Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 - zegary

szczepko 31 Mar 2005 15:09 9134 23
  • #1
    szczepko
    Poziom 13  
    Witam!

    Potrzebuję informacji na temat tego czy z liczników w Passacie wychodzi jakiś sygnał do kompa który jest zależny od prędkości lub przejechanego dystansu? Potrzebuję takiego sygnału do pewnego ustrojstwa i nie wiem czy to jest.

    Prozę o pomoc.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    altonserwis

    Poziom 15  
    podaj jaki motor, szy manual czy automat i czy ma MFA, podeśle Ci schemacik jak znajdę
  • #3
    szczepko
    Poziom 13  
    Motor 1,8 RP, manual nie ma MFA. Zegary są z wersji B4 - wykonałem przekładkę, bo to to samo co B3.

    Jak byś mógł to poproszę
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    pulikow
    Poziom 20  
    To zależy od wersji licznika.
    Zauważ, że z tyłu zegarów na obudowie prędkościomierza jest wtyczka lub taka zaślepka.

    To jest właśnie urządzenie, które podaje impulsy w zależności od prędkości jazdy.
    Jeśli masz wtyczkę, to znaczy, że możesz te impulsy pobierać, jeśli zaślepkę to, iestety nie, chyba, że załatwisz skądś to urządzonko i je tam przykręcisz.
  • #5
    szczepko
    Poziom 13  
    W weekend chyba będę to sprawdzał bo muszę założyć pewne złącze i pociągnąć kable do głośników.

    Mam nadzieję że nie będzie potrzeby niczego dokupować. Z tego co kojarzę to chyba było tylko złacze duże (chyba 30 lub 40 pinowe) i miejsce na linkę. Głowy jednak nie dam sobie uciąć.

    Sądziłem że w złączu doprowadzającym sygnały do liczników jest jeden kabel który wtprowadza impulsy.

    Pozdrawiam
  • #6
    pulikow
    Poziom 20  
    Głowy nie dam sobie uciąć czy we wiązce głównej nie ma jakiegoś wyprowadzenia.
    Ale właśnie przy szybkościomierzu był moduł do podawania impulsów do jakiegoś firmowego radia co się miało podgłośniać w miarę zwiększania prędkości jazdy.

    PS: A tak z ciekawości zapytam - co chcesz zrobić.
  • #7
    szczepko
    Poziom 13  
    No właśnie o tym module słyszałem, ale to pewnie będzie rzadkość.

    Co chcę zrobić :) - myślę o sygnałach do kompa. Na razie jednak chce zrobić coś co niemiaszki montują sobie nagminnnie i jest naiastką kompa - wypasiony licznik rowerowy ( np. 7 funkcyjny). Wszystkie informacje na temat szybkości czasu przejazdu itd będą.

    Pozdrawiam
  • #8
    pulikow
    Poziom 20  
    No to jak pokombinujesz to może coś na kontaktronie zrobisz.

    Bo z tego co pamiętam to na wirującym elemencie prędkościomierza jest magnes, a to ustrojstwo to chyba kontaktron w obudowie ...
  • #9
    szczepko
    Poziom 13  
    Chyba tak jest. Muszę oblukać dokładnie zegary (prędkościomierz).
    Myślałem coś innego wykombinować jeśli byłoby miejsce i odpowiednie wyjście z zegarow.
  • #10
    mkos1
    Poziom 29  
    Przecież szybkościomierz w Twoim autku dostaje sygnał z impulsatora przy skrzyni biegów - nie można tego wykorzystać ?
    Nie mam przy sobie teraz schematów i z "pamieci" nie powiem Ci jaki kolor przewodu.

    Pozdrawiam !
  • #11
    szczepko
    Poziom 13  
    Mylisz się! Do tych zegarów dochodzi linka - wczoraj sprawdzałem.

    Impulsator był chyba od modelu B5, ja mam B3 z budzikami od B4.

    Tu napewno nie ma impulsatora. Kiedyś znalazłem opis dodatkowego urządzenia do zegarów generującego na podstawie sygnału z licznika impulsy do taksometru.

