Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TUR, ładowacz czołowy - wolno opada

vipszybki 26 Jan 2014 21:55 7254 4
  • #1
    vipszybki
    Level 9  
    Posiadam w C-360 3P ładowacz czołowy- TUR, rozdzielacz 3 sekcyjny(wykorzystane 2 sekcje), przepływ ok 40l/min, 2 siłowniki podnoszące ramię (jednostronnego działania) oraz 2 siłowniki euro-ramki (dwustronnego działania). Mój problem polega na tym, że wysięgnik z siłownikami jednostronnego działania zbyt wolno opada. Dorobiłem więc obejście i podłączyłem powrót oleju z rozdzielacza tura prosto do otworu bagnetu oleju w skrzyni biegów- ale praktycznie brak zauważalnej zmiany w szybkości opadania.

    W dodatku zauważyłem:



    - że w trakcie wciśnięcia dźwigni rozdzielacza na opuszczanie, kiedy wcisnę pedał sprzęgła na 2 stopień (wyłączam pompę hydrauliczną) tur opada nieco szybciej, ale wraz bez rewelacji

    - na zimnym oleju (temp. zewnętrzna poniżej 0 C) dopóki olej się nieco nie rozgrzeje kiedy wciskam OPUSZCZANIE, ramię tura bardzo powoli się PODNOSI zamiast opadać. Opada dopiero kiedy wyłączę pompę lub rozprzęgnę ją przez wciśnięcie pedału sprzęgła na 2 stopień.

    Hydraulikę podłączałem sam zgodnie z instrukcją, także "raczej" wszystko jest dobrze podłączone. Tur działa tylko wtedy gdy dźwignia wywrotu jest w pozycji maks do góry, w pozycji maks do dołu nie działa. Zasilanie do rozdzielacza jest podłączone do fabrycznego gniazda hydrauliki z tyłu ciągnika. Rozdzielacz i cały plecak świeżo po regeneracji, olej w skrzyni nowy 80W90.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł jak przyśpieszyć opadanie ramienia z siłownikami jednostronnego działania ? Bo jak oglądam filmiki na youtube z turami do c360 to inne lecą w dół "jak głupie...."
  • #2
    jarewa
    Level 31  
    80W90 jest zabójczy dla hydrauliki, pewnie tu jest problem bo to za gęsty olej.
  • #3
    vipszybki
    Level 9  
    80W90 wyczytałem z instrukcji napraw C-360, dlatego taki zastosowałem, a jaki proponujesz żeby zastosować ?
  • #4
    mtracz
    Level 29  
    Od sekcji podnoszenia tura(zaślepione korkiem miejsce na przewód do siłownika) musisz dorobić dodatkowy spływ oleju do skrzyni.
    I problem powinien zniknąć.
  • #5
    jarewa
    Level 31  
    vipszybki wrote:
    80W90 wyczytałem z instrukcji napraw C-360


    Tak taki jest zalecany ale to do normalnego osprzętu c-360 czyli kiper-przyczepy itd. Stosując taki olej zmniejsza się przepływ w rozdzielaczu w siłowniku bo one są przystosowane do hydraulicznych a nie przekładniowych.

    Ciężko polecić olej bo mniejszej lepkości może pompa słabo pompować.