Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 1.9 Tdi 110 km nie odpala kopci na siwo przy odpalaniu

27 Jan 2014 20:04 11907 18
  • Level 8  
    witam ! Od niedawna jestem "szcześliwym" posiadaczem audi a4 1.9 TDI rocznik '97. Autko chodziło perfekcyjnie przez dwa dni po czym nagle stanęło w czasie jazdy przy niewielkiej prędkosci, gdy usiłuje je odpalic z tłumnika zaraz za silnikiem z tak zwanej plecionki wydobywa sie znaczna ilość "siwo-białego" dymu czyli nie spalone paliwo . Na komuterze wyskoczyly nastepujace bledy : (link do zdj.)

    Audi a4 1.9 Tdi 110 km nie odpala kopci na siwo przy odpalaniu

    Po skasowaniu tych bledów juz nie wyskoczyly.
    Prosze o pomoc ! :D
  • Level 29  
    Do sprawdzenia wszystko to co wyskoczyło a na sam początek zawór odcinający na pompie.
  • Level 8  
    zawór był uszkodzony, założony jest już nowy dalej to samo dodam ze wtrysk sterujący tez wymieniłem bo tak na początku komp pokazywał

    Dodano po 4 [minuty]:

    błędy były powodowane wypinaniem wszystkiego po koli i czyszczeniu myślę ze dla tego po wykasowaniu ich zniknęły.
  • Level 10  
    Skoro nie ma błędów w sterowniku silnika to wskazuje na uszkodzenie mechaniczne. Może pompa nie domaga?
  • Level 8  
    pompa nadaje normalnie paliwo, po popuszczeniu wtrysków paliwo bryzga .
  • Level 8  
    Proponowal bym skasowac wszystkie usterki i zobaczyc jakie wyskocza ponownie
    ten silnik jest juz na pompowtryskach czy jeszcze na pompie ?
  • Level 8  
    zwykla pompa 110 koni

    Dodano po 1 [minuty]:

    stare błędy nie już nie wyskoczyly
  • Level 8  
    sory juz wiem ze na pompie :)
    nie doczytalem
    sprawdz kolego rozrzad czy sie zgadza czesto w tych silnikach sie zdarzalo ze klin na kole rozrzadu sie scinal i byl zly kad wtrysku
  • Level 10  
    Sprawdź EGR może się przyciął.
  • Level 8  
    EGR rozkręciłem, przeczyściłem powinno być ok, nawet próbowałem odpalać bez EGR-u i bylo to samo biało - siwy dym

    Dodano po 0 [sekundy]:

    po rozebraniu przodu stwierdziłem ze rozrząd nie przeskoczył widać jeszcze znaki, poza tym był wymieniany około 4 tys. km. temu.
  • Level 10  
    Jak siwy dym to znaczy, że wybrano nowego papieża.

    Zobacz czy na plaku zapali, potem sprawdź ciśnienie podczas rozruchu jakie podaje pompa. Co egr ma do odpalania?
  • Level 8  
    egr steruje klapa, która pracuje w czasie gaszenia auta, gdy gasisz klapa się zamyka gdy odpalasz klapa sie otwiera. Na plaku chodzi tyle co mu się plaka psiknie potem zdycha wraz z końcem psikania Plakiem .
  • Level 10  
    Ja sprawdziłabym ciśnienie. Co z tego, że paliwo leci jak ciśnienia nie ma, to nie benzyna, że przy 1 bar już zapali mieszankę.
  • Level 8  
    no ok ciśnienie ale z tego co ja widzę to paliwo nawet nie jest spalane ponieważ kopci centralnie siwym jakby prawie wgl nie było spalane bądź było go nadmiar . Ale myślę ze nie zaszkodzi sprawdzić. Czy kopcenie mogło by być powodem słabego ciśnienia?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jakie będą prawidłowe wartości ciśnienia przy zdrowej pompie i jak to sprawdzić ?
  • Level 8  
    temat zakończony !! Powodem okazał się za luźny pasek rozrządu :D przeskoczyła pompa o ząbek ! pozdrawiam ! :D
  • Level 38  
    Banan audi wrote:
    po rozebraniu przodu stwierdziłem ze rozrząd nie przeskoczył widać jeszcze znaki, poza tym był wymieniany około 4 tys. km. temu.

    Banan audi wrote:
    temat zakończony !! Powodem okazał się za luźny pasek rozrządu :D przeskoczyła pompa o ząbek ! pozdrawiam ! :D
    ....
  • Level 8  
    powodem usterek była uszkodzona pompa vacuum oraz pęknięty waz od coolera, śnieg wdarł się do cooera i zablokował dolot, dla tego tez przeskoczył na rozrządzie znaki "namalowane" przez poprzednika były złe oznaczone teraz jest ustawione po seryjnych znakach i jest gites :D