    Pozdrawiam
  • #12
    pulikow
    Poziom 20  
    Nie ma co dywagować.
    Zobacz z tyłu zegarów (koło wejścia na linkę) - będziesz mieć albo moduł tego impulsatora albo zaślepkę.
    Jak masz zaślepkę to próbuj tam mały kontaktron wmontować ...

    PS: Piszesz, że masz zegary od B4 w B3. Czy przerabiałeś zasilanie kontrolek kierunków (w B3 jest jedna a w B4 dwie) i kontrolki temperatury?
  • #13
    szczepko
    Poziom 13  
    No to wstawię kontaktron. mam nadzieję że zadziała.

    CO do zegarów, to ja w B3 miałem wersję z 2 kontrolkami do kierunków (wersja wyposażenia CL). Przekładka polegała na wyjęciu jednych a włożeniu drugich zegarów. Jedyną przeróbką było dołożenie kontrolki świateł mijania na desce - na prośbe żony ;)

    Na zegarach miałem opis że to z rocznika 1996. Możliwe że były raptem z 1994 lub 1993. Napewno były inne niż w B3 bo tarcze mam szare, a nie czarne i mniejszy wyświetlacz zegara niż w B3.

    Pozdrawiam
  • #14
    pulikow
    Poziom 20  
    Faktycznie co samochód to inna wersja.
    Ja też mam na 1.8RP wersja CL - ale zegary mam z jedną kontrolką kierunków.

    Ten Twój pomysł zrobienia takiego pseudo "MFA" jest całkiem fajny.

    Właśnie rozglądałem się na allegro ile by kosztował taki bardziej wypasiony licznik rowerowy...
    Znalazłem jeden z ekranem 3 x 4 cm :-)

    Tylko czy one obsługują prędkości powiedzmy do tych 180km/h?

    No i fajnie byłoby dołożyć do takiego licznika podświetlanie, przydałby się też z termometrem (można by zastąpić czujnik jakimś zewnętrznym).

    Gdzie chcesz wcisnąć ten licznik?
    Ja kiedyś chciałem wkomponować termometr tuż przed lampką sufitową, jest tam taki skosik na którym by się fajnie prezentowało.
  • #15
    szczepko
    Poziom 13  
    To się zgadza. Co wersja to inne wyposarzenie. Mój Pasek jest z 1992 roku więc instalacja mogła być juz pasowana na B4.

    Znalazłem kilka fajnych niemieckich stron z przeróbkami pasków. Postaram się zapodać linki.

    Licznik rowerowy mam Sigme Sport BC700 - 7 funkcji.
    Mam zamiar go umieścić pod lub nad radiem, w każdym razie w tej okolicy lub gdzieś przy lusterku. Nie chce go montować na stałe ale tak aby był wyjmowany. Nie wiem niestety do jakiej prędkości będzie działał. Zobaczę jak zamontuję.

    Nad termometrem też myślałem i miałem nawet jeden zalożony ale padł. Mialem wciśnięty nad lusterkiem wstecznym, od przodu tej osłonki i miejsca na lampkę. Teraz myśle o zrobieniu podświetlenia jak w Skodzie SuperB - czerwone diodki oświetlające półkę i zmiane biegów.

    Kolejnym krokiem będzie podświetlenie klameczek, ale co do tego to jeszcze myślę jak bo chce zmontować jakiś wypasik ;) .


    Pozdrawiam
  • #16
    mkos1
    Poziom 29  
    szczepko napisał:
    Mylisz się! Do tych zegarów dochodzi linka - wczoraj sprawdzałem.
    Impulsator był chyba od modelu B5, ja mam B3 z budzikami od B4.
    Tu napewno nie ma impulsatora. Kiedyś znalazłem opis dodatkowego urządzenia do zegarów generującego na podstawie sygnału z licznika impulsy do taksometru.
    Pozdrawiam

    Sorki !
    Pomyliłem Passata z Audi
  • #17
    pulikow
    Poziom 20  
    Do SZCZEPKO:

    Wiedzę, że też lubisz się bawić samochodem ...

