:
Wnętrze pojazdu powinno być ciepłe, nastawić termostat na "KALT" a przewietrzanie na pełne obciążenie;
Sprężarka załącza się samodzielnie;
Przy niektórych pojazdach wymagane jest krótkie dodanie gazu lub krótkie odczekanie, aż sprężarka wytworzy ciśnienie i załączy się;
Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
Aktywne 12V
Dotyczy zacisków:
21 (X58)
T018 Wyświetlacz testera Sensor Halla
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
Dotyczy zacisków:
9, 23, 29 (X57)
T019 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 1
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Ładunek
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
Dotyczy zacisków:
38 (X57)
T020 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 2
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Ładunek
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
Dotyczy zacisków:
10 (X57)
T021 Wyświetlacz testera Cewka zapłonowa 3
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Ładunek
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Podnieść prędkość obrotową silnika do 1500 obr/min
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
ŁADOWANIE oraz ZAPŁON
Dotyczy zacisków:
19 (X57)
T022 Wyświetlacz testera Sygnał stukania
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Nieaktywny
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywny
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
Wskazówka:
Niniejszy test funkcjonuje tylko wtedy, gdy pedał gazu zostanie przyciśnięty tylko jeden raz krótkoterminowo aż do oporu, a nie kilkakrotnie za koleją.
Aktywny
Wartość zmienia się krótkoterminowo
Dotyczy zacisków:
2, 11 (X57)
T023 Wyświetlacz testera Opóźnienie spalania stukowego
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
0 °OWK
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
Wskazówka:
Niniejszy test funkcjonuje tylko wtedy, gdy pedał gazu zostanie przyciśnięty tylko jeden raz krótkoterminowo aż do oporu, a nie kilkakrotnie za koleją.
powyżej 0 °OWK
Dotyczy zacisków:
2, 11 (X57)
T024 Wyświetlacz testera Solenoid EGR (recyrkulacja spalin)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywny
Pedał gazu nieco przyciśnięty
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
Wskazówka:
Również przy dokładnym przeprowadzeniu poleceń procedury kontrolnej może się zdarzyć, że na testerze diagnostycznym nie została rozpoznana żadna zmiana sygnału.
Nieaktywny
Dotyczy zacisków:
1, 14, 24, 25, 29 (X57)
T025 Wyświetlacz testera Stosunek impulsów EGR (recyrkulacja spalin)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
0 %
Pedał gazu nieco przyciśnięty
powyżej 20 %
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
0 %
Dotyczy zacisków:
1, 14, 24, 25, 29 (X57)
T026 Wyświetlacz testera Wartość rzeczywista pozycji EGR (recyrkulacja spalin)
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
0,90 ... 1,40 V
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
0,90 ... 1,40 V
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
powyżej 2,0 V
Dotyczy zacisków:
1, 14, 24, 25, 29 (X57)
T027 Wyświetlacz testera Zawór wentylacji zbiornika paliwa
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
0 %
Pedał gazu nieco przyciśnięty
powyżej 0 %
Dotyczy zacisków:
34 (X57)
T028 Wyświetlacz testera O2 Sensor
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
50 ... 1000 mV
Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T029 Wyświetlacz testera O2 Pętla sensora
Silnik pracuje na biegu jałowym, zimny
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Otwarte
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Zamknięte
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
Otwarte
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T030 Wyświetlacz testera Stosunek powietrze/paliwo
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
UBOGA oraz BOGATA
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T031 Wyświetlacz testera Integrator Pętli O2
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
110 ... 145 kroki
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T032 Wyświetlacz testera O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
96 ... 160 kroki
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T033 Wyświetlacz testera O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
120 ... 138 kroki
Dotyczy zacisków:
8, 9, 18, 21, 30 (X57)
T034 Wyświetlacz testera Pożądane powietrze jałowe
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
5,0 ... 12,0 kg/h
Dotyczy zacisków:
-
T035 Wyświetlacz testera Rzeczywiste powietrze jałowe
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
4,5 ... 12,5 kg/h
Dotyczy zacisków:
26, 35 (X57)
T036 Wyświetlacz testera Pożądane jałowe
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Wskazówka:
Prędkość obrotowa biegu jałowego tych systemów silnikowych daje się zmienić poprzez przeprogramowanie modułów sterujących za pomocą testera diagnostycznego w kilku etapach w zakresie dozwolonych granic wyznaczonych w Ogólnym Świadectwie Homologacyjnym (ABE).
900 obr/min
Dotyczy zacisków:
-
T037 Wyświetlacz testera Sygnał obciążenia silnika
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
1,6 ... 2,8 ms
Dotyczy zacisków:
-
T038 Wyświetlacz testera TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
3 ... 9 kroki
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
170 ... 200 kroki
Dotyczy zacisków:
T039 Wyświetlacz testera Kontrola momentu obrotowego
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wskazówka:
Ten parametr nie jest nadzorowany przez tester diagnostyczny, ponieważ albo odpowiednie części składowe nie zostały w danym czasie do pojazdu wmontowane albo nie jest on nadzorowany przez moduł sterujący.
0 %
Dotyczy zacisków:
27 (X58)
T040 Wyświetlacz testera Kontrola momentu obrotowego
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wskazówka:
Ten parametr nie jest nadzorowany przez tester diagnostyczny, ponieważ albo odpowiednie części składowe nie zostały w danym czasie do pojazdu wmontowane albo nie jest on nadzorowany przez moduł sterujący.
Nieaktywny
Dotyczy zacisków:
27 (X58)
T041 Wyświetlacz testera Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji)
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
Nieaktywne 12V
Wyłącznik układu klimatyzacji ZAŁ
Aktywne 0V
Pedał gazu krótkotrwale przyciśnięty do oporu
Wskazówka:
Tester diagnostyczny pokazuje zawsze INAKTIV, gdy układ klimatyzacji nie jest zainstalowany.
Nieaktywne 12V
Dotyczy zacisków:
5 (X58)
T042 Wyświetlacz testera Lampka kontrolna
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Zał 0V
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Wył 12V
Dotyczy zacisków:
12 (X58)
T043 Wyświetlacz testera Prędkość impulsów silnika
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Nieaktywny
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Pedał gazu nie przyciśnięty
Tester diagnostyczny wykazuje na przemian:
AKTYWNY oraz NIEAKTYWNY
Dotyczy zacisków:
T044 Wyświetlacz testera Obliczany przepływ powietrza
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
9 ... 15 kg/h
Dotyczy zacisków:
T045 Wyświetlacz testera Impuls wtrysku
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty
3,5 ... 5,0 ms
Dotyczy zacisków:
T046 Wyświetlacz testera Wyprzedzenie zapłonu
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nieco przyciśnięty
Wskazówka:
Kąt zapłonu jest wartością obliczaną przez moduł sterujący, na którego wielkość mają wpływ różne parametry (np. temperatura czynnika chłodzącego, temperatura powietrza zasysanego, stabilizacja prędkości obrotowej biegu jałowego). Kąt zapłonu nie może być nastawiany przez mechanika.
0,7 ... 11 °OWK
Dotyczy zacisków: