Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 2.2 dci - Bardzo wolno schodzi z obrotów.

29 Sty 2014 12:54 6135 10
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich, mam problem z autem klienta a mianowicie z Renault Laguna II 2.2 dci. Auto potrafi w czasie jazdy zatrzymać się na obrotach np 3tyś. i po 3-4 sekundach spaść na obroty biegu jałowego. Jestem już trzecim mechanikiem który podejmuje temat tego auta. Moi poprzednicy wymienili już turbinę, potencjometr pedału gazu, czujnik wału. Po podłączeniu pod komputer zero błędów, parametry bieżące w normie porównywałem je już z inną laguną też 2.2dci silniku. Ciśnienie na tłokach sprawdzone pompa i wtryski też już były na stole i wszystko z nimi jest ok.
  • Poziom 21  
    Wieszanie się Renówki dci na obrotach to najczęściej czujnik sprzęgła, błędu nie będzie, bo i skąd.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Warto sprawdzić też egr, bo robi czasem takie głupie rzeczy, egr sprawdzaj poprzez wykres wartości zadanej i wartości zwrotnej, bo same cyferki robią nas w konia, jak egr będzie sprawny to może ecu się wysypało i trzeba będzie na nowo wgrać soft.
    Ja miałem np dziwne masy powietrza nie wiadomo skąd, cudowałem kombinowałem, a wyleczyło go odpięcie klemy, ale się potem wkurzyłem :D
  • Poziom 13  
    Sprawdź zawór na pompie. Jeżeli jest wadliwy lub niewłaściwy model silnik będzie utrzymywał podwyższone obroty do czasu spadku ciśnienia na listwie do wymaganego. W tym modelu jest zawór dozujący a nie upuszczający ciśnienie więc takie objawy to standard przy wadliwym działaniu zaworu. Również silnik będzie chodził dłużej po naciśnięciu guzika STOP
  • Poziom 13  
    a mozecie cos podpowiedziec co moze byc jesli auto lapie blad wtrysku? czesto jak sie spokojnie jedzie
    np 100 kmh na autostradzie, chcesz przyspieszyc, wciskasz gaz, brak reakcji na gaz i blad, lub pod lekkim obciazeniem. pozniej odczytujesz bledy i przewaznie wymagane cisnienie doladowania ok 2000 hPa a rzeczywiste ok 1500 hPa.
  • Poziom 13  
    Rozumiem, że pod określeniem ciśnienie doładowania masz na myśli ciśnienie na szynie. Problemy z regulacją ciśnienia zaczynają się zawsze od zaworu. Czasami może padać pompa wstępna paliwa znajdująca się na pompie CR. Sama pompa CR raczej nie pada.... wcześniej wtryski! Oczywiście pomijam trywialny problem filtra paliwa
  • Poziom 13  
    chodzi mi o cisnienie doladowania turbiny

    Dodano po 5 [minuty]:

    kierownice spalin pracuja, podcisnienie vacum jest, egr przeczyszczony i do testow zaslepiony, a ten blad to tak roznie bywa. czasem mozna przejechac kilkaset km i nic a czasem co chwile.
    pozdr.
  • Poziom 15  
    Clip i zrób logi dynamiczne
  • Poziom 13  
    Często się zdarza, iż zawór sterujący kierownicą zaczyna się zacierać i powoduje przesterowanie lub zbyt małe wysterowanie kierownicy turbiny. Podmień zawór. Czasami wystarczy do testów wyrzucić filtr z gąbki znajdujący się pod grzybkiem zaworka. Jeżeli będzie wilgotny to znaczy, że zaworek złapał wodę i kończy swój żywot