Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus Zetor 8111 912 914 - turbo od auta do ursus 385 912 1012 zetor 8111

jareckiskate 27 Sty 2014 13:28 11106 28
  • #1 27 Sty 2014 13:28
    jareckiskate
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.

    Chciałbym zamontować turbo do zetora 8111 odpowiednik 912, c385. Wiem że były pewne różnice w silnikach, pierścienie i takie tam ale mniejsza z tym.
    Chciałbym aby forumowicze wyjaśnili mi kilka kwestii których nie do końca rozumiem.
    posiadam taki silnik:
    Zetor 8111 Silnik 4,6 litra, r4 diesel, moc 80km. Moc przy 2200rpm a max rpm to chyba 2700.
    Natomiast wersja z turbo miała ta samą pojemność i 100 koni (bardzo podobny silnik).
    Seryjny silnik turbo 1012 ma bardzo wielką i prymitywna turbinę bez wastegate. Słyszałem że turbina potrafi pompować nawet 0,7 bara.
    1: Co ma na celu brak wastegate w maszynach rolniczych nie wspominając już o braku intercoolera i po co aż takie duże ciśnienie doładowania?

    2: Silnik z turbo jest tylko o 30 procent mocniejszy więc powinien dostać w przybliżeniu 30 procent więcej paliwa i powietrza przy uwzględnieniu tej samej temp. powietrza zasysanego. Czy dobrze myślę?

    Chciałbym zamontować turbo z watergate od auta diesla 2,0 (jeszcze nie wiem jaka) o mocy powiedzmy 110koni.
    ładować to mniej więcej na 0,4 bara i wyregulować pompe na podstawie czujnika EGT.
    Będę robił pomiary jakie ma temperatury przed montażem i później bede dążył do takich samych po montażu.
    Patrzyłem w katalogu to kąty wtrysków się nie zmieniają, ewentualnie inne końcówki wtryskiwaczy.
    Oczywiście intercooler od jakiegoś busa.

    Co chce osiągnąć?
    Chce mieć popularną i nowoczesną turbosprężarkę z wastegate(tanią) w traktorze z intercoolerem, moc ok 100 km, i co najważniejsze mniejszą turbodziurę która występuje w seryjnej ogromnej i przestarzałej turbinie.

    3: Mam takie jakieś przekonanie że nie ma sensu za dużo dmuchać powietrza żeby osiągnąć żądaną moc z intercoolerem.
    Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność jeżeli i tak nie ma podanego odpowiednio dużo paliwa? czy tak?

    4: Wiem że są wykresy sprężarek i można to liczyć na zasadzie zapotrzebowania powietrza względem doładowania ale to chyba nie jest takie proste jak się wydaje?

    Z góry dziękuje za odpowiedz i proszę o rady oraz wyjaśnienie pewnych niuansów turbo.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 27 Sty 2014 15:11
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika.
    Dopasujesz tylko dawkę paliwa i będzie latał. W samym mtz-cie różnica pomiędzy wolnossącym a doładowanym to komora sprężania w tłoku i to nie każdym modelu, korektor ciśnieniowy dawki paliwa. Który nawiasem mówiąc jedyne co robi to ogranicza dawkę paliwa gdy turbina nie daje jeszcze ciśnienia na aktualnie zadane obroty silnika pedałem gazu. Absolutnie nie dodaje mocy jak to ogólnie niektórym się wydaje a jedynie nieznacznie może obniżyć zużycie paliwa.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #3 28 Sty 2014 00:27
    hemi
    Poziom 10  

    Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego typu maszyn ?(najczęściej tani mineralny olej superol). Do nowoczesnych silników diesla ciągników leje się półsyntetyka a nawet w pełni syntetyczny olej; o różnicach w olejach nie chce pisać ale głównie chodzi o wpływ temperatury na parametry tych olejów.
    Następną sprawą jest wielkość flanszy czyli zakończenia wylotu turbiny. Oryginalny kolektor wydechowy pod turbo ma wyjście pod flansze T3. Osobiście nie znam nowoczesnego samochodu ciężarowego o podobnej pojemności z takom flanszą, wszystkie jakie znam mają mniejszą lub inny typ mocowania na przykład na 3 śruby; oczywiście można wykonać sam adapter pod turbinę lub wyspawać cały kolektor ale to są dodatkowe koszty.
    Oryginalna turbina to model k27.
    Nowsze turbosprężarki od tego modelu i mniejsze ale pod flansze t3 jakie znam osobiście to k24.2 z mercedesa vario 714d lub holset hx30w montowany do silników cummisa 4bt. obie są z westgetem.
    Ad2Przy niskim ciśnieniu doładowania nie stosuje się intercoolera gdyż powietrze w turbosprężarce nie nagrzewa się na tyle aby je skutecznie ochłodzić za pomocą intercoolera. druga sprawa ciągnik to nie samochód jadący 100km/h gdzie ciepło skutecznie odbierane jest przez pęd powietrza przepływający przez intercoler, a przecież intercooler to wymiennik typu powietrze-powietrze.
    Dlaczego stare typy turbosprężarek są bez westgeta. bo były prostsze i tańsze w budowie, a poza tym w PEWNYCH warunkach mają wyższą sprawność gdyż cały pęd spalin przepływa napędzają wirnik, a w tej z westgetem po przekroczeniu ustalonego ciśnienia część jest upuszczana.

  • #4 28 Sty 2014 11:18
    jareckiskate
    Poziom 9  

    Z tym olejem to masz sporo racji.
    Trzeba to uwzględnić.
    Wypadało by przejść na lepszy bo te superole to totalne dno chyba.
    Warto by było zwrócić uwagę jaki olej jest dedykowany do tego auta z tym turbo i przeanalizować.
    Przejście na inny olej niż superol to też nie łatwe (skrzepy) ale mniejsza z tym (temat do ogarnięcia).

    Jeszcze zostaje taki fajny temat co się nazywa RESTRYKCJA w turbo ale myślę że sobie z tym poradzę.

    Co do flanszy to myślę że się dorobi adapter.
    Podobnoć niektóre turbiny da się obracać, muszę uwzględnić żeby spływ był na dole.

    Na początek odpuszczę sobie ten intercooler, może całkiem, niby jest wentylator aczkolwiek można się nad tym intercoolerem zastanawiać kiedy założę turbo i wszystko będzie ok, może pomiar temperatur...

    Jestem uparty na ten wastegate bo po co mi większe cisnienie skoro i tak nie dostanie więcej paliwa, niepotrzebnie tylko spręża to powietrze i traci sprawność.
    mam przekonanie że jak turbina nie pompuje nadmiaru powietrza który jest niepotrzebny to pewnie na dłużej wystarczy.
    Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie ma przepustnicy ale zawsze tak jakoś bezpieczniej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze co do tego kolektora paliwa to gdybym miał bardzo małą turbodziurę (na co liczę) to mógłbym go sobie odpuścić. Tak myślę.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 28 Sty 2014 12:01
    2376953
    Usunięty  
  • #6 28 Sty 2014 14:52
    jareckiskate
    Poziom 9  

    Dobra, intercooler odpuszczam, macie racje.

    Z ta sprawnością mi chodzi o to że jak zwiększę dawkę o 30 procent a zapakuje mu 0,6 bara to się mija z celem tak jak to się dzieje w seryjnym turbo bez wastegate. Dobrze myślę?
    Więc lepiej będzie bez IC i troszeczkę więcej dmuchnąć, chodzi mi o przyrost 30 procent.
    Wyśle że 0,5 bara to świat przy moich oczekiwaniach na początek ;)

    Ciekawe co by się stało jakby wastegate się zaciął. ile by nadmuchało przy większej dawce paliwa o 30 procent?

