Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1.9d Nie odpala po dłuzszym postoju na rozrusznik

buliwer 27 Sty 2014 11:59 3222 27
  • #1 27 Sty 2014 11:59
    buliwer
    Poziom 6  

    Witam ma problem jak w temacie . kupiłem samochód jakieś 2 tygodnie temu i od samego początku nie chciał palic na rozrusznik , na popych pali odrazu ,jak załapie puszcza czarną chmurę dymu ,później jak chwilke pochodzi pali na rozrusznik dobrze , nie wiem co mam zrobic :no: .
    swiece sprawdziłem są dobre . Silnik był zmieniany z 1.6 tdi na 1.9d
    Prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny .

    2 27
  • #2 27 Sty 2014 12:15
    lukasz9270
    Poziom 9  

    Witam piszesz że nie chce palić na rozrusznik ale co masz ma myśli słaby aku czy kreci dobrze a nie chce zapalić

    0
  • #3 27 Sty 2014 12:17
    buliwer
    Poziom 6  

    Witam kręci dobrze i nie chce odpalić

    0
  • #4 27 Sty 2014 12:38
    lukasz9270
    Poziom 9  

    Wydaje mi się ze jak puszcza czarną chmurkę to coś jest nie tak z układem wtryskowym wiadomo ze diesel ma to do tego ze musi coś pokazać za sobą ale bez przesady. W pompie wtryskowej powinien być zawór który służy do gaszenia sprawdź kable dochodzące do niego może jak palisz na kluczyk to tam brakuje napięcia i się nie otwiera. Nie wiem jak to wszystko tam wygląda ale staram się pomóc na ile mi moja skromna wiedza pozwoli. pozdro

    0
  • #5 27 Sty 2014 12:45
    buliwer
    Poziom 6  

    Ten zawór jest podłączony, jak by był zamknięty czyli brak prądu, to nawet na pycha by nie zapalił a tu pali czyli zawór jest ok. Wszystkie pomysły mi sie mogą przydać siedzę już długo nad tym.

    P.S. Zdania zaczynamy dużą literą a kończymy kropką.

    0
  • #6 27 Sty 2014 13:08
    lukasz9270
    Poziom 9  

    ale czy przy paleniu na rozrusznik nie brakuje mu napięcia na pych się otwiera po przekręceniu kluczyka i nie używasz rozruchu więc może być dobrze

    0
  • #7 27 Sty 2014 13:12
    buliwer
    Poziom 6  

    mówisz zeby sprawdzic czy jest prąd na tym zaworze ? mam przekrecic kluczyk i sprawdzic tak?

    0
  • #8 27 Sty 2014 13:19
    lukasz9270
    Poziom 9  

    jesli przekrecasz zaplon i palisz go na pych to on bez problemu pali to zawór jest sprawny i wszystko jest ok. Teraz robisz to samo tylko palisz go z rozrusznika w momencie przekrecenia stacyjki na start rozrusznik pobiera duży prad i moze byc tak ze zawór sie zamyka i mozesz sobie krecic. różne sa sytuacje ale moge sie mylic

    0
  • #9 27 Sty 2014 13:37
    buliwer
    Poziom 6  

    Napewno to sprawdze , a jak dam mu bezposrednio plus z akumulatora na ten zawór to da rade sprawdzić ? a z tym zaworem ze odpali napycha to nie da rady sciągnołem ten kabel i juz nawet na pycha nie odpali załozyłem go spowrotem i chodzi . ten kabel do zaworu jest na pompie podłączony tak ? idzie jeden kabel na wsuwkę

    0
  • #10 27 Sty 2014 13:38
    wibi
    Poziom 20  

    Czarny dym po zapaleniu to wtryski lub uszkodzenie którejś ze świec żarowych (może jednej a może i dwóch lub nawet trzech,silnik ma swoje lata i pewnie przebieg również.Ja wtryski wymieniałem już 3 razy a mam Passata od 1991roku (rok produkcji 1990) a przebieg 270 tys.To, że nie odpala to niestety wina dobrej jakości silnika (dobra kompresja) i nawet mój 3 letni akumulator po 2-3 dniach w garaży nie za bardzo chce przekręcić silnik.Ważne rzeczy to sprawne świece,bezpiecznik świecy (jest pod maską w takim plastykowym pudełeczku z uchylnym wieczkiem) gdy jest uszkodzony, kontrolka żarzenia świec miga no i akumulator.Zaworu nie ma co sprawdzać,gdyby był uszkodzony samochodu nie uruchomisz, natomiast ważne jest wyprzedzenie wtrysku,w tym silniku 1mm przed GMP.Ponieważ to silnik zakupiony "od kogoś" trzeba sprawdzić ustawienie paska rozrządu gdyż przy wymianie łatwo mogło dojść do przesunięcia o jeden ząbek a tego nie da się zauważyć bez dokładnych oględzin i zdjęcia pokrywy zaworowej, ale to wszystko w warunkach raczej garażowych lub przy cieplejszej pory na zewnątrz.
    Palenie "na popych" jest w tym rodzaju silnika ZABRONIONE!