    Ja w swoim dorobiłem (bo miałem całkowitego golasa):
    - alarm i CZ
    - własny immobiliser
    - elektryczne szyby
    - halogeny
    - zegary z obrotomierzem + inne podświetlanie
    - buzzer włączonych świateł przy otwartych drzwiach
    - elektrycznie otwierany bagażnik
    - płynne ściemnianie oświetlenia wewnętrznego
    - odciążenie przekaźnikami włączników świateł


    Taraz pracuję nad wspomaganiem kierownicy.

    W sumie fajna zabawa, wciąga. Napisz co ciekawego wmontowałeś to może podzielimy się doświadczeniami.
  • #18
    niemownikomu
    Poziom 13  
    Jeśli chodzi o płynne ściemnianie podświetlenia to jak to się robi? Nie wystarczy wmontowac małego kondensatorka?
  • #19
    szczepko
    Poziom 13  
    Do Pulikow

    Lubię, lubię :) Trochę zawsze sobie pokombinuje w weekend.

    Jak na razie zrobiłem następujące rzeczy:
    - alarm
    - halogeny - Hella FF75
    - zegary z obrotomierzem + kontrolka świateł pozycyjnych
    - lampka "pilotka" z wersji w makx wypasem
    - podświetlenie przełaczników na czerwono - w trakcie opracowania

    W najbliższy weekend mam duuuży front robót:
    - boczki drzwi przednich z głośnikami - obklejenie materiałem i montaż
    - montaż CZ
    - zmiana oświetlenia tablicy rej z tyłu na diodowe
    - montaż lampek nad tylnymi drzwiami - pozyskane z B4
    - zmiana oświetlenia zegarów na niebieskie i wskazówek na czerwono (ale chyba przez malowanie).

    Miałem już założone WK, przyciemione szyby, relingi dachowe, zegar z obrotkiem.


    Do Niemownikomu

    Kondensek chyba nie styknie. W ofercie Nord Elektronik jest moduł ściemiania i na Allegro można zakupić gotowe takie moduły.

    Pozdrawiam
  • #20
    pulikow
    Poziom 20  
    niemownikomu napisał:
    Jeśli chodzi o płynne ściemnianie podświetlenia to jak to się robi? Nie wystarczy wmontowac małego kondensatorka?


    Poszukaj w moich postach.
    Pisałem gdzieś wątek o ściemniaczu opartym na tranzystorze darlingtona, kondensatorze i dwóch opornikach - całość kosztuje około 5zł ...

    Ale odpuściłęm sobie ten układ bo mi w alarmie mieszał.

    W to miejsce kupiłem oryginalną lampkę bodajże od golfa3 - wymiary identyczne (pasuje) a ma bardzo fajny i stabilny układ wyłączający oświetlenie po pewnym czasie (po małej przeróbce lampka świeci dłużej) no i osobny reflektorek skierowany na miejsce pasażera.
  • #21
    szczepko
    Poziom 13  
    Czyli montowałeś lampkę pilotkę :)
  • #23
    tyskacz
    Poziom 12  
    Z tymi licznikami to jest tak. Passat B3 - B4 to prawie to samo. ale dużo B4 miało jak golf III ,czyli nie miały linki a czujnik w skrzyni. i teraz jeżeli chciałbyś założyć z B4 do B3 to nie ma problemu musisz tylko troszke pokombiować.

    Pozdrawiam
  • #24
    matrix0606
    Poziom 14  
    okrutnie stary wątek, ale muszę zrobić małe odświerzanko, bo niedawno zakupiłem paska. mam zegary na linkę a zakupiłem takie z wejściem, że tak ujmę cyfrowym. czy ma ktoś schemat czujnika który siedzi w skrzyni? jakie on podaje sygnały na licznik? zwiera do masy? czy może podaje plusa? ile razy na obrót?