  • #7 28 Sty 2014 19:29
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Strasznie kombinujesz. Dawki paliwa nie zwiększysz o 30% bo różnica pomiędzy wolnossącym a doładowanym w dawce to bez turbo 16-16,5 cm na 200 cykli silnika a doładowany 17-18,2. Przyrost mocy o 30% też nie wiem po co skoro nawet w oryginale takiego nie uzyskali.
    Dla przykładu znów posłużę się mtz-tem.
    Silnik wolnossący ma 80 koni a ten sam doładowany z obrotami ograniczonymi do 2000 90 koni. Nie ograniczając obrotów około 100 koni. Czyli przyrost mocy 25% bez żadnego kombinowania najzwyklejszą turbiną bez bajerów. Ważniejszy parametr który podskoczył ponad 30% to moment obrotowy.Jeśli mnie pamięć nie myli to ciśnienie doładowanie jest coś około 0,7 bara. Chłodnica powietrza podniosła moc o 3 konie.
    Proste i skuteczne.

  • #8 28 Sty 2014 19:39
    jareckiskate
    Poziom 9  

    Myślałem że paliwo idzie w parze z powietrzem. a tu jednak nie do końca tak jest.

  • Pomocny post
    #9 02 Lut 2014 14:31
    arwam
    Poziom 11  

    tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał,
    intercooler sam w sobie nie daje mocy bo nie takie jest jego zadanie, on ma chłodzić powietrze podgrzane w wyniku sprężania,
    jeśli mamy ustawione np ciśnienie 0,5bara i dawkę bezdymną bez intercoolera to po założeniu IC nie zyskamy niemal nic w parametrach oprócz poprawy warunków termicznych pracy silnika, który nie będzie się tak nagrzewał
    natomias przy tym samym doładowaniu ale z intercoolerem ustawcie dawkę na granicy dymienia,
    to po jedgo zdemontowaniu stwierdzić duży wzrost dymienia, i spadek mocy i momentu obrotowego.
    to o ile nam wzrośnie moc i moment obrotowy jest efektem ile wlejemy paliwa, bo to z paliwa a nie powietrza się bierze moc.
    powietrze pompujemy do silnika pod zwiekszonym ciśnieniem, żeby móc na poszczególne suwy pracy podać wiecej paliwa, ponieważ powietrze przy sprężaniu sie podgrzewa, to spada gęstość ładunku w cylindrze, po zastosowaniu intercoolera możemyznacznie więcej paliwa wlać i to dzieki temu możemy uzyskac wiekszą moc.
    to tak samo jakbyście do silnika wolnossącego dołożyli turbosprężarkę i IC ale nie zrobili nic z dawką paliwa to moc i moment obrotowy wzrosną tylko nieznacznie dzieki temu że paliwo będzie lepiej dopalone.


    jeśli ktoś zamierza mi powiedzieć że się nie znam to ja zapytam się inaczej jesli sie nie znam to dlaczego udało mi się z silnika 1.9TD na komorze wirowej uzyskać blisko 250KM? oficjalne pomiary dwa lata temu na hamowni wykazały 213KM i 366Nm


    a tym że dawkę paliwa się zwieksza to niech sie nikt nie martwi, w Dieslu zapotrzebowaniem na moc sterujemy ilością doprowadzonego paliwa, takie silnik będzie palił tylko wtedy wiecej gdzy wykorzystujemy parametry sillnika które przewyższają parametry fabrycznego, czyli jeśli w wolnossącym silniku wykorzystujemy np 60KM przy mocy nominalne 80KM, to w takim samym silniku doposażonym o odpowiednio wydajną turbosprężarkę i podkręconym na powiedzmy 120KM, też wykorzystujemy 60KM to spalanie będzie bardzo zbliżone do tego które oferował silnik wolnossący, wiecej zacznie palić gdy zaczniemy wykorzystywać moment/moc wiekszą niż w tych samych obrotach oferuje nam silnik wolnossący.


