Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BASCOM edycja programu termostatu

krychu0505 26 Sty 2014 22:19 2523 19
  • #1 26 Sty 2014 22:19
    krychu0505
    Poziom 20  

Witam chcę zbudować termostat który sterował by silniczkiem który ma za zadanie odkręcać lub zakręcać grzejnik. Jestem początkujący i nie wiem czy to dobre rozwiązanie :D ponieważ najlepszy był by silniczek krokowy ale posiadam zwykły 12v z dość silną przekładnią i pomyślałem żeby go w ten sposób wykorzystać gdyż mam trudne dojście do odkręcania swego grzejnika ;)
    Jako iż jestem początkujący postanowiłem poszukać bazy do tego rozwiązania znalazłem prosty układzik termostatu z tej stronki: http://mirley.firlej.org/trawiarka_plytek
    Zbudowałem sobie układzik w symulatorku no i zacząłem kombinować. Zedytowałem program w taki sposób aby sterował przekaźnikami lecz niestety coś jest nie tak ponieważ układ resetuję się co kilka sekund i nie pokazuje aktualnej temperatury. Moim zdaniem coś jest z komendą wait gdyż jeśli ustawię 100ms przekaźniki nie uruchamiają się a układ mierzący temperaturę działa poprawnie. poniżej fragment kodu Moje pytanie brzmi czy kod jest poprawny wobec odnośników.

Code:
    '***********************************************

'*****************  Sterowanie    **************
    Sterowanie:
      Tdif = Tu - Tm
      Tdif = Tdif + 7
      If Tdif <= 0 Then Set Przek1                              'jeśli temperatura mniejsz od zadanej włacz Przek1
       Wait 4                                                   'czekaj 4s
       Reset Przek1                                             'wyłącz Przek1
      If Tdif > 0 Then Set Przek2                               'jeśli temp. większa od zadanej włącz Przek2
       Set Przek1                                               'włacz Przek1
       Wait 4                                                   'czekaj 4s