Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż podgrzewacza płynu (grzałki)

28 Sty 2014 06:29 7584 14
  • Poziom 9  
    Witam posiadam kilka aut jeden z nich berlingo 1.9 D 2000r
    bardzo słabo się rozgrzewa w zimę (6-8 km do 90C ) Zamontowałem już osłone dolną silnika + zasłonę wlotu powietrza
    Rozmyślam nad montażem takiego zestawu
    http://allegro.pl/grzalka-12v-tdi-diesel-podgrzewacz-plynu-19-mm-i3923850708.html
    Code:
    1) Grzałka 12V - średnica króćców-19 mm
    

    2) Opaski zaciskowe 2szt.

    3) Wyłącznik termiczny (termostat 50’C)

    4) Zespół przekaźnikowy 3x30A/12V (przewody długości 0,9m)

    5) Konektory oczkowe małe 3szt. (grzałka)

    6) Konektory oczkowe duże 2szt. (do przewodu masowego)

    7) Solidny przewód masowy 10mm2 , długość 50cm

    8) Gumowe osłony konektorów oczkowych 3szt.

    9) Śruba M6 (masa grzałki)

    10) Śruba M6 z podkładką do czujnika temperatury.

    Czy takie rozwiązanie dało by lepsze efekty rozgrzewania auto ?
    Czy montaż jest możliwy jeżeli auto nie miało fabrycznie takiej instalacji ?
    Czy próbować montować samemu (moje umiejętności są bardziej mechaniczne niż elektryczne)
    Tak , nie stać mnie na Webasto i go nie zamotuje
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    Obawiam się że niewiele to pomoże ponieważ układ nie posiada pompki wymuszającej obieg. Może i podgrzeje płyn - co z tego skoro podgrzeje go w grzałce a powinien w bloku silnika.
    Karenz napisał:
    bardzo słabo się rozgrzewa w zimę (6-8 km do 90C )

    To i tak szybko - miałem 3 takie silniki i potrafiły się znacznie dłużej rozgrzewać. Powolna jazda bez obciążenia i włączone na maxa ogrzewanie to i po 15km wskazówka potrafiła dopiero z białego pola wyleźć.
    Są zestawy firmy DEFA
    http://www.intercars.com.pl/?id=321&
    i to są kpl zestawy do ogrzewania postojowego zasilane z 230V.
    El. grzejny to klasyczna grzałka ale umieszczana w bloku silnika.
  • Poziom 9  
    No cóż zrobiłem wszystko z mojej strony aby zapewnić lepsze grzanie
    tzn, dolna osłona silnika +zasłona wlotu powietrza plastikowa HEKO
    Co do takiego zestawu jak piszesz to rozważałem to ale ten samochód stoi pod chmurką więc nie mam źródła prądu
  • Poziom 20  
    Urządzenie jest dobre. Mam identyczne zainstalowane tylko że do podgrzewania reduktora gazu. W moim przypadku działanie jest widoczne, chociaż podłączyłem tylko 2 grzałki z obawy o alternator. Musisz tylko dokładnie sprawdzić czy twój alternator wytrzyma takie dodatkowe obciążenie 50 A, bo można łatwo spalić alternator.
  • Poziom 9  
    O to się nie martwię ,bo mam spory zapas mocy.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Odgrzeje kotleta: Muszę zamontować ojcu podgrzewacz na 3 świece do golfa 4 1.9 tdi. Nie ma go montowanego fabrycznie, więc kupiłem taki od laguny 2 1.9 dci. Teraz pytanie jakie przekaźniki dobrać. Instalację znalazłem rozsądną w necie (wiem, że sterownik ogarnia taki podgrzewacz, ale nie chce ingerować i szukać na czuja, bo szkoda spalić instalację)
    Proszę jedynie o wskazanie na alledrogo konkretnych przekaźników i w które "nóżki" podłączyć + i -
    Montaż podgrzewacza płynu (grzałki)
  • Poziom 20  
    Pixelski napisał:
    Proszę jedynie o wskazanie na alledrogo konkretnych przekaźników

    Ogarniesz to jednym przekaźnikiem.Wpisz w szukajkę allegro numer 0025426419.
    Znajdziesz taki przekaźnik za 10zł plus jakaś wysyłka.Obciążalność styków do 100A.
  • Poziom 8  
    Wtedy lepiej dać przekaźnik przed bezpiecznikami? Nie chce nic spalić.
    Czy taka oprawka z takim kablem (myślę, że przynajmniej 6,5mm2 powinien tutaj być zastosowany) przed każdą świecą za przekaźnikiem się sprawdzi?

    Skąd najlepiej wziąć sterowanie ze stacyjki? Nie chcę ciągnąć osobnego kabla z kabiny pod maskę. Najlepiej wziąć prąd ze skrzynki bezpieczników spod maski. Jakieś sugestie od jakiego modułu? Może od zasilania... No właśnie, czego?
  • Poziom 40  
    W moim e39 sterowanie poprowadziłem ze świateł mijania więc nawet gdybym zapomniał wyłączyć to po wyłączeniu zapłonu układ się rozłączał.
  • Poziom 8  
    Ojciec ma ledy do jazdy dziennej i nie zawsze jedzie na światłach więc sterowanie ze świateł odpada. Jakieś inne sugestie?
  • Poziom 40  
    Przekaźnik, który przełączy z led na mijania? No chyba, że ledy ma po przekręceniu kluczyka na zapłon to odpada bo za duże obciążenie na akumulator. Można by dać podłączyć jakoś, żeby układ załączał się w momencie przekroczenia ładowania akumulatora np. 13,5v.
  • Poziom 8  
    Ojciec ma swiatla z modulem, ktory zapala ledy dopiero po osiagnieciu 13,5V przez alternator, czyli po odpaleniu auta. Niestety kiedy wlacza swiatla postojowe ledy sie wylaczaja. Modul jest podlaczony do plusa i minusa aku, a sterowanie do postojowek. Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z twlefonu bez pl menu
  • Poziom 40  
    No to co za problem włączyć sterowanie podgrzewacza takim samym układem?
  • Poziom 8  
    Taki, ze to niepotrzebne koszty. Zrobie zwyczajny pstryczek od jakiegos kabla ze stacyjki albo prosto od aku cienkim kabelkiem
  • Poziom 11  
    Karenz napisał:
    Witam posiadam kilka aut jeden z nich berlingo 1.9 D 2000r


    Również mam pdobne auto i mam pytanie w którym miejscu należy zainstalować ten podgrzewacz ? Domyślam się że w tzw. "krótkim obiegu" chłodzenia silnika.
    Czy zainstalowałeś może ten podgrzewacz ? Jeśli tak, jak się sprawdza ? Możesz udostępnić jakieś zdjęcia ?