    w maszynach użytkowych nie ma sensu znacząco zwiekszać obrotów ponieważ są to silniki wolno obrotowe, długoskokowe, a więc przy znacznym wzroście obrotów straty będą znacznie szybciej rosły niż w silnikinu krótkoskowym.
    w takich maszynach liczy sie przedewszystkim moment obrotowy,

    chcąc dobierać turbo do danego silnika potrzebujemy danych w postaci:
    pojemności, silnika który będziemy modernizować, obrotów max momentu obrotowego, i obrotów mocy max.
    wtedy z tych obrotów przeliczamy zapotrzebowanie powietrza dla silnika wolnossacego, o dobieramy np od wiekszego silnika który pracuje z niższymi obrotami,.
    zastosowanie zbyt małej turbo sprężarki będzie skutkowało jej szybkim zużywaniem sie, przeniesieniem max momentu obrotowego do bardzo niskich obrotów a to jest bardzo niezdrowe szczególnie dla silników R6 i R8 ze względu na możliwośc złamania wału korbowego, jak również bardzo duże straty mocy w wyższych obrotach.
    dobrze dobrane turbo nie będzie miało problemu pokrywać zapotrzebowania powietrza w całym zakresie obrotów.

    Dodano po 8 [minuty]:

    jareckiskate szukaj turbo od samochodów dostawczych o pojemności pomiędzy 2,5 a 3,5l
    ale najlepiej szukać od pojemnosci około 3l warunkiem jest żeby silnik kręcił sie do obrotów 4700-5200rpm.

  • #10 02 Lut 2014 18:34
    jareckiskate
    Poziom 9  

    Jak na razie bardzo mi się podoba turbina od bmw e34 525 tds. Wydaje mi eis że spokojnie da redę 0,5 bara nawet przy 2700rpm a i wcześniej wstanie od seryjnego turbo.

  • Pomocny post
    #11 04 Lut 2014 15:22
    arwam
    Poziom 11  

    jareckiskate napisał:
    Jak na razie bardzo mi się podoba turbina od bmw e34 525 tds


    ona będzie wstawać już przy obrotach niemal biegu jałowego,
    chłopaki na forum golfa wkładają do silników 1.6/1.9 i wstaje bardzo wcześnie, już praktycznie przy obrotach około 2000rpm można na niej uzyskać max ciśnienia doładowania.
    w Twoim zastosowaniu wstawnie w okolicach 860-900rpm. to są wyliczenia czysto teoretyczne, i należy je traktować ze sporą tolerancją ale wydaje mi sie ze to just sporo za wcześnie, możliwość pogięcia korb jesli podasz za wcześnie paliwa wiecej będzie duża.

    masz gdzieś wykres mocy i momentu Twojego silnika?
    chodzi mi o to przy jakich obrotach są położone moc i moment obrotowy.

  • Pomocny post
    #12 04 Lut 2014 16:43
    Paweł#G
    Poziom 14  

    arwam napisał:
    jareckiskate napisał:
    Jak na razie bardzo mi się podoba turbina od bmw e34 525 tds


    ona będzie wstawać już przy obrotach niemal biegu jałowego,
    chłopaki na forum golfa wkładają do silników 1.6/1.9 i wstaje bardzo wcześnie, już praktycznie przy obrotach około 2000rpm można na niej uzyskać max ciśnienia doładowania.


    TD04-11 potrafi wstać poniżej 2500obr/min w 1.6??? Jakie ciśnienie można z niej uzyskać w miarę bezpiecznie uzyskać w takim 1.6? 1.5bara nadciśnienia spokojnie zniesie?

    Zetor 8111
    Silnik Z 8401: moc 82KM/2200obr/min , moment 278Nm/1600obr/min

    W kwestii intercoolera:
    powietrze przy ciśnieniu 1atmosfery o temp. 50°C ma tylko 85% masy powietrza w temp. 20°C o tym samym ciśnieniu.

    Może komuś się przyda pomoc "kalkulatorka" Garretta przy doborze turbosprężarki, tylko trzeba wiedzieć co się wpisuje Link

  • #13 04 Lut 2014 17:30
    zetor6245
    Poziom 14  

    Witam
    Z tego co koledzy piszecie odnoszę wrażenie ,że wiecie co piszecie czyli znacie się na turbosprężarkach. Dlatego chciałbym się do was dołączyć zadając pytanie jaką turbosprężarkę mogę zamontować do zetora 6245. W mojej ocenie nie problem jest zamontować turbosprężarkę lecz dopasować od jakiego samochodu(i o jakiej pojemności) od jakich obrotów powinna pracować i na jakim ciśnieniu. Moim problemem jest nie zwiększenie mocy lecz zmniejszenie dymienia. Czy mogli byście wypowiedzieć się na mój temat.
    Z góry dziękuje

