Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C/C++] ATtiny13A - Miganie LED z częstotliwością 100Hz

Rafii[H] 27 Sty 2014 00:54 3150 29
  • #1 27 Sty 2014 00:54
    Rafii[H]
    Poziom 14  

Witam,

jestem początkujący w tym temacie, więc z góry przepraszam za banalne pytania.

Mam problem, otóż zrobiłem stroboskop do gramofonu odpowiedzialny za pomiar obrotów na diodzie LED (miganie z częstotliwością 100Hz) i Atmega8.

Oto kod:

Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

I wszystko działa dobrze, lecz chciałbym zastąpić ten układ mniejszym, mianowicie ATtiny13A. Po zaprogramowaniu go, pojawia się problem, LED miga z inną częstotliwością. Wyczytałem, że problem tkwi w częstotliwość zegara, tylko za bardzo nie wiem co trzeba zmienić, aby to działało prawidłowo.

Pozdrawiam

0 29
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 27 Sty 2014 01:10
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Witaj.

W kodzie zdefiniowałeś częstotliwość 1MHz. Jednakże ATtiny13A nie ma możlowości pracy z taką częstotliwością, a fabrycznie dostarczany jest w ustawieniu na 9,6MHz. Zobacz rozdział w dokumentacji: 6.2.2 Calibrated Internal 4.8/9.6 MHz Oscillator

0
  • #5 27 Sty 2014 09:33
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Do gramofonu wypadałoby mieć wiarygodny wzorzec częstotliwości. Oscylator ATtiny ma dokładność gorszą od 1%. Najprościej użyć jako wzorca częstotliwości sieci zasilającej. Inna opcja - to oscylator kwarcowy. W każdym razie wewnętrzny RC odpada w tym zastosowaniu.

0
  • #6 27 Sty 2014 12:21
    Rafii[H]
    Poziom 14  

No tak, powinno to być dosyć dokładne. Do gramofonu wchodzi tylko 12v DC, a nie chciałbym wchodzić tam z kolejnym kablem, tylko z powodu stroboskopu. Czyli zostaje oscylator kwarcowy, tylko problem w tym, że nie mam o tym zielonego pojęcia.

0
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #7 27 Sty 2014 12:39