Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże cisnienie w układzie chłodzenia passat 1.8 abs

27 Sty 2014 21:11 2352 3
  • Poziom 17  
    Passat b4 1.8 ABS 1994r

    Witam mam problem otóż od jakiegoś czasu gdy raz miałem 100°C węże bardzo twardnieją od chłodnicy . Dolałem do układu litr koncentratu ze względu na to że raz zrobiła mi się "kasza w wężach" .
    Po przejechaniu 10 km w mieście węże są spuchnięte oraz bardzo twarde. Termostat się jeszcze nie otworzył
    Zajechałem do mechanika i powiedział że walnięta uszczelka pod głowicą.
    Spuścił mi z układu chłodzenia nadmiar powietrza i gdy zajechałem do domu 1km węże były lekko twarde oraz termostat się otworzył
    Czy jest możliwość że mam walniętą uszczelkę pod głowicą czy termostat się zacina ?
    Nie chcę za bardzo pchać się w koszta z robieniem głowicy i wolałbym żeby była to ostateczność.
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz.
  • Poziom 34  
    Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że
    SzHeYk napisał:
    raz miałem 100°C

    Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie pomoże i wężę dalej będą twardniały to test.
  • Poziom 42  
    Wawrzyniec napisał:
    Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor


    Nie dodają i płyn chłodniczy nie zmienia koloru.

    Wawrzyniec napisał:
    Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu.


    Przecież to jest jak najbardziej normalna temperatura silnika.

    Wez już kolego Wawrzyniec przestań na tym forum głupoty wypisywać.

    Natomiast test na zawartość CO2 w płynie jak najbardziej jest dobrą poradą. Kosztuje grosze a rozwieje większość wątpliwości co do uszczelki PG.
  • Moderator Samochody
    Węże będą twardniały, bo mają twardnieć - to nadcisnieniowy układ chłodzenia. Wątek zamykam - a koledze SzHeYk proponuję zaopatrzyć się w końcu w instrukcję obsługi pojazdu, a nie co tydzień zakładać nowy wątek.