Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 - nie równa praca silnika oraz brak możliwości odpalenia auta

28 Sty 2014 19:51 4080 19
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Może zacznę od początku.
    Niedawno zauważyłem że w mojej 106 słabo działa ogrzewanie. Winowajcą był termostat. Po wymianie i odpowietrzeniu (silnik pracował bez problemów) autko przestało w garażu 3 dni. Po tym czasie po odpaleniu peugeot dziwnie się zachowywał, tracił moc, dostawał trzęsawicy (przejechałem tak może 8 km i wróciłem do domu). Auto przestało kolejny dzień i od tej pory nie mogę go odpalić :(. Dziś został wymieniony czujnik położenia wału, ponieważ stary po sprawdzeniu nie reagował. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jest iskra, pompa podaje paliwo, silnik kręci. Sprawdziłem nawet czujnik temperatury, jest ok. Ponadto podociskałem wszystkie wtyczki. Już nie wiem co mam robić.
    Świece, przewody, filtry paliwa, powietrza są nowe mają 2 miesiące.
    Zauważyłem że po próbie odpalenia świece są czarne, osmolone i śmierdzą (pachna :) ) benzyną.
    Płyn chłodzący czysty (też niedawno wymieniany) bez plam oleju, co wskazuje na to że uszczelka pod głowicą jest ok
    Jakieś sugestie?


    Dodam jeszcze że po wymianie termostatu, prawie rozładował mi się akumulator ponieważ przez 2,5 dnia paliła się w aucie lampka centralna.

    Peugeot 106, 94 r, 1.0, 37 KW, monowtrysk.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Nie jestem silnikowcem i trudno odgadnąć co autor miał na myśli, pisząc o utracie mocy silnika i trzęsawicy. Może to wina rozrządu? Nie grzebałeś przy nim, albo nie wydarzyło się nic, co mogłoby go przestawić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Po pierwsze - piszesz ze akumulator się rozladowal, czy kreciles nim na takim osłabionym? Jeśli tak to bardzo możliwe ze zalales swiece. Wykrec je, oczyść, wymyj w benzynie, przedmuchaj sprężonym powietrzem, naladuj akumulator i po wkręceniu swiec próbuj odpalić. A najlepiej gdybys wkrecil inne-niekoniecznie nowe, może masz po ostatniej wymianie swiece. A przed tym wszystkim sprawdz jeszcze wtyczke od czujnika temperatury w głowicy - tej od ECU (nie tej od kontrolki na obudowie termostatu), może jakims cudem ci się wypiela
  • Poziom 31  
    Ja też mam takie auto i widzę z Twojego opisu, że nie dasz rady. Podjedź do auto serwisu, wyjdzie taniej.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Do serwisu raczej nie pojadę ponieważ nadal nie mogę odpalić auta.
    Rozrządu nie ruszyłem, odpaliłem po trzech dniach i już silnik zle pracował. jutro mam zamiar sprawdzić czy nie przeskoczył o kilka ząbków. Świece były sprawdzane jest mocna iskra. Może napisze co udało mi się zrobić.
    - wymiana czujnika położenia wału,
    - kontrola wszystkich wtyczek,
    - sprawdzenie czujnika temperatury oraz silniczka krokowego
    - sprawdzenie jakości paliwa (czy nie ma wody)
    - kontrola komputera i przekaźnika (może jakiś pin się upalil)

    Komputer nadal nie pokazuje błędów, iskra jest, paliwo tez. Na autostart w spreyu tez nie odpala.....
  • Poziom 9  
    Świece i przewody tak jak napisałem są nowe, przejechałem na nich może z 400 km. Jest mocna iskra na wszystkich garach.
  • Poziom 31  
    Ja ze swoim autem byłem w dwóch warsztatach, gdzie pomoc wystarczyła tylko na dojechanie do domu. Pod domem znów nie można odpalić. Pojechałem na komputer, nic nie wykazało. Podmieniono czujnik GMP. Starczyło na wyjechanie z warsztatu. Wróciłem i wymieniono ten czujnik na inny, też prosto z magazynu. Na tym jeżdżę już drugi rok.
  • Poziom 25  
    Nie rozumiesz nadal.. Swiece były nowe PRZED awaria, jest taka możliwość ze zalales je poprzez kręcenie na slabym aku tak skutecznie, ze mimo przeskakującej prawidłowo iskry na zewnątrz głowicy, po wkręceniu iskra już nie przeskakuje miedzy elektrodami tylko szuka prostrzej drogi.. Sprobuj inne na milosc boska, to najmniej kosztuje.. Potem dopiero wymieniaj czujniki
  • Poziom 9  
    Świece po każdej próbie odpalenia wykręcałem, czyściłem. To logiczne że jak są fest zalane auto nie odpal (czy to stare czy nowe). Czujnik kupiłem bo stary był wadliwy, nie reagował.
    Dziś sprawdziłem rozrząd. Po ustawieniu i zablokowaniu koła zamachowego, miejsce na trzpień w kole wałka rozrządu jest przesunięte o ok 1,5 cm od gniazda w korpusie. Więc obstawiam że źle ustawiony rozrząd jest przyczyna nieodpalania.
  • Poziom 9  
    Nie był zapalany przeze mnie na pych. Tak jak napisałem wcześniej. Po odpowietrzeniu (silnik pracował dobrze), auto przestało w garażu 3 dni. Jak je odpaliłem to pojawiły się problemy.
  • Poziom 9  
    Rozrząd wczoraj rozebrałem, będę go składał w poniedziałek, niestety części do mnie nie dojechały.
    Koło zamachowe zablokowałem wiertłem, po zdjęciu paska koło wałka rozrządu cofnąłem o te 1,5 cm i zablokowałem również wiertłem.
    Zauważyłem że na kole pasowym jest znak (pionowa kreska) i na bloku silnika w dolnej części jest małe przetłoczenie. Te znaki się nie pokrywają, brakuje ok 1/4 obrotu. W książce na ich temat nie ma nic napisane. Przejmować się .... ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam
    Rozrząd został przeze mnie wymieniony. Niestety auto nie odpala. Raz się zakrztusił ale po dodaniu gazu zgasł. Niestety nie mam jak na razie zmierzyć ciśnienia w cylindrach :/ (nadal szukam manometru). Po zmianie rozrządu i zakręceniu komputer wyrzucił mi dwa błędy: 21 (potencjometr przepustnicy) i 22 (silniczek krokowy). Błąd 22 już rozwiązałem. Natomiast z pierwszym nadal walczę. Po zmierzeniu potencjometru w pierwszej pozycji mam książkowe 4,8 V, natomiast w drugiej pozycji (czyli od kąta 18 st do pełnego otwarcia przepustnicy) napięcie wynosi 3,9 - 4,1 V. Czy ten element ma znaczący wpływ na odpalanie silnika?
  • Poziom 31  
    Mnie się też wydaje, że idziesz w koszty. Tym bardziej, że auto już nie młode. W serwisie podepną pod aparaturę i wszystko będzie jasne.