  • #14 04 Lut 2014 18:49
    jareckiskate
    Poziom 9  

    TD04-11 bardzo mi się podoba bo jest popularna i tania.
    Skoro jest tania to i prawdopodobnie bezawaryjna (w pewnym sensie).
    Z tym wcześniejszym wstawaniem to może być problem. Elektroniką dało by to się obejść (kwestia pomiarów).
    Jedna ważna kwestia, to jest ciągnik a nie auto wiec myślę że jest sporo bardziej odporny na takie przeciążenia, szczególnie że te silniki byly z turbo (o ile mam grube korby a jak nie to wymienię).

    TD0411-11 nigdzie nie mogę znaleźne wykresu sprawności tej turbiny, czyli nie jest taka popularna jak t3 t4, tak myślę.
    Nowsze ciągniki mają intercoolery i koniec tematu IC, zrobię jak będę chciał Wink
    Nie wiem kiedy wstaje seryjne turbo w ciągniku 1012.


    Zmniejszenie dymienia - LPG Wink
    I mocy więcej.
    Chodzi mi to po głowie.. Wink
    Ale turbo ważniejsze.

  • #15 04 Lut 2014 22:39
    arwam
    Poziom 11  

    zetor6245 napisał:
    Witam
    Z tego co koledzy piszecie odnoszę wrażenie ,że wiecie co piszecie czyli znacie się na turbosprężarkach. Dlatego chciałbym się do was dołączyć zadając pytanie jaką turbosprężarkę mogę zamontować do zetora 6245.


    daj więcej danych
    pojemność, moc i moment obroty, oraz przy jakich obrotach są te parametry.





    Paweł#G napisał:
    TD04-11 potrafi wstać poniżej 2500obr/min w 1.6??? Jakie ciśnienie można z niej uzyskać w miarę bezpiecznie uzyskać w takim 1.6? 1.5bara nadciśnienia spokojnie zniesie?


    około 1.7bara, przy 1.8 bara na 1.9 zdarzały się przypadki ukręcenia wirnika.

  • #16 06 Lut 2014 16:47
    zetor6245
    Poziom 14  

    Arwam:
    Pojemność/cm3 :3456
    Max.moc KM 59
    przy obrotach :2200
    Moment obrotowy: 189/1400
    Wymiar tłoka/skok(mm) 100x110

  • #17 07 Lut 2014 11:29
    arwam
    Poziom 11  

    zetor6245 szukaj turbo z silników o pojemnościach 1,5-2.0l
    czyli turbo pokroju T2 lub TD04 jeśli chcesz mocniej dmuchać.

  • #18 07 Lut 2014 12:04
    zetor6245
    Poziom 14  

    arwam Bardzo dziękuję za odpowiedź

  • #19 24 Wrz 2014 11:14
    puma1973
    Poziom 9  

    Witam
    Co prawda temat chwilowo zamarł, ale jeżeli kogoś interesuje, to dodam, że ja w zetorze 16245 zmieniłem oryginalne czeskie turbo na Garetta z Iveco Eurocargo o podobnej mocy. Do kolektora i rurek olejowych pasowało bez przeróbek, jedynie połączenie z wydechem wymagało dorobienia kołnierza. Efekt taki, że zbiera się o jakieś 200 obr/min wcześniej, moc jest ciut większa niż oryginał. Porównanie mam dobre, bo często nim ciągam przyczepę 18 tonową po tej samej trasie. Pozdrawiam.

  • #20 27 Wrz 2014 20:25
    JaroslawK2014
    Poziom 2  

    Witam,
    potrzebuję informacji odnośnie montażu turbo do ciągnika. Niestety już troszkę nad tym pracuje i efekty są marne. Jeżeli ktoś ma to już za sobą i mógłby mi pomóc proszę o kontakt. Pozdrawiam

  • #21 28 Wrz 2014 04:40
    seweryn7701
    Poziom 30  

    A dokładnie jakich informacji?

