Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zbudować kolumny trójdrożne?

brizzler 29 Sty 2014 09:31 2616 4
  • #1 29 Sty 2014 09:31
    brizzler
    Poziom 2  

Witam,

Chciałbym zaprojektować i zbudować kolumnę 3drożną w obudowie zamkniętej. Na samym początku zaznaczę że jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Po przeczytaniu kilkunastu tematów podjąłem już pierwsze kroki:

- kolumna ma być zamknięta i zbudowana z płyty MDF 19mm
    - Komorę średnio i wysoko-tonowego głośnika ma być oddzielona dodatkową płytą MDF o grubości 19mm (czy to jest konieczne?)
    - wnętrze kolumny (wszystkie ścianki poza frontową) obite są warstwą materiału tłumiącego o grubości 10mm

Dobór głośników. Głosniki wybralem firmy Seas:
    - niskotonowy: www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=115&Itemid=137
    - średniotonowy: www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=123
    - wysokotonowy: www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=80&Itemid=104

Głośniki chcę zamocować w jednej płaszczyźnie tak, że osie symetrii głośników pokrywały się z osią symetrii obudowy.

Potrzebuję pomocy przy projekcie obudowy. Mianowicie nie radze sobie z obliczeniami. Vb wyszło mi 57.3 litra przy Qtc=0.707. Jednak nie mam pojęcia czy ten wynik jest dobry.

Potrzebuję pomocy przy obliczeniu objętości skrzyni, obliczeniu przewidywanej dolnej częstotliwości granicznej i częstotliwości rezonansowej.
    Wszelkiego rodzaju uwagi i obliczenia mile widziane ;-D

• #2 29 Sty 2014 09:55
    AnTech
    Poziom 31  

Po pierwsze popraw linki bo nie wiadomo o które głośniki chodzi.

Po drugie dlaczego zestaw trójdrożny skoro, jak sam piszesz:

Cytat:
    jestem kompletnym laikiem w tym temacie
    ?