Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

urządzenie rozruchowe do akumulatora 400A szczytowe 900A? warto?

29 Sty 2014 13:45 4269 9
  • Poziom 8  
    Witam

Znalazłem ofertę zakupu urządzenia rozruchowego o parametrach z instrukcji; 400A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy - w urządzeniu tym znajduję się akumulator kwasowy o pojemności 17 Ah. Jestem amatorem w tych sprawach ale czy takie parametry są możliwe do osiągnięcia z takiego małego akumulatorka? Przecież prąd 900 A to bardzo dużo - standardowy akumulator w dieslu ma 74 Ah i prąd uderzenia około 600A - a ten ma 900 A - jak to możliwe? Co sądzicie o takich urządzeniach, lub może je macie - jak to działa? Może ja źle to rozumiem - czy to urządzenie gdy padnie mi akumulator w samochodzie to przez pierwsze sekundy jak go podłącze to da mi 900 A?

Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 29  
    Typowa rezystancja wewnętrzna akumulatorów żelowych o tej pojemności wynosi w granicach 15mΩ.

Przyjmując 13,6V jako typowe napięcie w trybie czuwania, teoretycznie osiągasz prąd zwarcia w granicach 900A

Teoria polega na tym, że kable i klamry nie mają oporu, a mają i to spory.
    Zazwyczaj w granicach 1Ω jak dobrze zapniesz.

Efekt jest taki, że z teoretycznych 900A robi ci się 13,6A
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 8  
    przepraszam jeżeli palne coś głupiego ale nie jestem elektronikiem ani elektrykiem staram się to zrozumieć na chłopski rozum - w tym urządzeniu rozruchowym jest akumulator kwasowy