    0
  • #11 27 Sty 2014 13:47
    lukasz9270
    Poziom 9  

    nie mam pojecia jak to wszystko tam wyglada z teorii wiem ze tam taki zawór jest ale czy dochodzi jeden kabel czy dwa nie powiem. sprawdz czym jest sterowany zawór ale pogejzewam ze plusem jak jest jeden kabel sciag wsuwkę i podłacz zarówke nie duża zeby cos nie uszkodzic jakas 5W i krec rozrusznikiem jak sie bedzie swiecic to znaczy ze nic nie zdziałalismy

    0
  • #12 27 Sty 2014 13:53
    wibi
    Poziom 20  

    Daj sobie spokój z tym zaworem,gdyby nie działał NIGDY SAMOCHODU nie uruchomisz,szkoda czasu.Jeśli silnik kręci to raczej na 99% uszkodzona lub uszkodzone świece-trudno się je wymienia bo dostęp utrudniony i sprawdzenie świec bez amperomierza na co najmniej 40A nie możliwe (świeca pobiera prąd w czasie nagrzewania 10A)

    0
  • #13 27 Sty 2014 13:58
    lukasz9270
    Poziom 9  

    Buliwer napisał "swiece sprawdziłem sa dobre" wiec nie moze to byc ich wina i pisze ze samochód pali na pych dobrze tylko na rozrusznik nie chce

    0
  • #14 27 Sty 2014 14:15
    buliwer
    Poziom 6  

    Z tym rorządem moze być ze jest przestawiony bo po pasku widac ze jakos niedawno był zmieniany , wtryski wymienie mam jeszcze jednego takiego passata tylko z z silnikiem 1,9 td beda pasować ? bezpiecznik juz ide sprawdzić

    Dodano po 9 [minuty]:

    swiece wyciągałem jedna po drugej i sprawdzałem czy grzeją niktorzy patrza czy iskrzy ale to nie taka pewna metoda jest ciezki dostep zwłaszcza do tych za pompa

    0
  • #15 27 Sty 2014 14:30
    wibi
    Poziom 20  

    Nie wiem czy świece żarowe z 19td będą pasować? chyba tak ale nie miałem nigdy do czynienia z takim silnikiem. Nie wierzę w słowa Buliwera "świece sprawdziłem, są dobre" bo to praktycznie nie jest możliwe w warunkach domowych bez wykręcenia świec i podłączania każdej z osobna do akumulatora, patrząc czy robi się "prawie biała" z gorąca już po 2-3 sekundach.Amperomierz na 40A to tylko w wyspecjalizowanych serwisach a i tak jego wskazania nie pokaże która świeca padła, może pokazać tylko ile świec jest niesprawnych.Świece żarowe to element stosunkowo tani i ogólnie dostepny.Świece żarowe warto wymieniać wszystkie bo jak padła jedna to następne równie szybko padną

    Dodano po 4 [minuty]:

    To są Świece ŻAROWE, ich powłoka nagrzewa się do wysokiej temperatury,robi się "prawie biała" i nigdy nie iskrzą,to nie jest silnik benzynowy.

    0
  • #16 27 Sty 2014 14:47
    buliwer
    Poziom 6  

    Po co mialbym klamac z tymi swiecami swiece pasuja z 1,9td bo zmnienilem patrzałem czy sie robi czerwona jak ja mialem wyciągnietą moze to wtryski lub ten rorząd przestawiony jeszcze ktos mi mowił ze pompa moze byc przestawiona

    Dodano po 4 [minuty]:

    z tym ikrzeniem chodziło mi o to ze niektórzy spawdzaja czy swieca działaja bez wyciągania ich czyli sciąga sie połaczenie swiec i osobna na jedna swiece daje sie plus jak zaiskrzy to znaczy ze jest dobra ale ja je wyciągalem i sprawdzałem to jest pewniejsze

    Dodano po 12 [minuty]:

    Może być ze tak sie dzieje przez pompę paliwa jak jest przestawiona?

    0
  • #17 27 Sty 2014 18:56
    Wiju 81
    Poziom 16  

    Sprawdź czy paliwo Ci się nie cofa.

    0
  • #18 27 Sty 2014 18:59
    wibi
    Poziom 20  

    Świeca żarowa gdy już się "kończy" czyli jeszcze grzeje ale spirala grzewcza wewnątrz świecy jeszcze się nie spaliła całkiem ale już nie grzeje tak jak powinna,tzn.robi się czerwona ale nie "prawie biała",czyli w warunkach zimowych musi ta świeca nagrzać trochę "otoczenie komory i jej ciepłota nie wystarcza na zapłon wtryskiwanego napedu.Ustawienie "rozrządu" to jest cała zależność od pompy,wałka rozrządu i wału głównego, jak jeden ząbek jest przestawiony to silnik będzie palił ale nie będzie miał osiągów ni i trudności w zapalaniu

    Sorry,ale w trakcie "padł mi" dysk i wyrzuciło mnie z sieci
    Ważne jest to co powiedział Wiju 81 powyżej.Może być zatkany filtr paliwa i wówczas widać "bąbelki" w przewodzie na dopływie do pompy