  • #22 28 Wrz 2014 22:26
    JaroslawK2014
    Poziom 2  

    Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje?

  • #23 28 Wrz 2014 22:34
    jarekstryszawa
    Poziom 19  

    Odpowiednio zwiększonej dawki paliwa? Pokaż foty tego motania. Mam kilka takich zetorków jestem bardzo ciekaw twoich doświadczeń.

  • #24 29 Wrz 2014 15:55
    puma1973
    Poziom 9  

    Zetor k25 ma według Wikipedii 2080 cm3 pojemności, a moc max pewnie poniżej 2000 tys obr/min. Według mnie jeżeli montować turbo z samochodu osobowego, który ma moc max przy jakichś 4000 tys obr/min to wypadało by znaleźć turbinke z małego diesla typu Daichatsu Charade. Takiej dużej jak mu zapodałeś to k25 nie rozbuja. Turbinę od 1,9 TD 90 KM założył ktoś z forum do Zetora 7211, który ma 3600 cm3 i zdało to egzamin. Pozdrawiam.

  • #25 29 Wrz 2014 19:16
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Dokładnie. Nie wspominając o tym że silnik dwucylindrowy którym jeździ się średnio na 2000 obr/min, który robi tylko lekkie puf, puf średnio nadaje się do założenia turbosprężarki.

  • #26 29 Wrz 2014 21:03
    jarekstryszawa
    Poziom 19  

    Bezwładność tego kloca jest też nieco inna niż osobówki... W zalezności od wersji koło zamachowe waży 100- 160 kg.

  • #27 29 Wrz 2014 21:52
    JaroslawK2014
    Poziom 2  

    Dawkę paliwa zwiększyłem. Nie jestem do końca przekonany czy w ogóle jakakolwiek turbosprężarka będzie działała. Zdjęcia obecnego stanu ciągnika prześlę jutro.

  • #28 30 Wrz 2014 08:25
    puma1973
    Poziom 9  

    seweryn7701 napisał:
    Dokładnie. Nie wspominając o tym że silnik dwucylindrowy którym jeździ się średnio na 2000 obr/min, który robi tylko lekkie puf, puf średnio nadaje się do założenia turbosprężarki.

    Też jestem tego zdania, to średnio dobry pomysł turbawka w takim zabytku. Ja kiedyś myślałem nad turbem do Zetora 3011 tzw Majorka, ale dałem sobie spokój, szkoda energii i czasu. Już lepiej tego k25 wyszykować na tip top i mieć fajny zabytek a do roboty to C-360 i już.

  • #29 30 Wrz 2014 15:32
    Paweł#G
    Poziom 14  

    JaroslawK2014 napisał:
    Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje?



    Z jakiego leylanda to turbo?
    Większe nie zawsze znaczy lepsze.
    Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności i moc maksymalną prz 1800obr/min.
    Przy danych wklepanych na szybko w kalkulatorek z Link strona podpowiada żeby montować Garretta gt0632sz
    Link -troche większa turbosprężarka niż puszka 0,33l
    Link
    Na wielkie turbosprężarki szkoda było pracy... Lepiej było poczytać/ popytać
    Żeby nie obciążać mocno silnika przy niskich obrotach to, trochę większe turbo z Charade, pewnie by podeszło, może jakiś Garrett GT1241 ale nie wiadomo, bo jeśli podłączenie było dobre, a w 1.9TDI siedziała GT1544 i nawet przy obciążeniu, oraz przy wysokich obrotach się nie bujnęła, to ciężki temat... ( zawór WG był zamknięty? - bo jeśli to była GT1544 i układ był dobrze poskładany i dawka paliwa była zwiększona to pod "czerwonym polem" i przy mocno obciążonym silnikiem miała szansę "wstać")
    (Chyba, że miało to być do traktor pulling, ale wtedy trzebaby pewnie na moment podlać pewne +150% paliwa przy max obrotach i pewnie jeszcze potraktować silnik podtlenkiem azotu)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME