Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fotel BMW E39 i 9 nieznanych kabli

29 Sty 2014 12:05 4380 5
  • Poziom 11  
    Witam!
    Na samym początku chciałbym przeprosić za ewentualne umieszczenie tematu w złym dziale, ale zupełnie nie miałem pojęcia do jakiego go przydzielić.

    Kilka miesięcy temu wpadłem na pomysł kupienia sobie wygodnego fotelu do biurka, niestety nawet te najlepsze oraz najdroższe, nie spełniały moich oczekiwań. Jako, że lubię majsterkować, pomyślałem, że przecież żaden fotel nie jest tak wygodny jak fotel z samochodu z pełną elektryką wraz z ogrzewaniem, prawda?

    A więc szukałem, szukałem.. szukałem... znalazłem! Znalazłem niedaleko swojej miejscowości fotel w BMW, kremowa skóra, ogrzewanie siedziska, elektrycznie sterowany zagłówek, siedzisko, oparcie oraz wysokość oraz przesunięcie przód-tył.
    Moim zdaniem najlepsza oferta, zapłaciłem za niego tylko 100 zł :o

    Ale do rzeczy!
    Po wniesieniu tego 40kg "foteliku" na 4 piętro do domu, od razu przystąpiłem do dokładnego czyszczenia skóry jak i wszystkich podzespołów, smarowanie silników oraz kół zębatych.
    Gdzieś na forum przeczytałem, że w niemieckich samochodach często "czerwony" to minus i tak też było, po podłączeniu kabelków do zasilacza komputerowego wg. zagranicznego forum wszystko ożyło. Zacząłem sprawdzać po kolei każde funkcje ustawień fotela i tutaj zatrzymam się na chwilę.
    Nie działa mi jedno z ustawień...

    Fotel BMW E39 i 9 nieznanych kabli

    To znaczy gdy podłączam amperomierz, wcisnę jedno z tych czterech guziczków to wskazuje on pobór prądu oraz słychać charakterystyczne szarpnięcie silnika w środku fotela. Moje pytanie to, gdzie jest ten silnik oraz co z nim może być nie tak, że nie działa jak powinien? Nie chcę rozbierać całego fotelu wraz z skórą, aby tylko dojść do tego i nic z tym nie zrobić...
    Drugim problemem jest ogrzewanie, zauważyłem, że sprężyna grzejąca jest przerwana w kilku miejscach, pogodziłem się już z tym, że nie będę tego wymieniał bo musiałbym się liczyć z bardzo czasochłonną pracą, chyba, że macie jakiś pomysł? Pompka wraz z grzałką działają poprawnie. Tylko ta sprężyna w rurce jest przerwana i nie przewodzi prądu (nie nagrzewa się)

    Na koniec chciałbym jeszcze się dowiedzieć, do czego jest reszta kabelków?

    Fotel BMW E39 i 9 nieznanych kabli

    Otóż najgrubszy czerwony wraz z brązowym są odpowiedzialne za prąd do silników wszystkich.
    Żółto-czerwony wraz z żółto-brązowym - napinacz pasów - zdążyłem się dowiedzieć, gdy podłączyłem do zasilacza i po kilku sekundach było wielkie BOOOOM i siwy dym w pokoju.

    No ale co z resztą? Czytałem, że te fotele zawierają pamięć lusterek, czy to jest to?
    Dodam jeszcze link jak to wygląda spod spodu:

    Fotel BMW E39 i 9 nieznanych kabli

    Oraz rezultat końcowy:

    Fotel BMW E39 i 9 nieznanych kabli

    Jeszcze raz bardzo przepraszam jeśli temat został dodany w złym dziale i proszę o ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu.
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 11  
    Przestudiowałem instrukcję, co prawda pomogła mi trochę, ale nic konkretnego, nadal nie wiem jak zdjąć obicie z tyłu i dostać się do silnika, który nie działa. Zupełnie nie wiem jak je ściągnąć - a na siłę nie chcę.
  • Poziom 24  
    Pewnie trzeba rozcinac.
  • Poziom 28  
    Ciekawy pomysł z tym fotelem samochodowym. Mógłbyś pokazać, jak ten fotel masz zamocowany do postawienia na podłodze ?