Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II - Wysoka temperatura silnika, a chłodnica zimna

Nekol 27 Sty 2014 22:06 4083 4
  • #1 27 Sty 2014 22:06
    Nekol
    Poziom 6  

    Witam wszystkich serdecznie.
    Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem do domu i zajrzałem pod maskę. A tam w zbiorniku wyrównawczym zastałem tragedie. Płyn właściwie zaraz po lekkim odkręceniu zaworu wybyło mi, mimo że zwykle przy takim odkręceniu nie słychać nawet świstu ulatującej pary. Czarny tłuszcz, w konsystencji bardzo podobny do wazeliny pływał sobie w najlepsze w zbiorniczku. Sprawdziłem i chłodnica w tym momencie była zimna a wentylator włączony. Pomyślałem, że pewnie uszczelka pod głowicą padła i to stąd ten czarny tłuszcz. Dziś zabrałem się za wyczyszczenie całego układu chłodzącego, spuściłem wcześniejszy płyn, zalałem go wodą z jakimś wynalazkiem do czyszczenia układu chłodzenia i zalałem go na nowo płynem. Po małej przejażdżce po mieście okazało się że to na nic. silnik dalej gorący a w kabinie zimno i chłodnica również zimna. Moje pytanie jest takie czy to może oznaczać uwaloną uszczelkę pod głowicą i w jakiś sposób zapowietrzający się układ czy może pompa wodna jest przetrącona i nie ma obiegu wody?
    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 27 Sty 2014 22:20
    Basia0001
    Poziom 10  

    Nie używaj nic do czyszczenia układów bo czasami robi się więcej szkód niż pożytku. Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza się sam, więc musiałbyś wsadzić jakiś trójnik i zaślepić palcem, po rozruchu puścić i zobaczyć czy woda będzie lecieć.

    0
  • #3 27 Sty 2014 22:47
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Basia0001 napisał:
    Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza się sam, więc musiałbyś wsadzić jakiś trójnik i zaślepić palcem, po rozruchu puścić i zobaczyć czy woda będzie lecieć.

    No tutaj to się można nieźle uśmiać!

    olej w układzie chłodzenia, brak obiegu -to chyba nie ma się co zastanawiać:
    głowica do zdjęcia, sprawdzenie głowicy, czyszczenie układu, nowy termostat, planowanie, uszczelki, śruby jeśli wymagane i tyle w temacie.
    Dobrze było by też wiedzieć jaki silnik auto posiada?

    0
  • #4 27 Sty 2014 22:59
    Nekol
    Poziom 6  

    1.7 DTI isuzu.
    Czy nowy termostat jest konieczny?
    Samochód ma przejechane 225 tyś. Czy z takim przebiegiem może wiązać się bawieniem się przy głowicy czy takie rzeczy dzieją się bardziej losowo.

    0
  • #5 29 Sty 2014 00:19
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    No raczej tak , to i tak najmniejszy koszt bo ok 30pln.
    A tak wracając do pompy wody to jak czasami masz lichy płyn i go lekko przyłapie na mrozie to potrafi oberwać skrzydełka na wirniku jeśli są plastikowe.

    0