    0
  • #19 28 Sty 2014 10:15
    buliwer
    Poziom 6  

    Paliwo aż tak dokładnie nie widac zeby sie cofało , a pozatym mam załozony zaworek zwrotny tylko nie wiem czy dobrze mam go założonego pomiędzy filtrem a bakiem i nie wiem ,czy nie powinien byc pomiędzy filtrem a pompą wtryskową ?
    To jak z tym rorządem?, chodzi dobrze jak go odpalę na pycha i tak przez jakies 3-5 godzin chodzi pieknie siłe ma , pali na rozrusznik za pierwszym i nie kopci mocno tylko podczas pierwszego odpalania czyli na pych daje czarna chmurę

    Dodano po 47 [minuty]:

    A sory nie wiem czy to wazne ale powiem .
    Od momentu kupienia miga mi czały czas kontrolka od wody , niby to przez to ze mam obrotomierz a nie jest on podłączony.
    Jeszcze jedna sprawa , mam ssanie w tym passku ale tak jak by prawie nie chodziło zmienia lekko dziwęk a w porównaniu do golfa 2 1,6 td to jest róznica w Golfie jak wuciągne ssanie to wysoko na obratach chodzi a ten nie.

    0
  • #20 28 Sty 2014 13:23
    wibi
    Poziom 20  

    W dieslu nie ma cięgna "ssania", jest przyspieszacz wtrysku stosowany tylko przy rozruchu a jego wpływ na zwiększenie obrotów jest niewielki i dostrzegalny głównie na wolnych obrotach,w td jest to dostrzegalne.Niepokojące jest miganie kontrolki temp.wody? sprawdź czy nie masz jakichś przecieków i czy poziom oleju czasem się nie podnosi (woda dostaje się do oleju). Silnik 1.9d jest tak prostym silnikiem, że mając spełnione warunki o których pisałem wcześniej (Ustawiony początek wtrysku,sprawne wtryskiwacze mające jednakowe ciśnienie wtrysku-ustawia się na stanowisku kontroli wtryskiwaczy w 1.9d to chyba 13at? i sprawne wszystkie świece żarowe) samochód jeśli kręci musi zapalić od pierwszego razu. U mnie problemem jest, że po paru dniach w takim mrozie, akumulator nie daje rady przekręcić silnika,muszę pomagać drugim akumulatorem

    0
  • #21 28 Sty 2014 13:42
    buliwer
    Poziom 6  

    Płynu ani oleju nie ubywa anie nie przybywa . to jak tzw.ssaniem trzeba sie posługiwacz bo ja je wyciagam jak pale z rana ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    jak myslicie ile moge wziosc w warsztacie za sprawdzenie co mu dolega?

    0
  • #22 28 Sty 2014 16:21
    wibi
    Poziom 20  

    W czasie rozruchu zawsze należy "ssanie" wyciągać.

    0
  • #23 28 Sty 2014 17:26
    Wiju 81
    Poziom 16  

    To że zaworek jest założony oznacza że już musiały być jakieś problemy, bo nie jest on standartowy. Zobacz czy sa bąble powietrza w przewodzie z filtra do pompy.

    0
  • #24 28 Sty 2014 17:31
    trans-serwis
    Poziom 39  

    wibi napisał:
    chyba 13at?
    Nie 13 atm. tylko 130 atm.
    Do autora tematu. Ciśnienie w cylindrach sprawdzałeś?

    0
  • #25 28 Sty 2014 18:44
    buliwer
    Poziom 6  

    Sprawdzilem te paliwo . samochodem jezdzilem wczoraj i dzis z rana patrzylem na weze i na wezu idaczym z filtr do pompy wtry. jest pol powietrza i pol paliwa krecilem rozrusznikem i wciagalo paliwo podczasz kreczenia ale nie odpalil ,jak skonczylem krecic to paliwo sie wrocilo do tago samego stanu

    0
  • #26 03 Lut 2014 16:27
    buliwer
    Poziom 6  

    Napewno nie odpala przez zapowietrzenie sie ukladu paliwowego . postawilem go na noc z gorki gdzie tyl byl wyzej i powietrze zniknelo z weza i odpalil z rana jak ppstawilem znowu prostp to powietrze wrocilo i znow nie chce palic

    0
  • #27 04 Lut 2014 12:46
    lukasz9270
    Poziom 9  

    wymień ten zaworek zwrotny i wtedy zobacz czy dalej się zapowietrzy to będzie nie duży koszt a może akurat pomoże

    0
  • #28 05 Lut 2014 02:00
    wibi
    Poziom 20  

    Na drodze paliwa Zbiornik-filtr-pompa nie ma żadnego zaworka zwrotnego a nadmiar paliwa wraca z pompy drugim,równoległym przewodem, dlatego może być ew.zanieczyszczony filtr paliwa (sitko) w zbiorniku więc można "dmuchnąć" w przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika do filtra paliwa?Może też być już zatkany filtr paliwa,mnie niestety też kiedyś tak się stało ale na szczęście było to w lecie i wężyk od filtra do pompy spłaszczył się,teraz w zimie jest na tyle twardy że to nie wystąpi ale paliwo nie płynie.

    0