Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny

28 Sty 2014 12:50 3114 5
  • Poziom 12  
    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny

    Opis schematu
    wejście a,a1 sterowane impulsowo z prawego kierunkowskazu
    wejście b,b1 sterowane impulsowo z lewego kierunkowskazu
    wejście c,c1 i + są zasilane grubymi przewodami z akumulatora

    wyjście d,d1 jest to wyjście prawego halogeny
    wyjście e,e1 jest to wyjście lewego halogenu
    kondensatory 1000uf/16v ma zamieniać sygnał impulsowy kierunku na stały świecący halogenu dodatkowego

    cały układ jest zasilany +/-12v z instalacji motocykla xj 600s
    zapas prądu alternatora to 12 a

    pytania
    czy pobór mocy nie jest za duży dla fototranzystora podwójnego jak na schemacie?

    Układ ma pomóc w doświetlaniu przez dodatkowe halogeny zakrętów podobnie jak np w nowych samochodach
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    Po pierwsze bez diody na wejściu kondensator będzie oddawał prąd w momencie wyłączenia kierunku z powrotem do żarówek kierunkowskazu.
    Po drugie nie wiemy jaki to fototranzystor więc jak możemy określić jego wydajność prądową. Możesz to zrobić sam: znajdujesz sobie jakiś fototranzystor, pdf do niego i sprawdzasz jaka ma wydajność prądowa. Moc przekaźnika łatwo określić mierząc jego opór i wyliczając z prawa ohma.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny
    Czy po zmianie schematu na taki będzie dobrze
    układ wykonawszy to optotranzystor (TRANSOPTOR PC827) i przekaźnik samochodowy 30 a
    tylko problem jest taki czy nie zaduzy pobór prądu będzie przy transoptorze?
    czy może lepiej zastosować jakiś inny schemat ?
  • Poziom 18  
    Ja osobiście porzuciłbym ten projekt z optotranzystorem. Nie ma tu potrzeby galwanicznej separacji układu więc zrobiłbym to na mosfecie.
    Jestem słaby z analogowej ale narysowałem coś na szybko. Powinno spełnić Twoje oczekiwania. Jeśli światła będą migały to trzeba zwiększyć pojemność C1 albo rezystancję R1.
    Tranzystor wytrzymuje 35A i 94W niestety może się znacznie nagrzewać przez niepełne wysterowanie bramki.

    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny
  • Poziom 12  
    Mam jeszcze pytanie jak zmierzyć zapas prądu na alternatorze ponieważ chciałbym oprócz halogenów podłączyć grzane manetki , grzane siedzenie oraz gniazdo zapalniczki do nawigacji ...
    Serwis podaje 10a zapasu ... jest to rok 1995 wiec ...?

    grzane manetki będą z podgrzewaczy do lusterek 12w12v x 2 sztuki takie (24w)
    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny

    grzane siedzisko będzie z maty fotela (55w)
    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny

    sterowanie matami
    xj 600s - xj 600s doświetlanie zakrętu halogenami ? układ elektryczny
  • Poziom 18  
    To nie jest takie proste, bo choć 10A x 12V ≈ 120W to nie znaczy, że ten prąd możesz wykorzystać dodatkowo. Akumulator odda część energii (nie wiadomo jak dużo przez jaki czas, bo również nie wiadomo w jakim jest stanie), jak również sam alternator, w którym np. zużyte szczotki spowodują spadek wydajności.
    Zależy również czy będziesz to załączał na cały okres jazdy czy tylko do podgrzania np. 10min, a później 30min jazdy. Wtedy alternator doładuje akumulator.
    Tak na oko licząc moim zdaniem braknie (tzn. możesz mieć problemy z uruchomieniem - rozrusznikiem).